Spring naar de content

Nieuw logo UT: drie miljoen

Relletje in Twente. De Universitieit Twente zou drie miljoen euro hebben uitgegeven aan een nieuw logo. De Tweede Kamer wil [[download file=”2009-09/kamervragen_twente.pdf” icon=”” text=”opheldering” title=”” ]].

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Bas Paternotte

Het werd na 25 jaar tijd voor een nieuw logo dachten ze bij de universiteit Twente. De aloude slogan ‘Universiteit Twente, de ondernemende universiteit’ werd vervangen door het logo ‘Universiteit Twente’. Dat zijn dus drie woorden minder. Volgens de regionale krant Tubantia heeft die wijziging drie miljoen euro gekost.
En dat is natuurlijk pijnlijk in deze tijden van recessie. Nog pijnlijker is dat de universiteit de opdracht aan haar eigen studenten had kunnen gunnen. De Tweede Kamer wil nu opheldering over de kwestie.

Anne Flierman, de voorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit voelt nattigheid en meldt in een persverklaring dat het ontwerp ‘minder dan zeven ton’ heeft gekost. Lijkt ons nog steeds aan de prijzige kant. Maar goed. Afwachten wat minister Ronald Plasterk ervan vindt.  

De ontwerper van het nieuwe logo is overigens Studio Dumbar uit Rotterdam. Hey, waar kennen wij die naam ook alweer van?