Heineken onderuit in Oranjehysterie

De Plopmuts, de Gogo’s, WK Juichbandjes, de Trom-Pet, de Luidsprekerhoed, WK Zoenen, Oranjevla, Oranje Pleepapier, WK Beesies, de Dutch Dress, Jup Holland Jup, Wilhelmus Tissues, het Energieshirt, de Jagerhoed, Makarapa’s, Reuzenleuzen, Bungels – elk merk dat er ook maar een beetje toe doet komt tijdens dit WK voetbal wel met een eigen Oranjegadget, de een nog infantieler dan de ander. En marketingkanon Heineken doet daar met de Pletterpet vrolijk aan mee, al wil die niet helemaal aanslaan…

Volgens de website Oranjebarometer moet Heineken het doen met een beschamende achtste plaats als het gaat om populariteit. In tegenstelling dus tot voorgaande jaren, waarin Heineken altijd wel een topdrieplekje wist te scoren.

[[image file=”2010-06/oranjebarometer_copy1.jpg” alt=”Lijstje” ]]

Wellicht hadden de duurbetaalde dames en heren achter het PR-brein van Heineken er beter aan gedaan om zich al in een vroeg stadium op de inmiddels razend populaire Africaman te storten. De instapnegers gaan namelijk als warme broodjes en zijn niet aan te slepen!

<object width=”410″ height=”330″><param name=”movie” value=”https://www.youtube.com/v/D6C02BRc5wY&hl=nl_NL&fs=1&”></param><param name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowscriptaccess” value=”always”></param><embed src=”https://www.youtube.com/v/D6C02BRc5wY&hl=nl_NL&fs=1&” type=”application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” width=”410″ height=”330″></embed></object>

eelko rol