
Volgens opiniepeiler Maurice de Hond staat de PVV nu op 27 zetels, het CDA op 24. Maar Geert Wilders richt zijn pijlen nu op Wouter Bos die óók op 24 zetels staat. De snelle zondagochtendanalyse: dat is geen slecht nieuws voor Bos. Wanneer de kiezer het idee heeft dat het écht tussen Bos en Wilders gaat, dan zal het snel voorbij zijn met de 19 virtuele zetels van D66. Want die gaan dan naar de PvdA. U begrijpt, Wilders kiest zijn eigen opponenten. Het is zondag 7 maart, de campagne is begonnen.








Dit valt toch niet te verificeren? Iedereen kan wel een accountje aanmaken met zo'n naam.
Daarnaast staat me iets bij dat dhr Wilders nogal schertsend was over Twitter? Remy - 07-03-’10 12:58
Geert Wilders heeft enige tijd geleden aan HP/De Tijd bevestigd dat dit zijn Twitteraccount is. Bas Paternotte - 07-03-’10 13:00
Als ze elkaar de hand zouden reiken, en zouden gaan praten, Wilders voor de autochtonen en Bos voor de allochtonen, (sorry kan niet meer van die partij maken). Dan konden ze samen tot een oplossing komen. je moet toch samen verder.
Een echte leider kan dat, heeft ook die potentie. Jet - 07-03-’10 13:06
Gemeenteraadsverkiezingen zijn geen Tweede Kamerverkiezingen, hoewel men dit blijkbaar graag 1 op 1 om wenst te rekenen.
Uitgaande van het feit dat de PVV stemmers reeds maximaal de gang naar de stembus maken, zal daar een grote verschuiving plaatsvinden.
Opkomst gem. verkiezingen + - 55 %, bij Tweede Kamerverkiezingen ligt dit al snel op > 80 %.
Voeg daarbij het aantal stemmers wat op de lokale partijen heeft gestemd en die nu landelijk gaan.
Veel zal m.i. afhangen of de PVV zijn grote woorden zal waarmaken en verantwoordelijkheid zal nemen, als ze daar al de kans voor krijgen.
Het zal de nodige problemen opleveren om coalitiegenoten te vinden.
Men heeft zich bij de PVV al ingedekt door een tweetal " niet onderhandelbare " punten te stellen, die enerzijds wettelijk niet zijn waar te maken en anderzijds bijna iedere potentiele coalitie-partij uitsluit.
Om vervolgens weer de cordon sanitaire- en de demoniserings kaart te kunnen spelen.
De uitspraak van Fritsma : We maken ze helemaal gek, geeft m.i. al voldoende aan.
Ga je eens bezig houden met je in te lezen in de lokale politiek en de problemen.
In plaats van dergelijke onzin te verkopen.
Maar het geeft wel aan dat men oppositie wil en geen verantwoordelijkheid wenst te dragen.
De komende weken zal veel duidelijk worden.
Denk dat de kiezer de verrichtingen van de PVV de komende tijd -- en zeer terecht -- kritisch zal gaan volgen. Foottapper - 07-03-’10 15:59
PvdA-ers? CDA-ers? Wen er maar aan, de druiven worden nog veel zuurder.
En ongeacht de uitslag op 9 juni, haal de PVV in een coalitie ipv uit te sluiten. Dan moet Wilders laten zien wat hij in huis heeft. Dat betekent dat hij of door de mand valt en de PVV instort of dat er werkelijk kwaliteit en oplossingen door de PVV worden aangedragen. Door de PVV uit te sluiten laden partijen de verdenking op zich voor het laatste bang te zijn. Wirnix - 07-03-’10 16:53
Tja, het probleem is dat Wilders zichzelf al uitgesloten heeft, bijv door van de AOW een breekpunt te maken (en als de CDA en VVD daar mee akkoord gaan, verzint hij zelf wel iets).
Wilders heeft volgens mij helemaal geen zin om te regeren, het is veel te comfortabel in zijn Calimero-positie. Remy - 07-03-’10 17:06
'In Enschede moeten vier Nederlandse PvdA'ers plaatsmaken voor vier allochtonen. In totaal heeft de PvdA zes raadszetels. Raadslid André Boersma moet nu het veld ruimen en zegt in het regionale dagblad TC Tubantia: 'We zijn de Partij van de Allochtonen geworden.''
Een beetje dom dat de PvdA-raadsleden dit niet hebben zien aankomen. Neem als voorbeeld Den Haag. Ongeveer 40% van de bevolking is allochtoon. Daarvan zegt ruim de helft PvdA te kiezen. Dus kan de PvdA op zo'n 20% van de 45 Haagse zetels rekenen ofwel 9 zetels louter door allochtonenstemmen. De uitslag is 10 zetels, dus vormen autochtonen in de Haagse PvdA een minderheid die goed is voor slechts 1 zetel. Het kader is nog overwegend autochtoon, maar dit zal niet lang meer duren. De kiezers zullen zich vertegenwoordigd willen zien door hun eigen mensen. En dat drijft de laatste autochtonen uit de Haagse PvdA. En niet alleen de Haagse, dit beeld is overal en dus ook landelijk te zien. In iedere gemeente kan het PvdA-raadslid uitrekenen hoelang het nog duurt voor hij/zij plaats moet maken. De PvdA is geen doorbraakpartij en zelfs geen sociaaldemocratische partij meer. Het is een belangenclub voor mensen van nietwesterse herkomst. Het aantal zetels in gemeenteraden en de kamer komt steeds duidelijker in overeenstemming met de grootte van die groep. Wirnix - 07-03-’10 17:19
Stad heeft 9.052 mensen van turkse afkomst
27,5 % is allochtoon en 214 etniciteiten, waaronder de duitsers de grootste groep vormen, 9.223 in totaal.
Totaal inwonersaantal 156.089.
Blijft mij een raadsel met deze gegevens , hoe 4 zetels evenredig kunnen worden verdeeld onder 4 allochtonen.
Dat is het gevaar dus van de andere kant, waarom mensen ondanks alle waarschuwingen, Wilders trouw zullen blijven.
Op zich kan ik dit wel begrijpen, dit kan gewoon niet kloppen.
http://www.enschede.nl/webs/enschedeinci..
Er waren meer van dit soort landelijke taferelen. Ik denk dat dit de onrust nog maar meer vergroot. Jet - 07-03-’10 17:45
De opkomst in Enschede was al droevig (45 % - 55.500 stemmers )waarvan 21,2 % ( 11.750 ) op de PvdA heeft gestemd, die daarmee de grootste is gebleven.
Dat afgezet tegen 27,5 % allochtonen op het aantal kiesgerechtigden ( 27,5 % van 123.000 =
34.000 )kan een vertekend beeld geven.
Er valt nergens uit te halen hoeveel allochtonen waarop gestemd hebben.
http://indebuurt.trouw.nl/uitslagen_verk.. Foottapper - 07-03-’10 18:32
Een stem op de PVDA is een stem op het verraad en al wie PVDA stemt,stemt voor"het schrikbewind van een onderwereld"(A.Roland Holst).Dan dooft het licht echt. Abd-el-Krim - 07-03-’10 18:38
Wat je schrijft is echt onzin. Het gaat er helemaal niet om dat de democratie (die volgens mij in Nederland niet bestaat, we worden beduveld door de regenten) niet voor allochtonen zou zijn. Waar het om gaat is dat een partij, de PvdA, zich heeft omgevormd tot een allochtonenpartij en dat ontkent. Niet met het eerste is wat fout, maar met het tweede. Deze partij heeft ervoor gekozen een brede allochtonenpartij te zijn. Dat maakt dat andere groepen zich er minder welkom voelen, het kader zal veranderen en de maximale omvang van de PvdA te berekenen is. Op termijn zal blijken dat het een keuze voor de definitieve ondergang is geweest. Gewoon omdat met de tijd het verschil tussen autochtoon en allochtoon weg zal ebben. Zoals ooit indische Nederlanders herkenbaar in de samenleving waren en nu gewoon vermengde westerse Nederlanders zijn die uit hun herkomstcultuur lekker eten en leuke verhalen hebben meegebracht. Wirnix - 07-03-’10 19:01
11 redenen om niet op Wilders te stemmen:
1. Wilders geeft van veel interne problemen de islam de schuld, maar de hoge jeugdcriminaliteit onder Marokkanen is niet te wijten aan de islam. Die onder Antillianen is namelijk net zo hoog, zelfs nog iets hoger, terwijl die onder Turken een stuk lager is. De oplossing voor de hoge jeugdcriminaliteit onder Marokkanen en Antillianen is dan ook een beter functioneren van het politioneel-justitieel-pedagogische apparaat, maar daar heeft Wilders nog geen enkel reëel en uitgewerkt voorstel voor gedaan.
2. Wilders geeft de islam ook de schuld van veel internationale problemen. Echter, Al Qaida en gelijke groeperingen zijn opgericht en hebben nog steeds veel aanhang omdat het Westen, in ieder geval de Verenigde Staten, diverse landen in het Midden-Oosten streken heeft geleverd en Israël steeds maar weer de hand boven het hoofd houdt. Terwijl de joodse diaspora voornamelijk een gevolg is geweest van Romeins geweld en de eigen wens naar het economisch veel beter draaiende Westen te emigreren, en de Arabieren nog minder schuld hadden aan de Duitse jodenvervolging. Verder heeft het christendom ook gewelddadige periodes gekend tegen andersdenkenden. In de meer dan twee eeuwen durende Spaanse inquisitie werden tussen de 3000 en 5000 mensen vermoord alleen maar omdat ze zich niet wilden bekeren tot het Rooms katholicisme. Zelfs andersdenkende christenen als protestanten! En het Rooms katholicisme heeft vele honderdduizenden doden op haar geweten door het verbod op condoomgebruik in Afrika te handhaven in het AIDS-tijdperk.
3. Dat Nederland zou islamiseren is flauwekul. De berekeningen van het CBS, die gaan tot 2050, laten juist zien dat het percentage moslims afneemt, door o.a. een steeds lager geboortecijfer onder Marokkanen en Turken. En daar komt nog bij dat uit onderzoek blijkt dat een aanzienlijk deel van de jonge moslima's een hoofddoek draagt uit protest tegen de criminalisering van hun religie door Wilders c.s. Wilders helpt dus mee aan het islamiseren!
4. Wilders discrimineert zelf, want zijn kopvoddentax mocht niet gelden voor jodinnen en nonnen. Verder staan er in de Bijbel en Thora ook allerlei discriminerende teksten, maar daar wil hij het niet over hebben.
5. Het uitzetten van criminele etnisch allochtonen is een oplossing die averechts zal werken. Die criminelen zullen er hartelijk om lachen, want ze krijgen geen straf en zijn in no-time weer terug. Dat ze dan illegaal zijn nemen ze voor lief. Het alternatieve voorstel van Wilders, om criminele etnisch allochtonen ná hun straf uit te zetten, is in tegenspraak met de grondwet die discriminatie verbiedt. Daar komt bij dat het voorstel van Wilders om maar één paspoort te mogen hebben maakt dat mensen überhaupt niet meer kúnnen worden uitgezet.
6. Wilders is hypocriet, want hij geeft af op de islam wegens hun homodiscriminatie, maar ondertussen komt zijn eigen aanhang voor een belangrijk deel van neofascisten, die fel anti-homo zijn. En van conservatieve joden en christenen, die ook anti-homo zijn.
7. Gebrek aan verstand van zaken gecombineerd met emotioneel reageren is een beproefd recept voor Kabinetje Omvallen. Met de PVV in de regering kunnen we elk jaar naar de stembus, en vervalt Nederland in no-time tot een land á la het Italië van de jaren '70-'90: één grote bestuurlijke wanorde, met economische tegenspoed als gevolg. En als de PVV de meerderheid krijgt in het parlement kan Nederland zich opmaken voor rellen, vergeleken waarmee die in de Franse voorsteden slechts een opstootje waren. Islamieten/etnisch allochtonen zullen discriminerende maatregelen - terecht - niet pikken en in opstand komen, hoezeer sommigen van hen ook zelf criminelen zijn.
8. Nederland is zelf actief moslims gaan werven in het buitenland, in de jaren ’60 - ’80, om aan de toenemende vraag naar arbeidskrachten te kunnen voldoen. Dan kan nu, met behoud van aanzien in de internationale gemeenschap, niet overgegaan worden tot deportatie omdat moslimvrouwen hoofddoeken dragen en de helft van de islamitische bevolkingsgroepen een hoge jeugdcriminaliteit kent, die ook niet-moslimgroepen kennen.
9. Wilders weigert om zijn sociaal-economische plannen, voor zover die concreet zijn, door te laten rekenen door het Centraal Planbureau, waardoor men nooit van tevoren weet of ze haalbaar zijn en wat voor effecten ze precies hebben. Wilders wil zelfs het CPB opheffen!
10. Wilders is alleen naar de buitenwereld toe een democraat. Hoezeer hij dat intern niet is blijkt uit het commentaar van Bart Jan Spruyt, mede-oprichter van de PVV en lid van de Edmund Burke Stichting, een rechts-conservatieve denktank in Nederland. Spruyt: "Wilders wil alles zelf in de hand houden. Zijn verzet tegen inhoudelijke verbreding gaat gelijk op met zijn verzet tegen personele verbreding. Hij wil geen concurrenten, maar omringt zich met mensen die loyaal zijn aan zijn partij 'Ik Geert Wilders'. Hij vond het aanvankelijk ook niks om de naam Groep Wilders te veranderen in Partij Voor de Vrijheid. Dat hij niet meedeed aan de Statenverkiezingen (en nauwelijks aan de Gemeenteraadsverkiezingen) past bij zijn vrees de regie kwijt te raken. Voor zijn besluit om geen echte vereniging op te richten, niet te kiezen voor subsidie en geen wetenschappelijk bureau te willen, geldt hetzelfde. Dat zou een kantoortje zijn geworden waar hij geen totale greep op heeft. Het heeft allemaal met elkaar te maken."
11. Met Wilders als vertegenwoordiger slaat Nederland een pleefiguur in het buitenland, als we al niet in no-time ruzie hebben met allerlei landen. Dat slaat o.a. heel snel terug op onze economie.
Wilders verliest. Prins Pils - 07-03-’10 19:51
Je zegt dat ik 'slaapwandel' en begint dan over iets anders. Zo werkt een zindelijke discussie niet. Maak waar wat je beweert, in dit geval kennelijk (zo leg ik 'slaapwandel' uit) dat mijn rekensommetje onjuist is waaruit blijkt dat de PvdA - in Den Haag, en elders zal het niet echt anders zijn - inmiddels vrijwel alleen op allochtone stemmen drijft. Wirnix - 07-03-’10 20:55
Dat slaat o.a. heel snel terug op onze economie.
Wilders verliest.
Onze economie ?? Dat is te verwaarlozen, wat daar nog van over is. Het meeste is weggesubsidieërd naar het buitenland !!
En Wilders verliezen ?? Droom maar lekker verder, alleen, nog nooit gehoord dat dromen bedrog zijn ?? tukker - 07-03-’10 20:57
Als dat alles is wat je hebt te antwoorden op mijn argumenten, dan verliest Wilders echt. Prins Pils - 07-03-’10 21:33
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/..
Al geloof ik niet echt dat hem dit zal lukken, daarvoor zijn de uitgangspunten teveel in tegenspraak met die van andere partijen.
Dat zou emmers water bij de wijn worden, zowel voor de PVV als voor een potentiele coalitiepartner. Foottapper - 07-03-’10 22:15
Het totale percentage allochtonen in Den Haag kan 40 zijn, maar het gaat om het percentage allochtonen met de Nederlandse nationaliteit (want alleen die zijn stemgerechtigd). Wat is dat percentage? En heb je een bron voor de stelling dat 50% daarvan PvdA stemt?
En landelijk gezien gaat je rekensom in ieder geval niet op. Zelfs als ik voor het gemak niet-westerse allochtonen even allemaal een Nederlandse nationaliteit toedicht, hebben we nu 10,8% x 50% = 5,4% allochtone PvdA-stemmers. Terwijl de partij landelijk gezien 17,4% van de stemmen haalt ( http://www.politiekebarometer.nl/ ). Prins Pils - 07-03-’10 23:06
1. TNS/NIPO http://www.mltxbsivo.nipo.com/pages/nieu..
Hieruit:
'Opnieuw lijkt het er dus op dat de PvdA de grootste kan blijven. Dit heeft ze voor een groot deel te danken aan Hagenaren van niet-westerse afkomst. Zij stemmen in ruim de helft van de gevallen op de PvdA.'
2. Beweer ik ook niet. Wel dat de partij bij ongewijzigd beleid naar die 5,4% landelijk koerst. Het tempo zal plaatselijk verschillen. In de (grote) steden zal het snel gaan. Over Den Haag is er materiaal voorhanden. Dat heb ik van bijvoorbeeld Rotterdam niet, maar ik denk dat mijn vermoeden juist is dat daar precies hetzelfde aan de gang is. Wirnix - 07-03-’10 23:17
Het CBS stelt bijvoorbeeld dat er nu in Nederland 1,8 miljoen niet-Westerse allochtonen zijn (inclusief Antillianen, Turken en Marokkanen), tegenover 1,5 miljoen Westerse (EU-landen, etc.). Weer voor het gemak alleen de eerste een Nederlandse nationaliteit toedichtende, zou de rekensom in Den Haag wel eens heel anders kunnen uitkomen. Prins Pils - 07-03-’10 23:18
Aanname voorkeur PvdA als in Den Haag, dus ruim 50%.
De allochtone kiezers zorgen er zo voor dat 25% - 30% van 45 raadszetels naar de PvdA gaan. Dit zijn 11 - 14 zetels.
De uitkomst op 3 maart was 14 zetels. M.a.w. in Rotterdam moet met een lantaarntje naar autochtone PvdA-kiezers worden gezocht. Wirnix - 07-03-’10 23:32
Als dat cijfer klopt, van die 50% niet-Westerse allochtonen, dat is het niet zo gek dat je de Rotterdamse autochtone PvdA-stemmer met een lantaarntje moet zoeken. Want er zitten ook nog 10% Westerse allochtonen, volgens de Factsheet Grote Vier ( http://www.grotevier.nl/binaries/g4/bulk.. ). Dan blijven er maar 40% autochtone Nederlanders over.
Overigens is het maar de vraag of die 50% klopt. Volgens figuur 1.7 van de factsheet was het percentage in 2004 maar zo'n 35%. En dat lijkt me reëler; ik denk dat ze in de andere grafiek de westerse er bij opgeteld hebben. Dat percentage nu op 40 zettende, kom ik op 9 PvdA-zetels van de allochtonen en 5 van de autochtonen. Geeft toch een ander beeld.
Wat ik wel met je eens ben is dat de PvdA kritischer t.o.v. de allochtoon zou moeten staan. In casu zouden rechters de mogelijkheid moeten krijgen bij herhaling van jeugdige misdrijven de ouders te beboeten, en zou over drie tot vijf jaar spreekvaardigheid Nederlands een voorwaarde moeten zijn voor het verkrijgen van een uitkering. Prins Pils - 08-03-’10 00:55
Aandeel niet-westerse allochtonen in Rotterdam ligt dit jaar gemiddeld iets hoger dan 48%. Bron ben ik even kwijt, maar het klopt. (En komt overeen met de genoemde prognoses.)
In sommige deelgemeenten echter (Feyenoord, Delfshaven) ligt het percentage boven de 70. In diezelfde wijken wonen ook de Polen, Bulgaren, internationale studenten en andere 'Westerse Allochtonen'.
Overigens stemde in indertijd op Feyenoord curieus genoeg percentueel EN absoluut indertijd (véél!) meer mensen op Pin dan er autochtonen woonden.
Now how's THAT for irony? Heinzelmann - 08-03-’10 01:27
1:de PVV is de enige partij die pleit voor de definitieve oplossing van het Antillen vraagstuk:onafhankelijkheid van de rijksdelen.
2:psychotisch geraaskal
3:ook volgens het CBS neemt het aantal moslims versneld toe.Bovendien is het kopvod geen uiting van verzet maar van onderwerping(islam)
4:die kopvoddentax was een verwijzing naar de abjecte Jizyah,d.w.z. een koptax voor niet-moslims.
5:ze moeten eerst zitten en dan pas oprotten,schat.Bovendien zal deelname van de PVV aan de regering een afschrikwekkende invoed uitoefenen op potentiële criminele parasieten uit den vreemde die een gemakkelijker slachtoffer zullen kiezen om naar te verhuizen.
6:vooralsnog is potenrammen evenals hijskraangooien een islamitische hobby.En over welke fascisten heb je het?
7:nee,de kabinetten Balkenende waren lekker stabiel.En gaan we dreigen met rellen van je moslimbuddies?We will never surrender.
8:het overgrote merendeel van de Turken en Marokkanen in NL heeft hier nooit als gastarbeider gewerkt maar is binnengekomen als gezinsmigrant/gelukszoeker/profiteur.Jammer,ze vinden uiteindelijk Wilders op hun pad.
9:pure laster.Net als alle andere partijen moet de PVV zijn (tegen)begroting laten doorberekenen door het CPB.De begroting van de PVV komt er daarbij prima uit.
10:BJS is een zielige stakker die nooit over zijn afwijzing door blonde Geertje heen is gekomen en ideologisch trouwens thuishoort bij de SGP.
11:Met figuren als Cock en JPB sloeg NL überhaupt geen figuur in het buitenland.Geert zal NL op de kaart zetten,zoveel is zeker.En er bestaat alleen goede publiciteit,toch? Abd-el-Krim - 08-03-’10 04:07
We gaan nog niet naar huis, we gaan nog niet naar huis. Dat zeggen ze op de Buis.
En al moeten we naar huis, dan gingen we niet.
Want we zijn nog niet klaar met dit lands verdriet.
Met anderwoorden: Ook al werd PVV de grootste veel kan hij toch niet betekenen.
gekke geertje heeft 51% nodig om een wet te veranderen, laat staan te invoeren. Bert van eurnie - 08-03-’10 08:29
3:ook volgens het CBS neemt het aantal moslims versneld toe.Bovendien is het kopvod geen uiting van verzet maar van onderwerping(islam)
unquote
Niet correct, volgens het CBS :
--- Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006.
Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk.
De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd.
Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking.
Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.
Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking.---
De stelling dat moslimgezinnen gemiddeld meer kinderen zouden krijgen als autochtonen, is reeds lang achterhaald.
Met de kopvoddentax heeft Wilders zich aardig in de vingers gesneden.
Grap, wel, niet, toch maar wel.... enz. enz.
quote
6:vooralsnog is potenrammen evenals hijskraangooien een islamitische hobby.En over welke fascisten heb je het?
unquote
Je vlakt wel heel snel uit dat het
" potenrammen" toch echt wel een NL uitvinding was / is.
Overigens te zot voor woorden dat dit gebeurt, ongeacht door wie.
Duidelijk is dat je een tweedeling voorstaat zoals je grote voorbeeld dit predikt.
Je vooroordelen, niet gestaafd door cijfers, zijn kenmerkend hiervoor. Foottapper - 08-03-’10 09:23
quote
Met anderwoorden: Ook al werd PVV de grootste veel kan hij toch niet betekenen.
gekke geertje heeft 51% nodig om een wet te veranderen, laat staan te invoeren
unquote
Voor een wetswijzinging heeft men een 2/3 meerderheid nodig, dus minimaal 67 % ..
Dus inderdaad : Niet haalbaar. (gelukkig maar) Foottapper - 08-03-’10 09:26
Die Abd-el-Krim is gewoon een rasistische hollander die een Arabische naam gebruikt,
om zijn domheid te laten tonen aan de HP lezers. en als meneer buiten komt loopt hij met z'n staart tussen z'n benen. Jammer dat deze persoon gewoon op laffe wezelachtig manier zijn onkunde op "straat" wil verkondigen. Waarschijnlijk zit deze meneer met een hand op de toetsenbord en met z'n ander in z'n Poepgat en telkens te ruiken of deze wel Stinkt. Bert van Eurnie - 08-03-’10 11:47
"Aangezien de PVV op steun kan rekenen van VVD en SGP plus een aantal uit andere fracties is het verre van uitgesloten dat die 51% wordt gehaald. Bijvoorbeeld op het punt van een veel hardere aanpak van criminaliteit, het ombuigen van de immigratiecurve of het investeren in zorg, onderwijs en veiligheid."
PP: De algemene criminaliteit daalt al jaren en nog steeds (bron: CBS). De jeugdcriminaliteit ook zelfs, al stijgt die onder 12-minners (van zeer laag naar laag). Verder pretenderen de ministeries van Justitie en VROM (Integratie) dat er ook successen geboekt worden in de verdere aanpak van jeugdcriminaliteit. Door gebeurtenissen in Culemborg enorm veel aandacht te geven wordt de indruk gewekt alsof de jeugdcriminaliteit gierend uit de klauwen loopt, maar de Telegraaf zal nooit eens een keer berichten dat het in Utrecht al een hele tijd rustig is. Door inzet van o.a. straatcoaches, waar ik hier in Amsterdam ook de positieve effecten van zie.
V.w.b. de immigratiecurve werd er onder het huidige (gevallen) kabinet een wet opgesteld die een inburgeringsexamen verplicht voordat niet-EU-immigranten naar Nederland komen. Dat zal een groot verschil moeten maken als die geïmplementeerd is.
En zorg en onderwijs zijn toch de domeinen van links hoor, niet van rechts. Rechts wil daar altijd maar op bezuinigen. Met een rechts kabinet ga je dus waarschijnlijk heel erg bedrogen uitkomen. Prins Pils - 08-03-’10 14:14
Raar he! dat bij het MKB vele Niet-westerse winkels bijkomen.
Raar he! De school uitval is verlaagd, en de zorg met uitzondering in bejaarde tehuizen is verbetert en goedkoper is, waarvan iedereen kan profiteren. Bert van Eurnie - 08-03-’10 14:28
Het is volgens mij niet juist om de PVV rechts (of links) te positioneren. In hun programma zie ik op punten als zorg en onderwijs teksten die zo bij de SP zouden passen. Overigens worden de genoemde domeinen door links vooral met de mond beleden. Als het op daden aankomt zijn het altijd liberalen (sociale wetgeving: o.a. onderwijs, kinder- en arbeidswetten) en christendemocraten (onderwijs: o.a. mammoetwet) geweest die wetten maakten die grote veranderingen ten goede brachten. Verder is 'rechts' niet synoniem met bezuinigen, maar met belastinggeld verantwoord besteden ipv het bekende linkse potverteren. Wirnix - 08-03-’10 14:47
Het lijkt wel dat je echt zaagsel in je kop hebt. PVV is juist extreem rechts, en met hun scheinheilig Programma punten over Onderwijs en zorg dat al eerder uitgevonden is en uitgevoerd. Je kan niet twee keer de wiel uit vinden.
Rechts is juist het Synoniem van bezuinigen op de minderbedeelde en potverteren voor de rijken en bedrijven. Bert van Eurnie - 08-03-’10 15:03
Zijn de argumenten op?
Denk nu eens niet in stereotypen en onderzoek zelf uit welke hoeken vanaf het eind van de 19e eeuw de belangrijkste delen van de sociale- en onderwijswetgeving zijn gekomen. Wirnix - 08-03-’10 15:26
Over zaagsel gesproken. Ik weet niet of het bij jou dat of kalk is, maar als het er niet in zat dan zou je misschien deugdelijk Nederlands hebben kunnen leren schrijven en weten hoe je je ontstemming op andere wijze kunt verwoorden. Wirnix - 08-03-’10 15:33
Mammoetwet :De grondgedachte achter deze wet was dat elke leerling zowel een algemene- als een beroepsopleiding zou moeten volgen. In deze periode volgden meer leerlingen dan voorheen na de basisschool een vervolgopleiding. Geheel in lijn met de tijdgeest streefde men ook naar meer democratisering van het onderwijs. Daarna werd dit in gevoerd (onder druk van LINKS), door de minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen Jo Cals. De Mammoetwet trad in werking op 1 augustus 1968, maar werd in 1963 reeds door de Eerste Kamer aanvaard. Dus in de Kabinet van Drees (PVDA).
En gaan we terug naar de heden, het zijn juist de rechtse partijen die er voor willen stemmen dat de ontslagrecht versoepeld wordt.
De Zorg e.d. geliberaliseerd. Vandaar dat we de KLM e.d. hebben verloren aan het buitenland.
En dat PVV meelift met de gedacht tegen het verhogen van het pensioen leeftijd is maar een fabbel. Bert van Eunrie - 08-03-’10 15:46
Ik loop niet net als jou, te knippen en te plakken. Bij mij komt het direct uit de mouw. Bert van Eurnie - 08-03-’10 15:49
'Weet je wat er nu gaande is dankzij jouw goeroe sekte leider aka zionist armonger/volksmenger Wilders.
Dat de goed opgeleide buitenlanders vertrekken naar hun vaderland. En juist die heeft nederland nodig.'
Goed punt kaart je hier aan! Herken mezelf er helemaal in. Voel me steeds meer 'gedwongen' om die koers te gaan varen. Maar wil me niet weg laten jagen. Hoewel de laatste tijd verandert dit gevoel erg sterk, hoe hoger PVV scoort, hoe groter die drang wordt.
Ben hier geboren en getogen als dochter van gastarbeiders, ontzettend hard gewerkt in de afgelopen jaren, goede baan, betaal me blauw aan belasting, nooit in aanraking geweest met politie, hou me aan alle wetten m.u.z. van de Wet van Mulder ;)
Islamitisch opgevoegd (overigens nooit geleerd om bommen te maken, andersdenkden te haten of homo's van flats te pleuren), geloof erin, maar doe er (te) weinig aan, draag geen hoofddoek, ben liberaal ingesteld, homo's in mijn vriendenkring: geen enkel probleem. Ik weet dat dit voor veel Marokkanen geldt, die halen alleen niet de krantenkoppen ;)
Ondanks mijn drukke baan maak ik elke week tijd voor vrijwilligerswerk. Ik help de ouderen in mijn wijk met boodschappen doen, gezelschap houden en overige kleine dingetjes (lampje ophangen, schuurtje uitruimen). Gewoon even sociaal bezig zijn met je buurt. Waarom? Bij ons in de cultuur is het normaal om ouderen tot aan hun dood te verzorgen. Niet één keer p/wk een kopje koffie gaan drinken, maar er echt voor ze zijn. De betreffende ouderen hebben kinderen die niet naar ze omkijken. Natuurlijk wel met de kerst even komen eten, maar verder?! Noem me een softie, maar ik vind dat gewoon zielig en not done.
Tót vorige week. Had net boodschappen gehaald voor 2 oude dames en we waren wat aan het keuvelen. Komt het gesprek op de PVV. Blijken ze allebei die-hard PVV'ers te zijn... Ik schrok me wezenloos, kom al 3 jaar bij ze over de vloer. Dé redenen voor hen om PVV te stemmen: 'hij is zo lekker duidelijk en zeg nou zelf, die hoofddoeken is toch geen gezicht, kijk bij jou kunnen we je haren tenminste nog zien, dat is toch veel mooier?'
Ik dacht alleen maar WTF en noemde ze racist. Daar waren ze nogal verbaasd over, want ze hebben écht niks tegen marokkanen hoor, tenminste niet tegen MIJ want ík gedraag me zo goed, maar al die ándere Marokkanen: ja, daar hadden ze problemen mee.
Mijn antwoord: prima, bel je roomblanke (klein)kinderen maar lekker op voor hulp.
Dat heeft mijn ogen geopend. Voor mij is het nu gewoon lekker klaar. Ik KIES er ZELF voor om weg te gaan, omdat ik er zelf voor KIES om geen bijdrage meer te wíllen leveren aan een maatschappij die mij niet als gelijkwaardige burger erkent. En nee, dit voorbeeld zal absoluut niet mijn beeld over 'de nederlander' veranderen, daar ben ik niet kortzichtig genoeg voor. Maar het zet je wel aan het denken: NL was altijd mijn land, je leeft hier al zolang en nu pas gaat men je opeens zien/ behandelen als een onuitgenodigde gast. Ik zie/ merk het best vaak en dat stemt mij niet vrolijk.
Dus dan verhuis ik liever vergezeld met mijn hersencapaciteit en internationaal diploma naar een ander oord waar niet zoveel domheid en racisme bestaat.
Ik denk dat dit bovenstaande herkenbaar is voor vele jonge, ambitieuze Marokkanen. NL krijgt wat het verdient. Je moet wel heel erg arrogant zijn om te denken dat je jarenlang mensen op deze wijze kunt schofferen en diezelfde mensen daarna als 'dankje wel' de sterke allochtone schouders onder de vergrijzing zullen zetten. NL is er economisch gezien erger aan toe dan het zich voordoet. Tegen de tijd dat ik met pensioen mag, moet ik maar eens zien of er één werkend persoon in staat zal zijn om mijn pensioen + dat van beide buren te kunnen betalen. Nee, in sprookjes geloof ik niet meer.
Wat de domme PVV'er echter niet door heeft, is dat er heus wel Marokkanen zullen blijven hoor, de lastpakken, degenen die nu niet op school zitten maar tasjes roven, die zullen absoluut blijven; die zijn niet in staat om elders iets iop te bouwen (gebrek aan kennis/ kunde, opleiding etc) en gebrek aan geld.
Sorry jongens, lange reactie geworden maar denk wel dat het een helder beeld schetst van hoe 'die goede marokkaan' denkt. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 08-03-’10 15:58
Het lijkt wel dat je zaagsel niet in je kop zit maar in je kleine Phalanges. Komt dat door het gebrek van zonlicht, kijk uit dat het niet zwart wordt van jalozie. B v E - 08-03-’10 16:08
Lees tav onderwijs hun visie op http://www.pvv.nl/index.php?option=com_c..
Wat daar staat is niet dat allochtone jongeren tweederangs zijn, maar dat ze goed onderwijs verdienen om goede burgers in onze maatschappij te kunnen zijn. Daarvoor is het nodig dat ze weggehouden worden van onderwijs dat ze kansen ontneemt en haat zaait. Dit is een logisch verhaal dat te weinig mensen lezen omdat ze zich maar al te gemakkelijk laten 'voorlichten' door de linkse pers. Je weet 'onderzoek de dingen en behoud het goede'. Geldt ook hier. Wirnix - 08-03-’10 16:41
*Minder boetes en meer boeven vangen
Als of de politie haar werk niet behoorlijk doet
*Geef ondernemers de ruimte
Sinds 2001 is er minder rompslomp en betaald een ondernemer minder belasting
*minder files meer wegen
alsof dit de oplossing is, bouw nederland lekker vol met wegen.
*maak nederland veiliger
Het is nu al veiliger, zie de gevangenissen lopen leeg en we verhuren dit aan de Belgen.
*meer handen aan een bed.
Dus meer personeel, dus voor ons meer kosten
en hogere premies.
*Antillen uit de koningrijk
Ja eerst plunderen en dan wegmieteren.
*Geen europees superstaat
Waarom alleen omdat Turkije toe wil treden.
wat heeft een tokkie hier aan, die denkt toch alleen Ikke, Ikke en Ikke de rest mag stikke B v E - 08-03-’10 17:16
Mijn argumenten zijn niet op, maar ik wil niet verder discussiëren die iemand die de zaken zó gekleurd ziet dat-ie zelfs denkt dat de belangrijkste delen van de sociale- en onderwijswetgeving van rechts zijn gekomen. Zo iemand is aan het dementeren. Prins Pils - 08-03-’10 17:17
Ik heb het niet over rechts, maar over liberaal. Kennelijk ben je een slachtoffer, zoals zovelen, van socialistische geschiedschrijving, maar de feiten liggen er of je ze ontkent of niet. Van Houten (liberaal): wet tegen kinderarbeid. Goeman Borgesius (liberaal): Leerplichtwet, Woningwet, Ongevallenwet. Sociale wetten waarmee hij de grondlegger is van de verzorgingsstaat. Hoe graag socialisten deze positie ook - onterecht - claimen.
Ik ben niet dementerend, jij bent gehersenspoeld. Zo grondig dat je de geschiedenis niet kent en alleen maar socialistisch geblaat napraat.
Een goedbedoelde tip; duik in de geschiedenis, lees wat partijen werkelijk zeggen en doen/gedaan hebben, neem niets voor zoete koek aan en denk onafhankelijk. Vooral het laatste is belangrijk, het voorkomt dat je standpunten overneemt alleen omdat ze uit een bepaalde hoek komen. Bij nadere onafhankelijke beschouwing blijkt veelal dat ze alleen zijn gebaseerd op de wens hoe het zou moeten zijn, niet op hoe de dingen echt in elkaar steken. Wirnix - 08-03-’10 18:04
De Islam is een totalitaire politiek systeem, en niet een religie te vergelijken met het Boedhisme, Hinduisme, Judeaisme en Christendom. Peterdm (E-mail) - 08-03-’10 18:59
Het is goed dat je het nu hebt gelezen. Ik bedoel, het is prima om kritiek te leveren maar dan wel nadat je kennis hebt genomen van dat waar je kritiek op levert anders raakt het kant noch wal.
Met je neerschattende visie op onderwijs in het algemeen ben ik het niet eens. Als jij ooit geopereerd moet worden dan hoop ik voor je dat je geen chirurg treft die 2 jaar na zijn opleiding alles wat hij/zij heeft geleerd is vergeten. Wirnix - 08-03-’10 19:07
Marokanen maken ook gebruik van de thuiszorg, ook al zeggen ze dat ze altijd voor elkaar klaar staan.
Oudere marokanen remigreren, dus zoveel valt er ook voor jou niet meer te zorgen.
Nederlanders zorgen echt nog wel voor hun ouders, je generaliseert enorm.
Er zijn dingen mis en als het kan willen veel nederlanders idd die dingen terug draaien.
Een hot item is de kinderbijslag
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/arti..
Maar ook het hier met huursubsidie huren van huizen in de vogelaarwijken , maar ondertussen een huis bezitten in Marokko en Turkije.
Deze fraude kost enorm veel, en is onrechtmatig verkregen geld.
Door dit soort dingen is de PVV ook groot geworden.
Misschien iets meer de hand in eigen boezem steken als je een ander veroordeelt.
Als je weg wilt, ik ben idd de laatste die je tegen houdt, er is veel mis in nederland, maar ik blijf erbij dat Wilders een antwoord is op een beleid en wangedrag wat er door ook marokanen en overheid jaren is gevoerd. De mensen zien een kans terug te slaan en dat zint je niet. Thats all en i.pv. realistisch te blijven ga je weg. Jet - 08-03-’10 20:23
Over de slachting van 3 joodse stammen is genoeg te vinden. Ook in de koran. Islamitische bronnen gaan er nogal prat op. Het verhaal van een stam is in het kort als volgt: Aan de mannen van de joodse stam van Qoeraiza, handelsrivalen van Mohammed in Medina, legde hij na een strijd onthoofding als straf op. Het zou om 600 mannen zijn gegaan (islamitische bronnen hebben het over 900). De joodse vrouwen en kinderen werden in slavernij gebracht. M.a.w. verdeeld onder de islamitische strijders. Let wel, de joden waren de oorspronkelijke bewoners van Qoeraiza. Mohammed en zijn strijders kwamen als vluchtelingen uit Mekka. Wirnix - 08-03-’10 20:40
De oudjes is mijn werk, ik geloof echt wel wat ik met eigen ogen zie. Dat jank verhaaltje dat jij daar intrapt moet jij weten. Is jouw probleem.
En ik heb altijd gezegd tegen Wilders te zijn, maar dit houdt niet in dat ik alles wat de moslim doet ik prachtig vind.
Ik stel iets aan de kaak, schijnbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
je scheld er maar rustig oplos. Ik hoop alleen dat huursubsidies ingetrokken worden als er een tweede huis ergens anders is, en afschaffing van kinderbijslag voor kinderen in het buitenland.
Dan moeten die gasten ook maar wat harder werken om aan een goed inkomen te komen. Ik fraudeer niet dus ik mag oordelen.
Zoals ik denk, denken veel nederlanders en die stemmen echt niet allemaal Wilders.
Ik denk dat als de overige partijen nog stemmen willen hebben, ze dit aan moeten pakken.
Je kunt mij dit als nederlandse niet aanrekenen. Nogmaals ik fraudeer niet, en ja ik wil ook wel belasting verlaging , mogelijk gemaakt omdat anderen geen kinderbijslag en huursubsidie op deze manier kunnen verkrijgen.
Niks mis mee. Gewoon een eerlijke verdeling, wat is het probleem.
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2009/..
Als je dingen wilt oplossen, zal het inhouden dat sommige dingen voor allochtonen niet leuk zijn, hoef je niet gelijk te gaan schelden, maar gewoon logisch nadenken.
Nederlanders hebben al veel ingeleverd, kijk maar naar de staat van de verzorgingstehuizen.
Daar kan het geld van allochtonen projecten heen.
Wie wil er niet delen Tamso.... Jet - 08-03-’10 21:52
Ik reikte het aan omdat je dit niet kende, niet omdat ik er een oordeel over wat in onze tijd gebeurt aan ophang. En verder zei ik al eerder dat we beter af waren geweest als alle drie de woestijnreligies in de woestijn waren gebleven. Wirnix - 08-03-’10 21:56
Ik ken reacties zoals die van jouw.
Vraagje, wat heeft aanpakken met de met de door mij genoemde 2 zaken, te maken met discriminatie. Helemaal niets.
Daarbij maken marokanen gebruik van de thuiszorg en de turken. En komen nederlanders wel bij hun oudjes op visite.
Ik weet niet waarom ik de waarheid niet mag zeggen. Waar ben je bang voor.
als je oplossingen wilt, zul je problemen moeten benoemen.
Ik vond van der Laan al wat beter en realistischer dan Vogelaar.
En als je Wilders kwijt wilt, zul je moeten kijken naar wat hem groot maakt. Dit is één van die dingen. Jet - 09-03-’10 07:22
Ik zie veel stille armoede , veel en veel meer dant jij denkt. Jet (E-mail) - 09-03-’10 07:25
Ook met de reguliere schoolopleidingen kun je je uitstekende uitgangspunten verschaffen.
Je kunt je eigen verantwoordelijkheid nemen -- er zijn er meer dan genoeg die dat doen -- en zeggen : Ik begin voor mezelf, in plaats van anderen te verwijten dat zij dat niet voor je doen.
De motor van de economie is nog steeds het MKB , gemiddeld voorzien van een MBO opleiding maar wel met een no nonsens mentaliteit.
Met dat vingertje naar het systeem wijzen en vervolgens zelf verder niet doen komt mij aardig pathetisch voor.
Je kunt verder ook wel wijzen richting Sociale voorzieningen, wij hebben die hier wel, als je bv in Italie werkeloos wordt, rest je in het gunstigste geval een korte WW uitkering.
Voor de rest klop je maar bij je familie aan.... Foottapper - 09-03-’10 11:10
Ik heb gezegd dat en nederlanders en moslims allebei goor werk doen. Moslims of anderen die veel sympatiseren met moslims doen altijd net of wij dit werk niet willen doen. Dat willen we wel degelijk. Die leugen moet ook eens stoppen. Net alsof wij niet naar onze oudjes willen omkijken. Ik doe niet anders, en juist ik kom in situaties waarom je je afvraagt waarom zij zo buiten de subsidie boot vallen, waar moslims met name wel recht op subsidies hebben.
Dit en deze gevoelens heeft niks met de PVV te maken. Deze gevoelens leven bij veel nederlanders.
Ik kreeg laatst een mail waarin stond, dat de PVV, in dit geval dhr Wilders en Brinkman, een persoonlijke vete in hebben gezet ten gunste van hun eigen kiezers.
Dit gedrag werd laf genoemd.
Maar zo is het ook door mij ervaren en diegene sloeg de spijker op de kop. Ik zal nooit zeggen hoe goed de PVV is. En aan met name Wilders heb ik idd door zijn eigen houding en gedrag een spuughekel gekregen.
Mensen die zo zijn kunnen geen goede mensen zijn, denk ik. En ik zie hen ook als uitbuiters die gevoelens die leven bij mensen, uitbuiten voor hun eigen gewin.
Maar die gevoelens zijn er, jij vraagt je af hoe dat komt. Ik noem redenen.
Niets meer en minder. Jet - 09-03-’10 12:13
Je kunt de groei van Wilders ook uitleggen, als reactie op dit gedrag wat in dit artikel wordt genoemd.
Ik denk dat hier een goede schone taak voor de allochtoon ligt, en niet voor de nederlander. Jet - 09-03-’10 12:33
Jaren geleden 50 % allochtonen, en 50 % autochtonen.
Evenredig aan het aantal inwoners alloch autoch.
2 maal dit soort subsidies en nederlandse vrouwen werden niet meer aangenomen, omdat ze geen geld opleverden en allochtonen wel
http://www.arbounie.nl/nieuws/nl/Meer-al..
Dus nederlandse vrouwen MOGEN die werk niet meer doen, er zijn er zat die wel wilden. Maar door deze discriminatie niet aangenomen werden.
Mijn eigen familie zijn arbeiders geweest en waren collegaas van gastarbeiders. Mijn eigen man is laaggeschoold en fabrieksarbeider, al heeft hij zichzelf opgewerkt.
Het is een misvatting van allochtonen dat nederlanders overal subsidie voor krijgen. Dat beeld is vertekend omdat allochtonen overal subsidie voor krijgen. Indische mensen krijgen ook niet overal subsidie voor en moeten ook gezellige bijeenkomsten zelf bekostigen, in deze gemeente althans. Dus allochtoon kan door moslim vervangen worden.
Nu wil ik graag antwoord op de 3 dingen die ik je gaf, de bewoners van de vogelaarwijken en hun tweede huis, de onrechtmatig verkregen kinderbijslag en de schandalige optredens van allochtonen tijdens de laatste gemeente raads verkiezingen. Jet - 09-03-’10 13:42
'Nederlandse van marokaanse afkomst, volgens mij heb je iets tegen nederlanders'.
En dan nu een citaat uit mijn reactie:
'En nee, dit voorbeeld zal absoluut niet mijn beeld over 'de nederlander' veranderen, daar ben ik niet kortzichtig genoeg voor.'
I Rest my case! een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 14:02
Ook ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar de door mij genoemde punten, en hoe jij dit ziet.
Zijn zij mede de oorzaak van de opkomst van Wilders, of verwijs jij het ook naar het land der fabelen, en is alles de schuld van domme nederlanders die niets willen. Jet - 09-03-’10 14:26
Omdat er meerdere kamervragen over zijn gesteld zal het wel kloppen.
En dat deze mensen een smet leggen op de verstandhouding tussen allochtonen en nederlanders moet eigenlijk buiten kijf staan.
Dat mis ik, dat antwoord.
Hetzelfde geld voor mij voor de vogelaarwijken en geld als misbruik maken van de huursubsidie, om jezelf te verrijken.
Je maakt met dit gedrag anderen armer.
Uiteraard is het aan de overheid om dit op te lossen.
maar als je deze vormen van fraude toepast, moet je toch zelf de gevolgen dragen, en die niet af wentelen op anderen. En zeggen dat je gediscrimineerd wordt.
Daar is geen sprake van. Jet - 09-03-’10 14:31
Dan kun je wel zeggen dat we discrimineren, maar dat is gewoon niet waar. Het is een reactie op laakbaar gedrag.
Maar begrijp je nou, waarom er steeds minder nederlanders de verpleging in MOGEN en dus niet lui zijn, maar buiten gesloten worden.
Het probleem is gewoon heel complex. Jet - 09-03-’10 14:33
Zolang jij dit blijft doen en andere allochtonen, zal er nooit een oplossing komen.
Echt nooit. Dan zal Wilders blijven groeien, standvastig volhouden dat anderen het ook doen.
Nogmaals ik doe het NIET.
Wilders doet dat ook, de linkse journalisten zijn de schuld dat Hero een barman heeft gemept.
Mensen als jullie willen geen oplossingen, blijven jullie eigen soort beschermen.
En mensen als ik en duizenden anderen zijn de dupe van dit uitermate kinderachtige gedrag.
Ik ben beide zijden idd meer als zat. En ik ben uitgepraat. Jet - 09-03-’10 14:48
Nergens in mijn reactie komt het woordje 'thuiszorg' voor. Discussie voer je op basis van argumenten die vind ik bij jou nauwelijks terug. Wél blijven wijzen naar die ene groep, blíjven roepen dat je zo tegen Wilders bent, maar wel voor een democratisch/ eerlijk stelsel bent.
Je spreekt jezelf tegen.
Ik schets enkel een beeld, gebaseerd op eigen ervaringen, van waar ik als jonge Hollandse dame van marokkaanse afkomst tegen aan ben gelopen in de afgelopen periode. Niks mis mee toch? Het is een mix van persoonlijke ervaringen en daar zijn 2 conclusies uit gekomen:
1) Dit zorgt er niet voor dat mijn beeld van dé Nederlander verandert. Ik vind het immers ook altijd raar dat autochtonen die nare ervaringen met Marokkanen hebben gehad, daardoor alle marokkanen gaan haten. Dus, vind ik het nogal schijnheilig om daar andersom anders mee om te gaan. Ik zie die ene etter nl. niet als vertegenwoordiger van een heel volk, in tegenstelling tot de wilders aanhang. Kinderachtig gedrag vind ik dat, mijn mening ;)
2) Ik heb voor mezelf áltijd een keuzemogelijkheid:
- of accepteren dat ik voor een deel van de bevolking een tweederangs burger ben met alle consequenties van dien: uitgesloten worden binnen een maatschappij waar je notabene zelf aan bijdraagt
- of denken: laat maar zitten, zo hoeft het voor mij niet. Ik kies eieren voor mijn geld. En daar heeft 'realistisch zijn en hier blijven' wat jij oppert, weinig mee te maken. Of misschien toch wel. Misschien is het juíst realistisch om in mijn situatie deze keuze te maken. Dat is persoonlijk, iedereen zal hier anders mee omgaan.
Trouwens Tamso, Marokko gaat het sowieso niet worden! ;)
Ik denk dat er eerder een andere reden is dat jij zo 'geprikkeld' reageert op mijn posts. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 15:20
1) Kom eerst maar eens terug op mijn punten en zet eerst eens recht hoe jij een trieste poging doet om mijn posts te verdraaien zodat ze in jouw straatje passen.
2) Daarna zal ik een aantal generaliserende vragen gaan stellen over autochtonen. Daar wil ik graag een antwoord op.
3) Daarna zal ik een mening geven op jouw post.
Goede deal? :) een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 15:23
'maar als je deze vormen van fraude toepast, moet je toch zelf de gevolgen dragen, en die niet af wentelen op anderen. En zeggen dat je gediscrimineerd wordt.
Daar is geen sprake van.'
Oke, voor ik hier wellicht een onterecht conclusie over ga trekken, eerst aan jou de vraag of ik je wel goed begrepen heb. Dit is wat ik eruit haal:
Er zijn allochtonen die frauderen. Die moeten de gevolgen daarvan dragen. Zo niet, dan mogen allochtonen (in het algemeen?) nooit zeuren over discriminatie.
Begrijp ik dat goed? een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 15:28
Jullie weigeren op mijn gestaafde feiten in te gaan.
Nogmaals ik vraag om een reactie.
Klopt mijn redenering, dat de frauderende turken en marokanen, met huursubsidie en met kinderbijslag, mee hebben geholpen aan de slechte naam van marokanen en turken. Klopt het dat het gedrag met de gemeenteraadsverkiezingen, mede hebben bijgedragen aan een nog slechtere verstandhouding tussen nederlanders en Marokanen en Turken.
Ja of Nee. Jet - 09-03-’10 16:15
bron SVB te lezen in dit artikel
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/arti..
Ik had deze al gelinkt , dus wat valt mij te verwijten, ik had van der Laan gelinkt die ook krtisch was , over de vogelaarwijken, verdiep jezself er maar verder in. Er valt genoeg te vinden. Maar neem het maar voor waar aan.
Ik zie niks of lees niks inhoudelijks van jullie. Ik geef jullie de reden waarom nederlanders in een amsterdams ziekenhuis niet te vinden zullen zijn.
Een volkomen legitieme reden, ontstaan door positieve discriminatie worden nederlanders buiten gesloten.
Maar jullie beiden reageren hier niet op, praten er overheen.
Dat zegt toch alles over jullie en dat jullie door je eigen houding Wilders gepresenteerd hebben gekregen. Jet - 09-03-’10 16:27
Hierbij geef ik je gelijk.
Daar tegen over hoor ik weinig van je over de goede kanten van turken en marokanen die we goed met het nederlands maatschappij hebben/doen.
Mijn vraag is: waarom draagt dit niet bij aan het etiket turken en marokanen . BvE - 09-03-’10 16:28
Oh gut, weer zo eentje: waar o waar heb ik gezegd dat Marokkanen een vredelievend volkje zijn? Hou toch eens op met dat generaliseren.
'Als er geen etters waren geweest, dan was Wilders er ook niet geweest...
Aangezien jullie een vredelievende marokkaanse gemeenschap vormen, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om die etters tot de orde te roepen.. '
Tot de orde roepen hahaha laat me niet lachen. Wat is de link tussen mij en een 14 jarig snotaapje die ik niet ken, waar ik geen verantwoordelijkheid voor draag. Draag jij verantwoordelijkheid voor het doen en laten van alle Nederlanders? Of alleen voor jezelf en je naasten?
Roep jij autochtone raddraaiers ook tot de orde? een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 16:41
Ik heb tot nu toe inhoudelijk gereageerd, er is er maar één die overal omheen praat en dat ben je zelf.
Je generaliseert en niet zo'n beetje ook, ziet allochtonen niet als individuen maar als één grote kliek. Ondanks enkele nare ervaringen van mij persoonlijk met autochtonen, zie ik ze niet als één groot geheel, als 1 grote slechterik. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 16:48
Nee, dat wordt goed gepraat onder het mom 'ze maken het er zelf naar vanwege individuele raddraaiers'.
Dus discriminatie is geoorloofd, er is immers een 'reden' voor.
Zou toch wat zijn als ik alle nederlanders zou gaan discrimeren omdat ik net iets te vaak lees over autochtone kinderverkrachters.
Is echt exact hetzelfde. Duidelijk verhaal, meten met 2 maatstaven. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 09-03-’10 16:53
Dat is denk ik, omdat deze dingen nooit erkend worden. Ik vind het knap van de 46 % marokanen die zich niet tot dit niveau verlagen.
En turken uiteraard.
Met name de PVDA heeft de hand gehad, frauderende allochtonen de hand boven het hoofd te houden.
Die allochtonen zien het schip zinken en DIE allochtonen gaan zich misdragen tijdens gemeenteraadsverkiezingen.
Zij willen het behoud van inkomsten en ook zij sleuren een grote groep allochtonen hierin mee die hier niks mee te maken hebben.
En zo moet samen werken, stapje voor stapje. Om deze mensen een halt toe te roepen en zo alleen krijg je de rust weer.
Ik zeg niet dat er geen frauderende nederlanders zijn, daar ging het me niet om, het ging om het beeld dat gevormd wordt, terecht of onterecht. Jet - 09-03-’10 16:54
Ik heb het over een beeldvorming, als je een beeldvorming wilt veranderen moet je wat aan het beeld doen.
Ik denk dat ded SVB wel betrouwbaar is. Is het beeld van de frauderenden marokaan terecht ontstaan door teveel fraude door marokanen of onterecht , en een hersenspinsel van nederlanders. Jet - 09-03-’10 17:04
Dan gaan we een stapje verder. Mien en Piet hebben Fatima en Achmed als buren.
Piet en achmed werken voor dezelfde baas en hebben hetzelfde loon, beiden hebben huursubsidie.
Maar in de vakantie gaan Fatima en Achmed naar marokko, wel 3 weken, ze hebben daar een leuk huisje. Mien en Piet begrijpen dit niet, maar laten zich niet kisten en Mien zoekt een baan. Tegelijkertijd zoek Fatima een baan. Toevallig in hetzelfde ziekenhuis, Mien is iets beter geschoold als Fatima, heeft een betere achtergrond. Maar toch krijgt Fatima de baan, omdat er nou net een subsidie is uitgereikt aan allochtone vrouwen. Dan blijkt dat Fatima en Achmed kinderen te hebben in het buitenland.
Piet en Mien kennen ze in ieder geval niet, Fatima en Achmed ook niet, maar het levert wel geld op.
En door die dingen, die subsidies waarom nederlanders buiten de boot vallen, de kinderbijslag fraude die mogelijk wordt gemaakt door de overheid.
Gaan nederlanders Wilders stemmen.
Terecht of onterecht. Jet - 09-03-’10 17:24
Het gajes zal verdwijnen als er bepaalde dingen veranderen.
Turkije is een schitterend land en het nationalisme wil niet uit de turken. Misschien is die remigratie dan beter.
Maar ook daar zullen ze snel ontdekken dat Wilders een lachertje is vergeleken bij Erdogan. En dan zullen pas weten hoe virj jullie hier waren en zijn. Jet - 09-03-’10 17:32
http://www.arbounie.nl/nieuws/nl/Meer-al..
Als Mientje solliciteerd wordt ze niet aangenomen, omdat fatima vanwege overheidssubsidies geld opleverd.
Dat heeft niets met loon te maken.
Die zijn CAO gebonden.
Door miskleunen van de overheid zijn talloze autochtonen armer dan allochtonen.
Ik geef slechts feiten weer, en kan daar niets aan veranderen. Jet - 09-03-’10 17:54
Het probleem is complex. En soms vind ik het gewoon niet leuk dat sommige allochtonen nederlanders zo slecht beschouwen, dat doet me pijn. Maar dat is dus nog geen reden om me zo te laten gaan. Jet - 09-03-’10 19:35
ik heb de katholieke kerk sterk veroordeelt. Ik ben zelf katholiek,
En veel nederlanders en katholieken hebben dit veroordeelt, ben nog niemand tegen gekomen die dit goedkeurt.
Ik vind dat jij met 2 maten meet, heel erg zelfs.
Ik weet niet hoe goed jij nederlanders kent, maar nederlanders geven vaak wel toe dat er in hun cultuur veel mis is. Kijk maar eens hoe de reacties op pedofielen zijn. Hield je een referendum dan kon de doodstraf op dit soort gajes wel eens de uitkomst zijn.
Hoe jij er dus aan komt dat wij niets veroordelen en meten met 2 maten is mij een raadsel.
Ik denk dat veel nederlanders juist schreeuwen om zwaardere straffen. Ik begrijp jouw echt niet, je zegt zomaar wat. Jet - 09-03-’10 19:40
Ik wil je hier wel even op wijzen.
En ik wil je erop wijzen dat veel ouderen die jullie ook hartelijk ontvangen hebben,
nu in erbarmelijke slechte omstandigheden wonen, zo slecht, dat hen verwijten egoïstisch te zijn een gospe is.
Ik doel op verzorgingstehuizen.
Ik leef altijd intens mee met mensen die zo moeten leven, maar altijd goed voor anderen zijn geweest.
De oudjes van nederland, die ons leerden juist niet te discrimineren, door de tweede wereldoorlog.
Zij hadden veel meegmaakt en namen jullie liefdevol op.
En nu verwijten jullie ons en hen van racisme. Zware en onterechte verwijten, vind ik.
Jullie hebben in nederland vrijheid van meningsuiting, leiden in de verste verte geen honger, oudjes in verzorgingstehuizen wel. En kunnen naar de school die je wilt.
Vrijer kun je niet zijn. Jet - 09-03-’10 20:01
Je zult maar zo beschuldigt worden , omdat je gewoon normale dingen aankaart.
Ik vrees dat jij niet eens beseft wat jezelf aanricht.
Datzelfde geld voor jouw Tamso.
Ik geef feiten weer die leven onder nederlanders, en jij ontketend bijna een derde wereldoorlog, omdat je wilt dat nederlanders slecht zijn. Maar dat zijn nederlanders niet. Echt niet dat is gelogen. Ik lieg niet , echt niet, ik zeg je alleen waarom Wilders zo groot is.
het spijt me dit te moeten zeggen , mjaar als wij zo slecht zijn, waarom blijf je dan hier en verziek je het voor iedereen.
Want zelfs allochtonen waar ik mee praat zien wat er gebeurd met nederlanders, en vinden het raar dat wij zo gediscrimineerd worden. Jet - 09-03-’10 20:32
Ikzelf ben tevreden, tot gelukkig. Ik maak me alleen ernstige zorgen over de zorg.
Ik wilde maar dat de regering zoveel oog voor de zorg had als ze voor Wilders en het opnemen voor de allochtonen hadden, met name dus moslims.
Maar dat is iets wat ik jou niet uit kan leggen, jullie begrijpen dat toch niet. Jet - 09-03-’10 20:35
De nederlanders komen echt wel vaker bij hun ouders als met de kerstdagen ze liegt ijskoud en dat neem ik haar kwalijk.
Dit heet ophitsen en dat is nou precies wat Wilders ook doet.
Ik zie familieleden kapot gaan omdat de zorg faalt op dit moment. Zelf sta ik ook vaak machteloos.
Als ze een statement wil maken , moet ze met de waarheid komen. Ze heeft pech dat ik net in de zorg werk.
Omdat zijn echter een allochtoonse is neem jij het onmiddelijk voor haar op. En geloof je haar. Jet - 09-03-’10 21:14
"Ook deze muppets wat dit weblogje runt en onderhoud zijn muppets."
Mijn avond kan niet meer stuk na het lezen van zo'n diepgaande zin......in Tamso schuilt een Nico Dijkshoorn, wat ik je brom ! Genoeg=genoeg - 09-03-’10 22:14
Ik weet veel van discriminatie , men kan als allochtoon wel doen alsof het gediscrimineerd worden een alleenrecht voor allochtonen is, maar dat is niet zo. Dat is ook iets wat jullie je inbeelden, ook nederlanders worden gediscrimineerd, ik door mijn afkomst. En dan de thuisomstandigheden. Ik heb me daarover heen gevochten. En met succes.
En wat betreft agressie en de thuiszorg
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_i..
Dus daar ga je, met je makkelijk, omdat je als nederlandse vrouw nooit aangevallen wordt.
Je praat gewoon helemaal tegen de verkeerde. Kom met feiten of zeg niets. Houd op met persoonlijke aanvallen. Jet - 09-03-’10 22:24
Dan doen de nederlanders het altijd dus nog beter als de allochtonen, we kijken schijnbaar nog. Hetzij met een scheve nek, maar toch... we kijken. Jet - 09-03-’10 22:35
Dat hij dit normaal vind betekend nog niet dat het normaal is.
Ik heb altijd Wilders stemmers wel begrepen, dat wel. Kan alleen Wilders niet luchten of zien.
Maar na jaren begint bij mij ook de twijfel en de angst voor de toekomst van mijn eigen kinderen, en of links wel oplossingen wil bieden.
Ik kan er zelf wel tegen zo behandeld te worden, maar mijn kinderen zijn wel meer waard dan uit te worden gescholden voor egoïstische leugenaars, veel meer waard.
En zo jagen ze nederlanders naar partijen waar ze zich niet eens thuis voelen.
Wat moet een links mens, nou bij rechts.
Domme domme Bos. Jet - 09-03-’10 22:58
Ik snap jou helemaal, dus ik denk dat
Marokkanse bla bla en Tamso, of het niet goed lezen of ze willen het niet snappen, zo dat ze lekker bezig kunnen blijven gelijk dreinende kinderen, en dat de nederlanders alleen met kerst bij hun ouders komen is flauwekul, maar ook dat komt op marokkanse etc etc haar rekening.
Dus JET het is onbegonnen werk om tegen muren te praten, terwijl de opmerking als je het hier niet bevalt heb je nog altijd paspoort nr. 2 ga daar gebruik van maken veel korter en duidelijker is, want NIEMAND verplicht hun om in dit land te blijven. Lidya - 09-03-’10 23:30
Potverdorie volgens turken en marokanen liegen zij ook al.
We liegen allemaal , als we ze aan de centen komen.
En dat is het hele gezeik omtrent de discriminatie, de meesten zijn gewoon bang voor de centen. Jet - 10-03-’10 07:09
In jou mythe van het vrije ik. Pleidooi voor het gelijk hebben van een huisideoloog Gekke geertje geldt in jou basis van het waarden en normen een vooraanstaande plaats had moeten innemen. U maakt ook het komaf met een beschaafde vorm van recht van de sterkste". Men stelt ook dat men slechts vrij kan zijn in een samenleving als men niet naast elkaar leeft, maar in verbondenheid. Het individu met de grootste beschikkingsrechten heeft in een democratie pas een stem als hij kan terugvallen op een groep. Het verhaal is dan ook een pleidooi voor waarden en normen, voor respect en duidelijke structuren.
Dus Jip en janneke taal:
Blijf niet wijzen op het geen,
maar geef de nadruk op het goede van een bepaalde groep.
76% van de volwassen marokanen en turken
werken en betalen netjes hun belasting.
Dat 2% het nie nou neemt met het regel der norm
spreekt boekdelen, maar schuif dit niet in de schoenen van een heel groep. B.V.E - 10-03-’10 08:39
*De PVV staat ontkennend tegenover de theorie dat mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering. Naar de klimaatverandering werd verwezen met de bewoording "onbewezen theorieën".
*De PVV is de enige Nederlandse politieke partij, die een samenvoeging van Nederland en Vlaanderen (vooralsnog in federatieve vorm) als actief programmapunt op de politieke agenda heeft staan. Waar hadden we dit eerder gehoord, O ja in Nazi tijd; met Oostenrijk, Saargebied elsaz en lotahringen zijn duitstalig die horen bij ons. B.V.E. - 10-03-’10 08:55
Die lidya e.d. zijn extremer dan gekke geertje
zelf. PVVEE wil dat iedereen assimileert.
Deze willen alles wat niet hier thuis hoort weg schoppen (en ook letterlijk.
en daarom ben ik het met je eens die Lydia
is een racist, maar alleen zet ik deze twee woorden erbij: Extreem, extreem B.V.E - 10-03-’10 09:07
Dit is voor het witte volk geen isseu.
Nee, dat straatschorem van buitenlandse afkomst is vele maal erger.
De meeste nederlanders zijn hun dorpsgrenzen nooit voorbij gestreeft al het binnenkomen nieuws is via krant en/of t.v
dus wat je zegt:De media is een machtsinstrumenten die de bevolking hersenspoeld, dat in een en dezelfde taal spreekt. klopt
Die "blanke volk", zijn net muilezels met kleppen. B.V.E - 10-03-’10 10:00
Als ik zeg Jet haar verhaal te begrijpen,zonder verder een waardeoordeel over welke bevolkingsgroep dan ook dan word mij verweten dat ik anderen wil brandmerken, het eeuwige dogma van mensen als ze er geen antwoord op kunnen geven.
Blijkbaar is begrijpend lezen voor sommige te hoog gegrepen, jammer. Lidya - 10-03-’10 12:54
Die "blanke volk", zijn net muilezels met kleppen:
Mag ik hieruit concluderen dat U een nieuwe neerlander bent>
Als dat zo is dan begrijp ik dat, weet ik uit welke hoek het schelden vandaan komt. Lidya - 10-03-’10 12:57
En de kinderen zijn de dupe, maar ach wat doet het ertoe alles in de naam van allah, diep triest. Lidya - 10-03-’10 13:20
DIE "blanke volk", zijn net muilezels met kleppen.
Het insteek/nadruk ligt bij het woord DIE.
Mensen DIE het niet relevant vinden om ook eens de vinger bij hun eigen zere plek te zetten. Het is altijd marokanen dit, turken zo,
moslims dat. B.v.E. - 10-03-’10 13:24
46 % van de marokaanse gezinnen fraudeert dus niet, en 69% van de turken niet.
Dat lijkt geenzins op 2 %, was het maar 2 % dan had Wilders iets minder aanhang
Het positieve is dus dat de Turken verstandiger zijn en eerlijker als de Marokanen.
Tamso.
Ik weet niet wat voor enge ziektes ik volgens jouw allemaal zal hebben, maakt me ook niet uit.
Ik vind dat degenen die frauderen, eens na moeten gaan denken over zichzelf, inclusief jijzelf, want wat bezield jou om te twijfelen aan de cijfers van het CBS.
Die gasten luidden de noodklok en TERECHT.
Uiteraard zijn frauderende allochtonen van genoemde afkomst niet blij met Wilders, en zullen ze hun zaak met agressie verdedigen. je komt ze aan de centen
Beatrix
Jan is ook VET fout. Bah zo stinkend rijk, en nog meer willen. Bah Bah Bah. Jet - 10-03-’10 14:01
Voor 1,5 Miljard de belasting oplichten, dat is nog eens wat. BvE - 10-03-’10 14:04
Mag ik de link van waar jij de cijfers haalt.
bedankt BvE - 10-03-’10 14:06
alstjeblieft Jet - 10-03-’10 14:08
Uit de context van het verhaal blijkt dat Uit een steekproef vorig jaar dat 54 procent van de Marokkaanse gezinnen en 31 procent van de Turkse gezinnen mogelijk fraudeert.
Dus het gaat niet over de marokanen en turken die hier wonen. nee, het gaat over marokanen en turken die geremigreerd zijn met behoud van hun uitkering e.d.
En hoeveel marokanen en turken zijn er geremigreerd, dat staat er niet bij. B.v.E - 10-03-’10 14:28
Zal ik jou een nieuwsbericht geven (misschien weet je het al. Gordon gaat bij de EO werken.
Is dat nieuws of niet. B.v.E - 10-03-’10 14:31
Het gaat duidelijk om kinderen die in het buitenland verblijven
http://www.refdag.nl/artikel/1398616/Har..
Een ander artikel en er staat duidelijk uitwonende kinderen
Onlangs kondigde de Sociale Verzekeringsbank (SVB) scherpere controle aan op Marokkaanse en Turkse gezinnen die gebruikmaken van dubbele kinderbijslag voor kinderen die in het buitenland naar school gaan Jet - 10-03-’10 14:42
De SVB bank heeft geen politieke voorkeur of wat dan ook, zucht...
Ik kan niet helpen dat er zoveel ophef over is , je schiet de messenger neer. Jet - 10-03-’10 14:49
Ik begrijp jou stand punt wel.
Het gaat over gezinnen waarvan de kinderen in het buitenland schoolse opvang krijgen.
Daar van is er een percentage gemaakt van de hoeveelheid mogelijke frauderende.
Mijn vraag is aan jou hoeveel gezinnen van turks en/of marokkaanse afkomst waarvan de kinderen school krijgen in het buitenland zijn er.(Dus niet in procenten)
Zodat we even een totaal beeld kunnen krijgen van de hoeveelheid dat fraudeert.
Is het 1 op 10
Is het 1 op 100 enz BvE - 10-03-’10 14:53
en de marokanen op de 1,85
gezinnen wel te verstaan.
onlogische aantallen, maar dat is de deelsom. Jet - 10-03-’10 15:02
'De persoon gedraagt zich arrogant. Hij voelt zich superieur, boven de wet verheven en alom aanwezig (magisch denken). Hij wordt kwaad als hij wordt tegengesproken door mensen die hij als minderwaardig beschouwt.
De persoon gelooft dat hij meer rechten heeft dan anderen. Hij wil dat anderen zich aanpassen aan zijn onredelijke verwachting van een voorkeursbehandeling.' een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 15:06
Ach het heeft geen zin meer maar toch.
3,225 gezinnen volgens jou, zullen we zeggen
een gezin bestaat uit 4 personen (vader moeder zoon en dochter)
Dat is 12.900 personen Hmmmmmm
Laat dit dillema maar varen, we komen er toch niet uit BvE - 10-03-’10 15:14
Ja, hij is op zoek naar GOD. BvE - 10-03-’10 15:16
Iedereen die fraudeert, dient gestraft te worden PUNT.
Zijn we het daar niet allemaal gewoon over eens? Zou dat niet de bottomline moeten zijn voor die discussie. Nu lijkt het net alsof de ene groep tegen straffen is, en de ander voor.
Ik stel voor om vanuit dit standpunt de discussie verder te voeren. Is dat een idee? een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 15:17
Nee, het ging niet alleen om "het kinderbijslag" (je hebt gelijk wie doet die ontmoet)
Maar dat men hun eigen vinger op de zere plek zet. Als dit moet gelden voor de marokaan of de turk om de hoek. Moet dit ook gelden voor de nederlander op straat. BvE - 10-03-’10 15:24
Jij wilt weten waarom Wilders zo groeit, nou mede dankzij deze 12900 personen en de rest. Die we niet weten en degenen die als we er niets aan doen, dit fraaie voorbeeld ( dus niet) zullen volgen.
Voor jullie mag dit heel normaal zijn allemaal,Voor mij dus niet.
Maar waarom hebben jullie dan zo'n hekel aan Wilders. Jullie maken die man zelf intens populair. Dom, echt heel dom van jullie zelf. Jet - 10-03-’10 15:24
- Bijverdienste naar een uitkering, ook fraude uiteraard.
- Witte boord criminelen: banken, verzekeraars en alle overige legale criminaliteit.
- Witwaspraktijken
- Politici die belastinggeld misbruiken voor ritjes met prive chauffeur, Ray Ban zonnebrilletjes en tampons. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 15:38
Zo is elk politiek partij tegen fraude.
Ik heb een hekel aan Wilders, omdat hij de medemens die hier 50 jaar leven wil discrimeneren op grond van een geloof of cultuur.
Alle problemen in nederland (kredietcrisis, zorg, onderwijs, veiligheid e.d.)zijn de oorzaak van die ene buitenlander.
Stel je eens voor dat die jou richting werd gestuurd. Hoe zou jij dan reageren. BvE - 10-03-’10 15:38
Jij pikt alleen graag de Marokkaanse/ Turkse misdaad/criminaliteit eruit, en 'wij' (Tamso, Bve, Beatrix en ik) willen ons graag richten op de kern van de zaak:
ELKE vormt van fraude/misdaad etc, moet bestraft worden.
Vertel me eens Jet, hoe kan je hier oneens mee zijn? een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 15:43
Hoe denk je dat ik daarop gereageert heb?
BVE
Het zijn wel mensen uit moslimlanden die alles naar hun geloof willen doen. En ook wel eens eisen stellen.
Dat is het meten met 2 maten, voor nederlanders ben je geen gelovige meer, als je zoiets doet, maar een schijnheilige.
Kijk maar eens hoe de katholieke kerk momenteel de grond ingeboord wordt.
nederlanders discrimineren minder dan jij denkt.
Het is geescaleerd, omdat we overheden hebben gehad die dit soort praktijken, nu weer even de fraude, zwijgend toelieten. Jet - 10-03-’10 15:45
Nederlandse van marokaanse afkomst, zou je deze even willen nalezen en daarna opnieuw oordelen. Jet - 10-03-’10 15:54
Jammer dat je het soms niet ziet, maar ik zie op de werkvloer, op straat, in de media, in de winkel om de hoek
dat er meer en meer wordt gediscrimineert.
Waarom denk je dan zelf de PVVEE een van de grootste aan het worden is.
Niet omdat er meer groen of goedkoper OV moet komen. Nee, de Issue is en blijft bij de PVV
DE ISLAM. Hooddoekjes als of dat de economie veranderd. Minder moskees alsof er dan minder overvallen komen. BvE - 10-03-’10 16:08
De reden dat nu juist wel kinderbijslag gegeven moet worden is om mensen te stimuleren
kinderen te krijgen om het vergrijzing tegen te gaan. Anders is er daarlijk niemand om jou
WIRNIX te vervangen op die ene zeepkist.
En ik ben gristen voordat je daarlijk zegt dat het een CDA / CU / SGP standpunt is. BvE - 10-03-’10 16:20
Ik merk alleen dat de allochtonen zelf ook verharden, ik houd me er eigenlijk ook niet zo mee bezig.
Ik vind dat iedereen het in principe goed heeft die in Nederland als allochtoon komt.
Ik vind niet dat de autochtonen het goed hebben.
Dit komt door mijn werk, ik heb echt wel eens echt mensonterende toestanden gezien en meegemaakt en dat hakt erin.
Daarom voel ik me ook niet zo in , met allochtonen. Omdat ze in mijn belevingswereld genoeg hebben gekregen om een fijn leven op te bouwen.
Mijn affiniteit ligt echter bij de zorg, en die mensen komen er veel bekaaider af. Ik maak me meer zorgen om de zorg, hoe we die kunnen behouden en verbeteren, iets wat er de eerste jaren helemaal niet inzit, de tendens is dat het nog slechter wordt.
Allochtonen kunnen mij eigenlijk niet zo schelen, ze hebben het niet slecht. Ach en klagers heb je altijd.
De jonge generatie die komt er wel achter, de allochtonen dan, dat nederland voor hun goed toeven is.
Voor mij leeft het dus niet. Jet - 10-03-’10 16:47
Domme vraag maar wat werk doe je BvD - 10-03-’10 16:51
Nergens heb ik direct danwel indirect aangegeven dat ik een hekel heb aan Nederlanders. Integendeel; ik heb meerdere malen in mijn posts duidelijk aangegeven dat ik -ondanks wat nare ervaringen- geen hekel heb aan Nederlanders. Zou ik dat wél doen, dan zou je mij hetzelfde kunnen verwijten als wat ik de PVV aanhang verwijt.
Ik ken veel te veel goede Nederlanders om dat beeld te laten veranderen door die paar racisten/ rotte appels die daar tussen lopen. En ik gun het de racisten ook niet om tweedeling te veroorzaken. Ik kijk de Nederlanders er absoluut niet op aan dat PVV nu groeit. Ik kijk alléén de racisten erop aan die daadwerkelijk gestemd hebben op die nazipartij, that's it.
Dus hou op met dat gejank. Iedereen hier, reageerders én de reaguurders, kunnen lezen wat ik schrijf. En dat is mijn boodschap, niet iets wat jij er zelf van maakt. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 16:55
Weet je ik kijk heel anders tegen zieke allochtonen aan, die vallen buiten mijn commentaar uiteraard. En ik doe nog vrijwilligerswerk, iets met overleden pasgeborenen en uiteraard gun ik dit niemand. En zijn alle mensen gelijk.
Maar gezonde allochtonen en met name de jongeren vind ik vaak overtrokken en hysterisch reageren. Jet - 10-03-’10 16:56
Mens ga koken ..
Met je immense zelfmedelijden en je leugens om mij zwart te maken.
Leg contact met Tamso en ga samen janken, wij zijn zo zielig want Jet begrijpt ons niet. Jet - 10-03-’10 16:58
Nu generaliseer jij álweer. Je zegt wel steeds dat je dat niet doet en onterecht in een hokje wordt gestopt, maar je doet het zelf.
Ik herken mezelf totaal niet in dat beeld dat jij schetst. Ik heb niks gekregen. Van niemand niet. Geen cadeautjes, geen sinterklaas voor de deur. Ik heb overal keihard voor moeten werken, knokken, zoals het hoort en zoals iedereen doet die werkt.
Er heeft nog nooit een (geitewollensokken)instantie bij mij aan de deur geklopt met de mededeling:
'Gefeliciteerd mevrouw! Omdat u in de categorie 'allochtoon' valt, willen wij u hierbij een exclusief aanbod doen. Maak uw wensenpakket kenbaar en wij zullen u het leven zo aangenaam mogelijk maken. U wenst geen belasting te betalen? Gaan we toch gewoon regelen mevrouw'.
Ik werk. Betaal veel belasting, net als ieder ander.Ik kom nérgens voor in aanmerking. Geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag, geen subsidies niks. Nou, prima toch, tuurlijk baal ik daar van, maar dat zijn nu eenmaal de wetten die hier gelden en dat accepteer ik dan maar.
Máár je maakt me wel nieuwsgierig naar al die voordeeltjes hoor. Jij stelt toch dat allochtonen alles toegewaaid krijgen in dit land? Stuur me eens een link, ik ben een blijf een Hollander wat dat betreft; als ik ergens een voordeeltje uit kan halen, waarom niet...! een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 17:10
De verzorgingstehuizen worden er door allerlei omstandigheden niet beter op. mensen moet ejn 24 uurs luiers.
Mensen worden ook langer thuis gehouden en de cliënten die ik nu krijg zijn veel slechter van gestel dan de cliënten die ik voor bijna 20 jaar geleden kreeg.
Veel mensen in de zorg maken zich zorgen. Enb eigenlijk zou dat het allerbalngrijkste moeten zijn voor politieke partijen en wat doen ze..
Alle aandacht naar moslims en Wilders.
Dus het schiet niet op. Jet - 10-03-’10 17:12
En dat is het nou. Je zegt het zelf.
"Alle aandacht naar moslims en Wilders."
Het echte werk wordt telkens links en of rechts gelaten.
Problemen zijn de ZORG / DE ONTSLAGEN /
FILES E.D. BvD - 10-03-’10 17:23
Zijn deze dingen nodig nederlandse van marokaanse afkomst?????.
Ik heb ook nog nooit wat gekregen , heb altijd zelf alles moeten doen, nou en, dit is toch nederland.
Mankeert jouw wat aan de handen???
Waar maak je je druk om dan.
Ik praat in het algemeen , mocht het je nog niet opgevallen zijn, jij doet niets anders dan mij aanvallen.
Ik verwachtte trouwens excuus van jou, omdat ik je gewezen heb op het feit dat ik wel degelijk ieder crimineel gedrag van wie dan ook veroordeel. In een posting van gisteren al.
Terwijl jij beweerde dat dit niet zo was. Jet - 10-03-’10 17:39
Doe me een lol en lees nou eens even terug. Jij beweert dat ik een hekel heb aan Nederlanders, ik weerleg dat. Met ARGUMENTEN. Dit zou niet eens moeten hoeven, want je kan het gewoon teruglezen.
Afijn, het enige wat ik NIET doe, en dat is de reden waarom jouw innerlijke vuurtje zo oplaait, is me ondergeschikt stellen aan jou. We zijn gelijkwaardig en ik heb het donkerbruine vermoeden dat jij dit niet zo ziet. een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 17:41
Ach weet je, I rest my case. Deze reactie van jou zegt alles.
@Beatrix; thanks... een Nederlandse, van Marokkaanse komaf - 10-03-’10 17:44
Jij geeft mij het gevoel dat ik me ondergeschikt op moet stellen aan jou.
Of je moet vereren omdat je een nederlandse bent van allochtoonse afkomst.
Dat respect wat je van Beatrix krijgt, krijg je bewust niet van mij.
Je bent van de tweede generatie als ik het goed begrijp.
Het is normaal dat je je aan hebt gepast. Je ouders wilden betere kansen voor hun kids, dat mag van mij. Maar je bent niet anders of specialer dan een nederlandse. Jet - 10-03-’10 17:58
Goed dat je het aangeeft. Vermoedens zijn er om bevestigd danwel ontkracht te worden en dat heb je bij dezen gedaan.
Ik ben voor 1 ding en dat is gelijkwaardigheid. Dus niemand boven iemand, maar ook niemand onder iemand. Beetje vreemde zin misschien, maar wel duidelijk denk ik.
Maar je laatste zin: Maar je bent niet anders of specialer dan een nederlandse. Hier ben ik het absoluut mee eens.
Maar juist dáárom stroken jouw reacties niet met elkaar en dat is waar ik steeds op doel. een Nederlandse, van Marokkaanse afkomst - 10-03-’10 18:09
Ik verdiep me niet in allerlei nationaliteiten, dat is ondoenlijk, voor mij is alles 1 pot nat, omdat wij als belasting betalers toch alles op moeten hoesten.
Nederland is allang bankroet.
Maar het braafste jongetje van de klas stelt weer vluchtelingen , allochtonen, amaas en weet ik veel wat, voor op mensen die echt wat mankeren.
Dingen waar jij geen last van hebt, en wees daar blij van.
Maar die link, die heeft mede bijgedragen tot het overweldigende succes van Wilders.
En zo kan ik uren doorgaan met linken en lijsten die Wilders groot hebben gemaakt. peperdure hobby's zoals Wilders ze noemt.
Terecht of onterecht.
In gevallen als deze heeft hij gelijk, we kunnen het niet meer betalen, het gaat slecht, in nederland.
Dan is er buiten dit gehele allochtonen asielbeleid nog een factor die de sfeer verziekt.
Het gegraai.
En die graaiers heten, misschien wel Albayrak, die op jouw emoties in spelen.
http://www.aedesnet.nl/achtergrond,unkno..
Ja familie van....
Wie zijn er nu verkeerd bezig?????
Niet da nederlandse hier wat aan kan doen, (dat meen ik )maar zo makkelijk zijn ook jullie te bespelen. Jet - 10-03-’10 18:35
Ik weet het dat ik heel egoïstisch ben, ik heb ooit eens vrijwilligerwerk gedaan in een verpleeghuis, en ben me kapot geschrokken.
Nu in de thuiszorg merk je ook goed dat het hier ook achteruit gaat, de mensen moeten te lang wachten op een plek in een verzorgingstehuis, maar een verzorgingstehuis is ook vaak geen optie, maar de enigste die er is.
Ik vraag mij altijd af waarom mensen rechten organisaties zich wel bemoeien met moslims, maar nooit met de bejaarden van Nederland.
Want die worden grof geschonden.
Als je das je goed recht googeld en kijkt kun je 2 afleveringen zien.
Geen warm eten meer, geen vrijheid, niet naar buiten, opgesloten en vastgebonden .
Personeel wat er doorheen zit, het is niet leuk meer.
Mogen die mensen ook wat, ja voor mij komen die mensen voorop.
En niet mijn vakantie. En zeker geen terug keer premies, van de pot gerukt is de overheid. Jet - 10-03-’10 18:50