logobalk
Naar de homepage

Door Bas Paternotte   |  08 Februari 2010 - 14:06  | 54 reacties | Stuur door

Ondanks de uitspraak van de rechter vorige week heeft de VVD nog steeds bezwaren tegen Iraanse studenten die stage lopen in een kernreactor of bepaalde nucleaire specialisaties in hun masteropleiding kunnen volgen. VVD-Kamerlid Mark Harbers wil dat Onderwijsminister Ronald Plasterk (PvdA) actie onderneemt.

Harbers heeft een punt. Tijdens de begrotingsbehandeling Onderwijs in 2008 was Plasterk namelijk erg sterk in zijn boycot van de studenten. Hij noemde het ‘een strikte uitvoering van de VN-resolutie 1737’. Een besluit van de VN-Veiligheidsraad dat moet voorkomen dat Iran informatie verzamelt dat kan helpen bij de vervaardiging of verspreiding van kernwapens.

Harbers wil nu weten of Plasterk nog steeds achter die woorden staat. Niet onbegrijpelijk, de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad blijft het westen provoceren. We zijn benieuwd, Plasterk wil voorlopig nog niet reageren.

Harbers heeft een punt. Tijdens de begrotingsbehandeling Onderwijs in 2008 was Plasterk namelijk erg sterk in zijn boycot van de studenten. Hij noemde het ‘een strikte uitvoering van de VN-resolutie 1737’. Een besluit van de VN-Veiligheidsraad dat moet voorkomen dat Iran informatie verzamelt dat kan helpen bij de vervaardiging of verspreiding van kernwapens.

Harbers wil nu weten of Plasterk nog steeds achter die woorden staat. Niet onbegrijpelijk, de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad blijft het westen provoceren. We zijn benieuwd, Plasterk wil voorlopig nog niet reageren.

Hij heeft géén punt.
Lees de vragen maar.
Hij vraagt uiteindelijk waarom nederland dacht het braafste jongetje uit de klas te moeten zijn, en daarbij resolutie 1747 voorrang gaf boven de eigen grondwet. christinA eijkhout (E-mail) - 08-02-’10 15:14

Niks voor de VVD om jong expat talent en onstuimig initiatief zo in de kiem te willen smoren. Hoe bereiken we dan ooit die fantastische kenniseconomie die de VVD voor ogen heeft? Jabir (URL) - 08-02-’10 15:20

Alsof Iran van de NL kennis afhankelijk is.,, Harold (E-mail) - 08-02-’10 15:51

Ik ben een koerdische Iranse student, dus mijn volk is een koerdische soenitisch volk, die zeer onderdrukt wordt in Iran. Mijn ouders kwamen in 1973 naar Nederland. En zijn toen nooit naar Iran geweest.
Ik ben hier geboren en getogen. Heb nooit problemen gemaakt. Het is toevallig dat ik Leraar wil worden in dit betrefende vak. Dus ik moet wel deze studie volgen.
Op een gegeven moment is mij dit geweigerd omdat ik een Iraans afkomst heb.
Ik heb de Nederlands Nationalitieit, heb in het nederlands leger gezeten. Mijn broer is politieagent in vlaardingen.
Heb ik nog steeds geen recht op deze studie volgens jullie. Nu jullie nog meer van mij weten De Iraanse student (E-mail) - 08-02-’10 16:23

Ach Meneer de Iraanse student.
het komt niet door jou, maar ooit in de vorig eeuw was er een Pakistaanse student die in Ned. afstudeerde, en met zijn kennis van zijn studie en z'n baan, dit verkocht aan een aantal landen.
Daarom probeerd men in Ned. deze keer dit tevoorkomen dat het weer gebeurt. Bert van Eurnie (E-mail) - 08-02-’10 16:36

Maar Koerdische student, jullie volk is toch het Yezidi geloof aanhangig? Of is dat maar een onderdeel van de Koerden?

http://en.wikipedia.org/wiki/Yazidi Jabir (URL) - 08-02-’10 16:39

Alle studenten afkomstig uit moslimlanden of met een islamitische achtergrond dienen,als zij aan een Nederlandse universiteit willen studeren, in welke richting dan ook,een loyaliteitsverklaring aan de Nederlandse staat te ondertekenen. Abd-el-Krim - 08-02-’10 16:46

@Jabir,
Nee, mijn volk is echt voor 99% soenitische.
Je hebt ook een minderheid armeensche koerden met een christelijke achtergrond maar die leven voornamelijk in Turkije. Yezidi is een samenhang van diverse geloven die Koerden aanhangen die meestal afkomstig zijn van ex - rusische staten.
Maar Ik nee, ben echt een Soenit De Iraanse student (E-mail) - 08-02-’10 16:47

Om toegang te krijgen tot het universitaire onderwijs zou op een behoorlijk niveau beheersen van het Nederlands voorwaarde moeten zijn. Of daar thans de hand aan wordt gehouden weet ik niet, maar ik wil de Iraanse student toch aanraden daar wat aan te doen. Anders kan hij straks alleen maar in Iran emplooi vinden. Wirnix - 08-02-’10 17:05

Abdel-el-krim
Sorry hoor, dit heeft niets met geloof te maken.
Of je nou moslim bent of niet.
Ik ben een Nederlands staatsburger, die net zoveel rechten als plichten moeten hebben en geven.
betreft Loyaliteit, daar kun je wel een bewijs van goed gedrag overleggen. Maar dat moet voor iedereen gelden. De Iraanse Student (E-mail) - 08-02-’10 17:12

Wirnix
Mijn vooropleiding waren optimaal met alleen maar 8 en 9's, dus daar ligt het niet aan, de oorzaak dat ik geweigerd ben is gewoon de afkomst waartoe ik behoor. De iraanse student (E-mail) - 08-02-’10 17:16

Geachte Iraanse Student
Die rechtse Elite, willen geen ander ras tussen hun eigen volk, of je nou groen bent of niet.
de gedachte Uber mensch zal je altijd wel hebben in Ned.
Met als smoes de resolutie, word er weer wat geweigerd.
Maak je studie af en bewijs het tegen deel van wat er wordt beweerd. Bert van Eurnie (E-mail) - 08-02-’10 17:21

@ De iraanse student,

Die vooropleiding was vast geen vwo met een 9 voor Nederlands. Het is niet de eerste keer dat iemand mij vertelt voor een opleiding geweigerd te zijn vanwege zijn of haar afkomst. Als dit zo is dan vind ik het schandalig. Echter, in alle gevallen bleek bij doorvragen dat het curriculum niet toereikend was. Een 100 % kaaskop Nederlander zou met dezelfde basis eveneens zijn geweigerd. Alleen kan die de discriminatiekaart niet spelen. Wirnix - 08-02-’10 17:26

@iraanse student
Dan ben jij, wat nederlands schrift betreft, in ieder geval een voorbeeld van de slechte kwaliteit van het nederlands op onze scholen. :)
En voor degenen die iets meer achtergronden willen weten: !http://www.iraansestudenten.nl/(link.)! christinA eijkhout (E-mail) - 08-02-’10 17:34

Werkt niet? Nog eens

http://www.iraansestudenten.nl/ christinA eijkhout (E-mail) - 08-02-’10 17:35

@ De Iraanse student:

Je bent hier terechtgekomen in een club waar een stuk of wat neofascisten tussen zitten. En men heeft al helemaal geen weet van het feit dat onderwijs op universiteiten soms ook in het Engels gegeven wordt, dus dan weet je waar de nare ondertoon vandaan komt.

Maar Bert van Eurnie heeft gelijk als hij stelt dat we in het verleden een Pakistaanse student hebben gehad die met zijn kennis de Pakistaanse nucleaire wapenindustrie op poten heeft helpen zetten. En die Ahmadinejad, dat is nou niet het toonbeeld van redelijkheid. Vandaar. Prins Pils - 08-02-’10 21:14

@prins pils: een begrijpelijke reactie gegeven die Pakistan episode, maar zou er nou echt informatie op zulke opleidingen gedeeld worden waarover Iraniërs nog niet zouden beschikken? Jabir (URL) - 08-02-’10 21:34

@Iraanse student: dank voor de informatie. Wist ik niet. En hoe zit dat wat jou betreft nou met de Koerdische identiteit? Van een Koerd zou je eerder verwachten dat die zich een Koerd dan een Iranier noemt (los van het feit dat je gewoon Nederlander bent) Jabir (URL) - 08-02-’10 21:40

@ Jabir:

Dat weten we dus niet, en je moet het ze ook niet makkelijker maken. Overigens vind ik het merkwaardig dat, zoals ik een ander persbericht las, dat de rechter zijn uitspraak zou hebben gebaseerd op het feit dat geen enkel ander land Iraanse studenten zou hebben uitgesloten van nucleaire studies, en dat Nederland dus uit de pas zou lopen.

Ik vind dat zéér moeilijk te geloven, gezien de VN-resolutie. Prins Pils - 08-02-’10 22:44

Hallo jabir
betreft de Koerdische identiteit, natuurlijk heeft ons volk voor erkening gestreden en dat niet alleen in Iran. Ook in Irak, Syrie & turkije. Maar het gaat hier meer om het onderdrukking van ons recht. betreft het taal, geschrift en ons gewoonte. Daar strijd het koerdische volk voor. De Iraanse Student (E-mail) - 09-02-’10 08:58

@christinA eijkhout
Ik erken dat nederland niet Uiterst goed is. Maar het is toelaatbaar volgens norm, mijn geschrift & spraak is beter en menig hollander. De Iraanse Student - 09-02-’10 09:03

Wirnix
Ik heb Mijn examen op het WVO behaald en voor nederland kreeg ik een 8.
Ik was blij dat ik voor deze opleiding geen "keuring kreeg, ook was er geen loting voor deze loting.
De resultaten van mijn voor opleiding waren genoeg om aangenomen te worden deze exacte opleiding. Iraanse Student (E-mail) - 09-02-’10 09:09

@ Iraanse student:

Het spijt me zeer, maar als jij een 8 voor Nederlands op het VWO hebt gekregen had ik een 15 moeten hebben.

Dit staat los van het feit dat men, omdat universitair onderwijs ook in het Engels gegeven kan worden, geen goed Nederlands hoeft te spreken om tot de studie toegelaten te worden. Prins Pils - 09-02-’10 11:11

Als dit waar is dan is het met het onderwijs nog slechter gesteld dan ik vermoedde. Wirnix - 09-02-’10 11:15

@ Wirnix:

Ik hoop dat het zo is dat de Iraanse student gewoon een Hollander is die een geintje loopt uit te halen. Prins Pils - 09-02-’10 11:34

Prins pils & Wirnix
Ik ga voor de derde graats.
Heb binnen kort op een middelbaar school in rotterdam mijn stage voor 1 jaar.
Maar ik geef nog steeds toe, ik ben niet goed als jullie in het schrijven van Nederlands. Maar natuurkunde
en scheikunde berkene je meestal met cijfers.
en weet dit ik ben nog geen doctor anders...
Ik ben trots op het niveau dat nederland geeft (vergeet dat niet, nederland hoort in de top 5 van de wereld) betreft opleiding en educatie. Iraanse Student (E-mail) - 09-02-’10 11:35

Iraanse student
Ook ik heb mijn universitaire onderwijs afgemaakt,
werk nu voor een platenmatschappij. Maar ben ook slecht in het schrijven van nederlands.
Zo zijn er wel miljoenen, kijk maar naar de natinole dictee op t.v. waar personen in vijf zinnen wel vijftig fouten hebben en dat zijn wel prominenten.
Het gaat er om dat je begrijpt wat je zegt, en daar is iedereen wel met mijn eens.. Bert van Eurnie - 09-02-’10 11:40

Er klopt geen donder van dit verhaal. Als 'Iraanse student' ueberhaupt een reguliere opleiding volgt dan doet hij er goed aan geen tijd te verspillen aan internetdiscussies maar zich als een bezetene op zijn studie te storten. Te beginnen met Nederlands. Wirnix - 09-02-’10 11:44

@ Iraanse student:

Dat maakt niet uit, hoe goed je in exacte vakken bent. Jij had nooit een 8 mogen krijgen voor Nederlands. Positieve discriminatie is ook onterecht, en werkt negatieve discriminatie meer in de hand dan wat ook. Prins Pils - 09-02-’10 11:46

Wat een zeikers is ieder hier. Die man doet z'n best om alles uit te leggen. Is er eindelijk een persoon die iets goed wil maken in z'n leven. katten de meeste hem weer af. (hj is slecht in Ned., nou en !!!)
Iraanse Student
Ik als ras echte nederlander, ben trots op je, ga verder met je leven, jij moet de brood op tafel zetten, dat doen zij niet voor je. Bert van Eurnie (E-mail) - 09-02-’10 12:35

Mensen zeuren over dat je te veel aandacht hebt/mee doet aan internetdiscussies, ha wie de schoen past moet hem ook dragen. stelletje werklozen... Japie een vriend (E-mail) - 09-02-’10 12:39

@ Bert van Eurnie:

Je dramatiseert het. Ik heb het duidelijk voor hem opgenomen hier. Maar waar het mij om gaat is dat iemand die zo slecht Nederlands schrijft er een 8 voor krijgt op het VWO aantoont dat er docenten/schoolbesturen zijn die op een zeer slechte manier positief discrimineren.

Als je dat niet aan de kaak wilt stellen is het terecht dat de PVV groeit. Prins Pils - 09-02-’10 13:41

Waarbij ik hoop dat hij gewoon een Nederlander is die een geintje loopt uit te halen, of desnoods een troller uit PVV-kringen. Prins Pils - 09-02-’10 13:42

@ Bert van Eurni, als jij een Universitaire opleiding hebt genoten, dan vreet ik mijn hoed op.
Foutief geschreven woorden tot daar aan toe, maar jij beheerst de taaltechnishe kant niet eens.
Het is namelijk , jij moet Het brood op tafel zetten, oftewel brood op DE plank, en iedereen met MIJ eens.
Jij hakt nogal graag op de mensen in die het niet eens zijn met jou, maar zelf bak jij er ook niets van.
Maar schelden lukt je aardig dat nou ook weer wel. Boris - 09-02-’10 14:19

Prins Pils
Ik weet dat je het goed bedoeld.
Ja, betreft dat er slecht nederlands wordt geschreven, dat zei zo,
Maar ik denk niet dat deze heer een geintje en/of troller is van de PVV-Kring zal moeten zijn.
De detail betreft zijn afkomst spreekt voor hem.
groeten Bert van Eurnie (E-mail) - 09-02-’10 14:22

Boris
Donder lekker eens op. Zal ik nogmaals uitschelden
Rot toch op Boris Boef.
Doorgedraaide Billen beffer. Bert van Eurnie (E-mail) - 09-02-’10 14:26

Geert Wilders dat laatste was ook cynisch bedoeld. hi hi Boris - 09-02-’10 15:52

Bert van Eurnie (E-mail) - 09-02-’10 14:26
Heb je die mooie bloemlezingen op de universiteit geleerd of was het soms een vmbo. Boris - 09-02-’10 15:57

Ha Gekke geertje ga lekker janken in de rechtzaal,
en als je ballen had zou je niet verschuilen achter een paar kleren kasten.
Schijtert je bent zo een die alleen hoog van de toren kan blazen Loozer en als ik in een zijstraat van een achterbuurt zou wonen, wat niet zo is, ben ik blij dat ik jou lelijke pooiers kop niet hoef te zien. Ga toch je partij kas spekken Loozer.
Die Boris en Beatrix, zijn maar meelopers. Die trix heeft al jaren geen goed beurt gehad (ondanks dat ze dat beweert????. En die Boris ha, zal maar niets zeggen.
Links gaat toch winnen in Den Haag. reken daar maar op. Bert van Eurnie (E-mail) - 09-02-’10 17:14

Ik vrees dat onze Iraanse vriend niet zo maar wat raaskalt.Het hoger onderwijs wordt overspoeld door een tsunami van allochtone studenten wier kennis van de Nederlandse taal hopeloos ontoereikend is. Abd-el-Krim - 09-02-’10 17:16

@ Bert van Eurnie
Steeds meer laat jij zien dat jij zo'n rifschoffie bent
Zielig figuur ben jij, je beheerst heel slecht de NL taal, je scheld op iedereen die het niet met jou eens is, en dan ook nog eens sexueel gefrustreerd.
Alle kenmerken van een rif aap Boris - 09-02-’10 17:25

Ik zou de redactie willen vragen om dit domme, inhoudsloze puberale gescheld te verwijderen. Recht op zelfexpressie is één ding, maar dit slaat nergens meer op! Prins Pils - 09-02-’10 19:01

@ Beatrix:

Ik zou voorstellen dat de types die hier voornamelijk maar een beetje inhoudsloos lopen te schelden een andere site opzoeken. Prins Pils - 09-02-’10 21:45

Boris
Het blijkt al weer hoe, moedeloos rechts wordt.
Ik kan je moeder uitschelden. en dat doe ik dan ook.
Je moer is de grootste hoer die iedermens over zich heen heeft gekregen. en je vader ha, de insest is zeker door hem uit gevonden. Vandaar dat jij ook zo een lelijk varkens kop hebt.
Aan alle PV Vee, vlieg eens op naar madagascar.
De enige plek waar jullie soort thuis hoort, achterlijke kippenneukers. Bert van Eurnie (E-mail) - 10-02-’10 08:38

Ach gekke geertje ben je er nog steeds, moet je hoeren niet bespieden of ze wel de gewenste resultaten halen, zodat je kas bij kunt vullen.
groeten een PVV hater Bert van Eurnie (E-mail) - 10-02-’10 09:12

He beatrix
Ik hoor je pooier gekke geertje in de verte.
Moet je niet eens in je hok kruipen om de kas te spekken
voor de Partij verkracht vrijheid.
Waarschijnlijk is hij boos dat je weinig hebt opgebracht. Je moet wel je benen wijder openen. O nee doe maar niet anders gaat het stinken. Bert van Eurnie (E-mail) - 10-02-’10 10:37

Deze studenten moeten niet toegeslaten worden. Er dienen onder bijzonderheden uitzonderingen worden gemaakt, om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen. Dat deze studenten discriminatie (altijd) als argument aandragen vind ik niet opwegen tegen het risico. Degene die hier boven dat allemaal goed vinden. Zijn naast gewetensloos ook nog heel dom Delilah (E-mail) - 17-02-’10 19:33



Reageren? Lees eerst even onze huisregels.



Persoonlijke info onthouden?
Kattebel
Verberg e-mail
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.

laatste reacties

gerelateerde berichten

laatste berichten

poll

Het CDA maakt een einde aan de formatie.

of

Bekijk het pollarchief voor alle polls.

stuur dit artikel door

 

Stuur door aan vriend of bekende

 
 

Deze site is gebouwd door Two Kings en draait op PivotX