Hiltonburger

In haar vermakelijke stijlgids What (Not) To Eat 2010 voorspelde Marjan Ippel al een verhevigde aandacht voor (beter) vlees, dus dat zij stond te glunderen toen de nieuwe Hilton-hamburger aan de pers werd gepresenteerd, is niet zo verwonderlijk. Er stond ook een slager te glunderen, en dat is evenmin een raadsel, want pikant genoeg is het uitgerekend een Nederlands bedrijf (met de Engelse naam Nice To Meat) dat alle Europese Hiltonvestigingen zal gaan voorzien van Amerikaans hamburgermateriaal, ginds gemalen van nekstukken van Black Angusrund, die het ideale vetbestanddeel van negentien procent al van nature bevatten. Dit in tegenstelling tot de gangbare praktijk om de hamburgerproductie te baseren op wat er bij de vleesverwerking aan restjes vlees en vet overschiet. Als om de vleestrend te onderstrepen, viel de Hilton-introductie samen met de lancering van een ‘Midtown Grill’ in het concurrerende Marriott Hotel, waar een in zeezout gegrilde T-bonesteak van anderhalve kilo de attractie moet gaan vormen. RH

Op www.hpdetijd is te zien hoe je de hamburgertrend thuis in de eigen molen vormgeeft.

import eetteam