Vraag het Dirk Scheringa

“Sorry, ik ga er persoonlijk voor te zorgen dat alle klachten zo snel mogelijk worden opgelost. Op dit moment is voor mij het allerbelangrijkste dat ik de vertrouwensrelatie met mijn klanten herstel.” Was getekend Dirk Scheringa, eigenaar/naamgever van de DSB Bank en rijk geworden via de kleine lettertjes op de hypotheken en leningen. De bank kwam gisteren niet opdagen bij het TROS-programma Radar om een contract te tekenen met een belangenorganisatie van gedupeerde klanten. Zegt dat voldoende over de goede bedoelingen van de bank?

De bank heeft tot vrijdag om het akkoord alsnog te ondertekenen. Zo niet, dan treffen ze elkaar in de rechtbank. De Stichting Steunfonds Probleemhypotheken heeft het helemaal gehad met DSB.
Dat is ook wel te begrijpen, jarenlang werden klanten ‘totaal idiote’ koopsompolissen aangesmeerd en dat was volgens ingewijden bewust beleid. Ook zou Scheringa de bank zelf leeghalen. Zegt althans bedrijfsonderzoeker Pieter Lakeman, de man van ‘domme uitspraken’ zoals vorige week toen hij klanten opriep hun geld weg te halen bij DSB om een faillissement te bespoedigen. Het effect was een website die platging door verontruste klanten die naarstig hun geld in veiligheid wilde brengen hackers. Voor klanten van de bank die niet op tijd zijn uitgestapt, lijkt intussen de het leed amper verzacht. Wilt u nu weten hoe het echt zit met DSB en zelfverklaard doorzetter/crisisminister Scheringa, of hij daadwerkelijk geld van uw DSB-rekening wegsluist naar zijn voetbalclub, museum of eigen spaarrekening, vraag het hem gewoon!