Spring naar de content

Carrièrebrief, voor al uw spelfouten

Sollicitatiebrieven typen, altijd lastig. Gelukkig zijn er bedrijfjes die je het zenuwslopende werk uit handen nemen. Zo ook Carrièrebrief, dat tegen betaling de brief (41,95 euro) en het cv (36,95 euro) voor u vervaardigen. Subliem geschreven én foutloos, toch? De tekst op de site doet het ergste vrezen.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Redactie

Want op de homepage worden we direct getrakteerd op een klassieke dt-fout.

“Daarnaast bied Carrièrebrief u diverse aanvullende diensten aan.”

Foutje, moet kunnen, denk je dan. Maar als we verder lezen, komen we al snel het volgende tekstuele draakje tegen.

“Het is daarom des te meer belangrijk om uw zelf zo goed mogelijk te “etaleren””

Hier laten we ons natuurlijk niet door uit het veld slaan. We geven de site nog een kans. De voorbeeldbrieven zullen toch wel iets beter zijn dan de welkomsttekst?

Nou, dat valt een beetje tegen. Het voert te ver om alle kromme zinnen en fouten op te sommen. Taalpuristen kunnen zich [[popup file=”2009-12/afbeelding_8_copy6.png” description=”hier” align=”left” ]] pijnigen. Nee, Carrièrebrief – eigendom van Talpa Group BV – heeft klaarblijkelijk niet zijn beste tekstschrijvers op het detacheringsbureau gezet. Al denken ze daar zelf anders over.

“Het team van Carrièrebrief is samengesteld uit mensen die zich gespecialiseerd hebben in verschillende disciplines. Allemaal hebben wij onze sporen verdiend in het bedrijfsleven en staan dichtbij de praktijk. Juist deze kwaliteiten en ervaringen hebben ons samengebracht.De kwaliteit van ieder individu zit van binnen. Er zijn theorieën dat de mens 90% van zijn handelen onbewust doet. Met andere woorden 10 % is bewust gedrag. De kunst is om met deze 10% zoveel mogelijk je onbewuste gedrag te beïnvloeden. Dit geldt natuurlijk ook voor de werkgever waarbij u gaat solliciteren. Met onze diensten helpen wij u de 90% van uw nieuwe werkgever zoveel mogelijk positief te beïnvloeden.”

Reclame maak je natuurlijk niet alleen via een website. Carrièrebrief bereikt zijn klanten namelijk ook via de nieuwerwetse microblogdienst twitter. Maar of dat nu zo’n slimme zet van ze is… Check deze tweet, van gisteren: “Het mooi weer om te solliciteren. Als u een facature zoekt dan schrijven wij uw brief en cv. Veel plezier met zoeken.”

Onderwerpen