Spring naar de content

Zweeds fotomodel jaagt kijkers stuipen op het lijf

Een tv-commercial is er om kijkers te verleiden een bepaald product te kopen. Niet om kijkers doodsangst in te boezemen. Het Zweedse merk Apoliva heeft het niet helemaal begrepen. Of toch wel?

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Redactie

Apoliva is de naam van een lijn van verzorgingsproducten, onderdeel van de Zweedse apotheekketen Apoteket. In hun nieuwste tv-spotje is een ‘supermodel’ te zien, dat tv-kijkers de stuipen op het lijf jaagt met haar uiterlijk en het liedje dat zij zingt. Alsof dat nog niet genoeg is, gaat dit ook nog eens gepaard met angstaanjagende visuals. Aldus zeker honderdduizend argeloze Zweden die met dit spotje geconfronteerd werden, en via YouTube inmiddels minstens zoveel mensen wereldwijd. Op Facebook zijn inmiddels Facegroups opgericht die gaan over deze commercial, zoals de “‘I am scared of the girl in the Apoliva commercial”-group. Volgens de brandmanager van Apoteket was het absoluut niet de bedoeling van dit spotje om mensen bang te maken. Bewust of onbewust, we weten nu wel van het bestaan van Apoliva en Apoteket.

Is de commercial echt zo eng? Is fotomodel Adina Fohlin iemand die komt spoken in uw nachtmerries? Oordeel zelf.

<object width=”410″ height=”344″><param name=”movie” value=”http://www.youtube.com/v/I4R1JMXFAg4&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=sv&feature=player_embedded&fs=1″></param><param name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowScriptAccess” value=”always”></param><embed src=http://www.youtube.com/v/I4R1JMXFAg4&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=sv&feature=player_embedded&fs=1 type=”application/x-shockwave-flash” allowfullscreen=”true” allowScriptAccess=”always” width=”410″ height=”344″></embed></object>

Onderwerpen