GeenGrenzen?

Het motto van de puberende dertigers van GeenStijl is ‘tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend’, maar zelfs voor de tot op het bot cynische reaguurders zijn er grenzen. Boven een foto van een verongelukte automobiliste die met auto en al uit de Oude Maas werd getakeld, schreef Prof. Hoxha (echte naam: Ambroos Wiegers) zondag: “Kijk, een zomerbanddode…” De begeleidende tekst was al even weinig subtiel: “Oké, ze is dood, maar mevrouw heeft wel mooi minimaal 600 euro bespaard.”

Gevolg: meer dan duizend reacties, veelal negatief. De actieve reaguurder Fleauxe (echte naam: Maarten) suggereert zelfs dat GeenStijl geld verdient over de rug van de verongelukte vrouw, die volgens hem ‘postmortaal figureert in een advertentie voor winterbanden’.

Geschrokken van de vele reaguursels fabriekte Wiegers een update, waarin hij schrijft: “Natuurlijk betreuren we dit ongeluk, net als alle andere.”

Maar de suggestie dat GeenStijl verkapt reclame maakt voor winterbanden, snijdt die hout? “Beetje vies om te suggereren dat het topic iets met commercie te maken heeft,” reageert Wiegers via Twitter. Naar Fleauxe tweet hij: “Discussie hierover moet, maar het commerciestuk klopt niet en dan valt er voor mij niets te reageren.”

import de kring