Nu nóg schaamtelozer

In de wereld van de tijdschriften geldt: beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar soms gaat de schoen wel heel erg wringen. Op de redactie van Mama, dat al sinds de oprichting vorig jaar te maken heeft met concurrent Kek Mama, verbaast men zich maandelijks over de kopieerdrift.

Deze maand is Kek Mama gerestyled en lijkt het nóg meer op de concurrent. “Ze kopieerden al onderwerpen van ons, maar nu zijn ook lettertypes en lay-outdingen hetzelfde,” zegt Mama-hoofdredacteur Lenny Gerdes. Door de bijna identieke logo’s (alleen de eerste ‘a’ is anders) pakken lezeressen vaak het verkeerde magazine. “Heel vervelend. We krijgen er ook brieven over.”

Kek Mama-hoofdredacteur Marlies Klunder vindt de kritiek ‘een beetje flauw’: “Wij varen onze eigen koers.” En die logo’s dan? “Kijk naar de logo’s van Viva Mama en Flair Mama: ze lijken allemaal op elkaar.”

import de kring