Ruilhandel

Wie een abonnement heeft op zowel het AD als Het Parool heeft de afgelopen weken wellicht een déjà vu gehad. De kranten, allebei onderdeel van de Persgroep Nederland, wisselden twee artikelen uit. Een interview met de damschreeuwer schoof door van het AD naar Het Parool en een stuk over het Amsterdamse burgemeesterschap ging de tegenovergestelde weg.

Moeten lezers die beide kranten lezen nu een van hun abonnementen opzeggen? Welnee, vindt AD-hoofdredacteur Peter de Jonge. “Het gaat hier om een eenmalige samenwerking. We zijn binnen de Persgroep allemaal dikke vrienden, en we doen weleens wat voor elkaar. Het was een soort van ruilhandel, zij wilden iets van ons en wij wilden iets van Het Parool.” Volgens De Jonge is er voor de stukken niet betaald.

Een vergaande samenwerking tussen de twee kranten is in de nabije toekomst onmogelijk omdat Het Parool is aangesloten bij het persbureau GPD. “Maar ik de toekomst staan we voor heel veel dingen open,” aldus De Jonge. BS

7.400.000 Nederlanders keken niet naar de voetbalwedstrijd Nederland-Japan (1-0, 9.200.000 kijkers).

import de kring