Pamela Geller maakt een fantastisch weblog, aldus Geert Wilders. Maar wat voor geweldigs schrijft de omstreden islam-critica en PVV-financier dan? Stipten we gisteren haar geroeptoeter over Europa aan, vandaag meer discutabele uitspraken. Met hier en daar uitschieters naar uitlatingen die je eerder verwacht van iemand die al een tijdje in de longstay zit.
(Lees verder onder dit ‘interview of the century’ met ‘ideal man’ Geert Wilders.)
<object width=”410″ height=”335″><param name=”movie” value=”http://www.youtube.com/v/_KYqWnq7NJY&hl=nl_NL&fs=1″></param><param name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowscriptaccess” value=”always”></param><embed src=”http://www.youtube.com/v/_KYqWnq7NJY&hl=nl_NL&fs=1″ type=”application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” width=”410″ height=”335″></embed></object>
Waarschijnlijk is Wilders best gecharmeerd dat Geller een demonstratie tegen het terugsturen van een tot christen bekeerd moslimmeisje naar haar ouders wist om te draaien naar een anti-islambijeenkomst, waar een aantal aanwezigen rondliep met dit T-shirt. Ook zal Wilders absoluut waardering kunnen opbrengen voor de advertenties die Geller op New Yorkse bussen wilde laten zetten, advertenties die iedere keer geweigerd werden, maar waar nu toch goedkeuring voor is.
Maar dit is allemaal nog niks. Want Geller weet ons ook te vertellen dat president Obama het deed met een crackhoer, en dat hij, toen hij in de jaren ’80 naar Pakistan reisde, daar naartoe ging voor drugs, maar terugkwam met de jihad. Obama volgens Geller: een drugsgebruikende jihadistische secret muslim. Dat komt goed uit, want de EU, volgens Pamela, is samen met Marokko met een complot bezig om de Sharia langzaam in te voeren in Europa.
En gelukkig, het kan AL-TIJD gekker. Zo ontkent Geller de genocide in voormalig Joegoslavië, maar ze ziet wel een andere. In Zuid-Afrika is volgens Pamela namelijk ook een genocide aan de gang. En dan wel eentje op de blanken. Dit illustreert ze met uitspraken over de vermoorde Eugene Terre’Blanche, die door de hele wereld een ‘white supremacist’ werd genoemd, maar dat volgens Geller niet was. Welnee, Geller. En de vlag van zijn Afrikaner Weerstands Beweging heeft ook níets weg van een swastika. Dat Geller, zelf Joodse, dit niet ziet ligt niet aan haar, maar aan ons natuurlijk.
Een van haar meest bizarre en rabiate anti-islam uitspraken doet ze overigens niet op haar site, maar in een tv-uitzending. Want, zet u schrap: “Hitler was inspired by Islam.” U ziet het, de Tweede Wereldoorlog met al haar verschrikkingen was gewoon ook de schuld van de Islam.
<object width=”410″ height=”335″><param name=”movie” value=”http://www.youtube.com/v/HzPTkFTx98E&hl=nl_NL&fs=1″></param><param name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowscriptaccess” value=”always”></param><embed src=”http://www.youtube.com/v/HzPTkFTx98E&hl=nl_NL&fs=1″ type=”application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” width=”410″ height=”335″></embed></object>
Desalniettemin is Geller nog specifieker dan Wilders als het om moslims (dus niet over de Islam) gaat. Wilders heeft niets tegen moslims, Geller gaat verder: ze houdt van ze.
Ook de NOS vindt mevrouw Geller niet geheel en al van de frisse, lees er hier meer over.
[[ poll uid=222 ]]
Hitler is onder andere gefinancierd door Amerikaanse Joden (zionisten) en geholpen door de familie Bush. Meer feiten over Hitler en de connecties met Amerika en het Zionisme staan hier: http://www.holocaustles.nl
De Holocaust is een Zionistische vinding om bezit te krijgen over Palestina. Lees de boeken van Theodore Herzl maar. En er zijn géén zes miljoen Joden vergast. Het waren er zo’n 1,7 miljoen.
Eeks, is dekreek (AKA hetzuur) hier ook al zijn holocaust-onzin aan het spammen?
Voor wie hem niet kent, dekreek denkt oa dat de wtc-torens zijn geraakt door gestolen Russische kernrakketten en dat de torens vervolgens door de Amerikaanse overheid zijn opgeblazen met behulp van een mini-kernbom in de kelders (daar was in het ontwerp al rekening mee gehouden, de bouwvoorschriften vereisen volgens dekreek dat dergelijke torens de mogelijkheid bieden om via nucleaire demolitie te worden neergehaald), om te voorkomen dat de russische kernlading zou ontploffen.
Volgt u het nog?
En zo een persoon gaat ons les geven over de holocaust?
De gedachtegangen van zo’n Geller zijn niet nieuw, die worden eindeloos herhaald door allerlei anti-islamidioten overal ter wereld.
@ truth hurts
Lees nou maar eerst eens wat er staat allemaal. Wat je op school gedoceerd krijgt over de holocaust is de halve waarheid. Dat er geen zes miljoen joden vergast zijn blijkt uit de officiële bronnen. Dat Hitler gefinancierd is door Amerikaanse Zionisten is ook allemaal deugdelijk gedocumenteerd. Net als de betrokkenheid van Prescott Bush (de grootvader van George). Uit de boeken van Zionisten leider Theodore Herzl blijkt onloochenbaar dat hij en zijn beweging het anti-Semitisme in Europa hebben aangewakkerd opdat de Joden zich voldoende verdrukt zouden voelen om naar Palestina te verhuizen. Grote leider Menachem Begin was aanvoerder van een fascistische beweging in Italië en gaf ook de Hitler groet. Er zijn medailles geslagen ter ere van de band tussen de Nazi’s en Zionisme. Allemaal historische feiten waar niemand op school iets over te leren krijgt.
Is het ontkennen van de holocaust, zoals holocaustles hierboven doet, niet strafbaar?
De connectie islam-nazisme is er wel. Zo komt de islam uit de koker van het Vaticaan. De bedoeling ermee was, zo lijkt, om heimelijk de Arabische populatie onder controle (van het Vaticaan) te krijgen en om het heilige land te veroveren op een groep onwilligen, onwillig in de zin van niet luisteren naar het vaticaan.
De kruistochten waren mede een reactie op de weigering van destijdse islamitische leiders om het Vaticaan te blijven gehoorzamen.
De koran en Mein kampf zijn geschreven door mensen met eenzelfde mind set. Er zijn aanwijzingen dat Mein Kampf door de jezuieten frater Bernard Staempfle geschreven is.
geschiedenisles.nl
En deze man hebben wij als gedoogpremier…I feel shamed.
Maar…. Maar het ís toch ook een fantastisch weblog? Ik heb zelden zo gelachen!
RH: Waarom copieert u mijn reactie van nu jij en doet u voorkomen of dit uw eigen reactie is?
obama is een marsmannetje gestuurd om ons te vernietigen!!!!1111!!!!!1111!!!
Liever support van Pamela dan support van de Taliban zoals de PVDA.
help de taliban staat om de hoek!!!!1111!!!!!!!1111
Geen waanzin, maar een historisch feit. De nazi’s waren verrukt over de wijze waarop mohammedanen aankeken tegen het ‘jodenprobleem’ en hadden al ver voor de oorlog contacten met de islamitische wereld. Dit ging zover dat Amin al-Hoesseini, de grootmoefti van Jeruzalem die moordpartijen op joden in Palestina organiseerde, een kantoor in Berlijn opende en een goede relatie met Hitler onderhield. Dit familielid van Yasser Arafat deed zijn vriend Adolf twee SS-divisies bestaande uit Bosnische moslims kado. Ook Himmler, die een eigen cultus aan het ontwikkelen was, vond inspiratie in de islam. Aan het einde van de oorlog wist al-Hoesseini uit handen van de geallieerden te blijven – anders was hij zeker in Neurenberg berecht en veroordeeld – en ging terug in Palestina vrolijk door met de Endloesung. Hedentendage zijn Adolf en Amin helden in islamitische landen waar Mein Kampf volop – en vertaald – wordt verkocht en gelezen. Eerst even research doen voordat jullie de verkeerde van waanzin beschuldigen Alex/HPdT. Wat je hier levert is van het soort ‘De klok horen Ringelingen, maar niet weten waar de klepel hangt’.
Fleur de Hond – 10-08-’10 11:42
Toch niet toevallige Agema?
Wellicht nog maar even nalezen waar GW zijn vrindjes vandaan haalt;
https://docs.google.com/View?id=dfphsx98_140g6j...
En door wie hij wordt uitgenodigd; http://vkblog.nl/bericht/340660/SIAO_mede-oprichter_en_bestuurslid_roept_op_linkse_familieleden_en_moslims_te_doden moeten bekijken.
Citaat: “Hitler was inspired by Islam.” U ziet het, de Tweede Wereldoorlog met al haar verschrikkingen was gewoon ook de schuld van de Islam.
Hitler was zeer zeker o.a. geinspireerd door de Islam.. Boeken, bladen, het Internet etc staan er vol mee. Vervolgens maakt meneer Ringeling een foute conclusie dat het volgens Celler WWII de schuld van de Islam is. Wederom een stukje van Geenstijl niveau.
http://www.youtube.com/watch?v=2cBttZK7prE
http://tinyurl.com/Koran-versus-meinkampf
http://www.doorbraak.eu/content/view/331/4/
Ze heeft anders 100 % gelijk.
Kijk deze film maar eens.
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2010/03/the-turban-and-the-swastika-the-muslims-and-the-nazis.html#more
Brolin – 10-08-’10 12:53
Waar precies heeft Pamela Geller de holocaust ontkend?
Kan jij mij uitleggen waarom de virulente jodenhaat uit de koran hitler niet zou hebben kunnen inspireren?
Jihad wat mijn strijd betekend is in het duits mein kampf. Weer een inspiratie afkomstig van de islam.
liefting 1111!!!!????
Volgens mij ben jij gestoord.
Je weet niet waar je het over hebt.
stop er maar mee.
Dat het nazisme slechts een variant is op het islamofascisme,moge algemeen bekend zijn.Behalve bij de prulschrijvertjes van het bijna failliete HP en hun links-psychotische reaguurders,natuurlijk.
Ik heb in de aangereikte beelden geen ontkenning van de holocaust door Pamela Geller kunnen waarnemen. Zolang zulke beelden niet worden geleverd is dit een loze en kwalijke bewering.
gnosem – 10-08-’10 11:35
Een adelaar als beeldmerk van Wilders BV?? ( het IS geen partij )
Nee, volgens mij is het een gewone ordinaire zeemeeuw, je weet wel die krijsende, opportunistische en uit vuilniszakken vretende vogelsoort.
Een journalist zou de heer Wilders eens met deze uitspraken moeten confronteren, en hem vragen in hoeverre hij er zich kan in vinden.
Aan een deel van de reacties kunnen we merken dat de waandenkbeelden over Hitler die Geller verspreidt, zelfs nog geloofd worden ook.
Daarom, ten overvloede, Hitler was een overtuigd racist die ieder volk dat niet rechtstreeks afstamde van wat historici West-Germanen noemen, als minderwaardig beschouwde.
Hij vervolgde derhalve niet alleen joden, maar ook de zigeuners, Slavische volkeren, en moslims. De eerste twee werden als dermate minderwaardig beschouwd, dat zij vernietigd dienden te worden. De andere twee werden als slavenvolk beschouwd.
Dat Hitler enige waardering had voor welk niet-Germaans volk dan ook, is absolute kolder.
Ik adviseer de raaskallers van hierboven eens een echt boek van een echt historicus die echt onderzoek gedaan heeft, te lezen. Alan Bullock’s standdaardwerk zou een begin zijn.
Hitler heeft weinig over moslims gezegd of geschreven, de enige keer dat ze ter sprake komen in Mein Kampf is in een vergelijking met lastdieren, en als verdediging voor hun door Hitler geplande slavernij;
Without this possibility of using lower human beings, the Aryan would never have been able to take his first steps toward his future culture; just as without the help of various suitable beasts which he knew how to tame, he would not have arrived at a technology which is now gradually permitting him to do without these beasts. The saying, ‘The Moor has worked off his debt, the Moor can go,’ unfortunately has only too deep a meaning.
“Is het ontkennen van de holocaust, zoals holocaustles hierboven doet, niet strafbaar?
bob – 10-08-’10 11:08″
Nee, de zionisten staan boven de wet.
Hitler had heel veel occultische trekken en dat hebben de zionisten ook.. Kaballah!
“Gek dat niemand de vraag stelt: zou het niet kunnen dat mevrouw Geller op dit punt gelijk heeft maar meteen klaar staat met hysterisch gekrijs als: gestoord wijf.
Die ideeën van Hitler kwamen natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Savonarola – 10-08-’10 12:53″
Zonder HITLER was er geen Israel vandaag de dag! Misschien is er wel een hele goede reden waarom men de holocaust dossier niet meer mag openen en er onderzoek naar doen. Misschien hadden de zionisten daar belangen bij ipv de Moslims?
Zou meneer Ringeling, net als ik, zich afvragen waarom Mein Kampf een bestseller is in Turkije?
Als uitgesproken tegenstander van het haatzaaiende verhaal van Wilders zult u me niet kunnen betichten van enige sympathie voor dit gedachtengoed. Ik ben echter ook niet van de andere kant te polariseren. In het “Hitler-verhaal” van deze gepolariseerde en polariserende dame zit weldegelijk enige inhoud. De Groot-Moefti van Jerusalem was een bekende bondgenoot van de Nazi’s.
Beide polariserende partijen zijn schuldig in dit conflict. Waar twee vechten hebben er twee schuld. Deze polarisatie is bedoeld, zoals altijd. om mensen tegen elkaar op te zetten.
Een kortzichtige ridiculiserende toon zoals in dit artikel is m.i. ongepast.
@Robert
In Berlijn is ergens een blauwdruk van Auschwitz ontdekt (feit). En laat dat nou net het deel van berlijn zijn waar Hitler de Grootmoefti had ondergebracht (feit).
Verder heeft ze natuurlijk groot gelijk als ze constateert dat er van genocide geen sprake was in Joegoslavie.
Overigens is dit artikel meer dan genant in de wijze waarop het manipuleert. iemand doet onderzoek en bereikt een schokkende of verassende conlusie.
Vervolgens laat je alle feiten waarop die conclusie steunt weg, en noemt alleen verassende conclusie. Tja…zo kun je iedereen wel een idioot laten lijken.
Voorbeeldje. Iemand vertelt dat ie altijd auto heeft gereden, maar dat hij zijn armen is kwijtgeraakt in een ongeluk. Vervolgens verteld ie dat ie op zoek is geweest naar een manier om toch auto te kunnen rijden. Dat ie bij een dealer terecht is gekomen die een speciaal aangepaste auto had, waarmee ie met zn voeten kan sturen. Waarop hij uitroept: Ik stuur nu dus lekker met mn voeten.
Logisch, begrijpelijk en redelijk verhaal.
In comes HP. Laat het hele verhaal weg en drukt uitsluitend af: Automobilist stuurt met zn voeten. Waarop de hele goegemeente denkt: wat een idioot!
Zo gaat dat blijkbaar, bij “weldenkend’ Nederland.
Voor Piet D, en al die andere rare figuren die dat vreemde Amerikaanse mens goed vinden: Hitler zal het vast niet hebben geleerd van de moslims. Pogroms tegen Joden (voor jullie: afslachten) van Joden vonden al heel lang plaats in midden Europa. En het meest anti semitisme kwam altijd uit Rome vanuit de RK kerk, en waar kwam Hitler vandaan? Van Oostenrijk, en wat is het overwegende geloof van die fijne O’rijkers?
@Henk
“Het mens” zoals jij haar noemt, is irrelevant.
Het gaat om de feiten die zij naar voren brengt en de conclusies die zij daaruit trekt.
Maar zo werkt het Linksbrein blijkbaar niet!
@garp64
“Geller heeft een ding voor op Wilders. Ze laat zich wel interviewen en het vuur aan de schenen leggen door een kritische journaliste. Zo’n interview met Wilders zou ik in NL ook wel willen zien. Wie gaat het doen? Knevel, vd Brink, Pauw of Witteman?”
Ach, kom nou toch. Dat kunnen en durven linksmenschen toch helemaal niet.
Ze hebben namelijk geen argumenten!
Dus in een eerlijk open inhoudelijk debat, blijft er niets van ze over.
Dat weten ze maar al te goed en blijven ze hysterisch gillen. Mooi gedemonstreerd door een aantal reacties hier. En dit artikel natuurlijk
erdebe (E-mail) (URL) – 10-08-’10 22:08
Dat ( interviewen dus ) durven die, door u zo genoemde ‘linksmenschen’, juist WEL! Heer Wilders ZELF weigert ( durft gewoon niet ) in NOVA of Pauw en Witteman te verschijnen. Dus wie is hier nu de bangerik en bang voor argumenten?
Wel even bij de feiten blijven graag!
Voor diegenen die Geller nog niet door hebben;
http://www.chasingevil.org/2008/08/pamela-geller-holocaust-denier.html
Mevr. heeft openlijk gesproken dat de deathcamps a fake zijn.
@ Robert – 10-08-’10 18:20
De katholieke kerk en met name de toenmalige paus kozen ervoor de andere kant op te kijken. Dus wat wilt u nu eigenlijk aantonen.
@garp
Ik zei een EERLIJK en OPEN debat
Bovendien heeft ie gewoon in NOVA gezeten! Mochten ze hem het hemd van de lijf vragen.
Eindelijk de grote Satan aan tafel.
En heb je gezien wat die gasten van NOVA ervan gebrouwen hebben? Genant gewoon
@Wil
Ja, heel erg Wil.
Maar waarom zegt ze dat? Wat voert ze daarvoor aan?
Daar gaat het om he
@HetNieuwsKomtNaarJeToe
“Meer angst, paranoia, verschilligheid, camera’s.
Iedereen is een terrorist totdat het tegendeel is bewezen… ”
Te danken aan het gristelijke beleid van het CDA de afgelopen jaren.
Demissionair minister EHB is er nog steeds heel druk mee.
Maar is de islam ook niet beinvloed door de nazigedachten over bijvoorbeeld joden? Was er geen moeftie, een soort van grootvizier van Jeruzalem die ook in een van de Auschwitskampen is gaan kijken om te zien en te leren hoe men de uitroeing, op grote schaal zoal ter hand neemt? Hoe kan het dat “Mein Kampf” in bijvoorbeeld Egypte al jaren in de top-tien van meest gelezen boeken, na de Koran is?
Ik heb dat programma met die vrouw niet gezien maar gelet op de reactie hier vond ik toch dat ik enig tegengas moest bieden.
Het duurde lang maar eindelijk worden de diverse ‘gezichten’ en inzichten van Wilders eens beter in kaart gebracht. Hier al bijna een keurige staatsman die 2/3 van programma inlevert om op regeringsniveau geaccepteerd te worden en te kunnen blijven roepen wat hij wil, in het buitenland al een wat tragische figuur die zich vooral inlaat met even fanatieke als kleine rechtsradicale clubjes. Als Wilders ons straks anderhalf miljard per jaar aan inkomsten kost uit gederfde export naar de Islamitische wereld zal men deze dominee vast alsnog snel inruilen voor een meer betrouwbare koopman. Intussen neem ik aan dat Rutte en verhagen dit ook zien en meenemen in hun onderhandelingen met deze rechtse activist die vertrouwen naar eigen goeddunken beschaamt wanneer het hem uitkomt. Ik hoor het gejammer al van domme PVV stemmers die hun baan verliezen bij een boycot waarbij die van 1973 slechts kinderspel blijkt.
Ik denk dat geert WIlders hééél (kuch) blij is met al die randdebielen die denken dat Hitler zijn ideeën uit de Islam had.
Nog even en ook Gaius Iulius Caesar was een moslim…
Dat Mein Kampf heden ten dage in Turkije verkocht wordt als bewijs voor wat Adolf Hitler 80 jaar geleden gedaan heeft, is te waanzinnig om serieus te nemen. Al met al vraag ik me af welke ideeën idioter zijn; die van Hitler of die van de Geller-fans.
Lees Mein Kampf als je wilt weten hoe Hitler aan zijn ideologie kwam. De hoeveelheid mensen die op basis van wat achterlijke websites zichzelf tot historicus heeft gebombardeerd, wil ik wel waarschuwen. Het is een saai boek.
http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/
@ Dante
De moefti is nooit in een concentratiekamp geweest. Wel was hij een bondgenoot van Duitsland. Net als de Paus en de Dalai Lama, en nog een paar honderd andere religieuze leiders.
@Nog1
Alles wat niet in jouw straatje past is bij voorbaad al te waanzinnig en te idioot voor woorden. Feit blijft staan dat de linkse rakker Adolf Hitler wel degelijk zijn inspiratie o.a. in de Islam vond.
@Wil
Ik wil zeggen dat ik me niet voor welk karretje dan ook laat spannen. Mensen worden op basis van verschillende overtuigingen tegen elkaar opgezet, het zij op religieuze basis, op afkomst, op basis van politieke overtuiging, op basis van sekse of geaardheid of wat dan ook. Bepaalde partijen zaaien haat en denken daar hun voordeel mee te doen: de Verdeel en Heers politiek. Ik laat me niet uitspelen tegen mijn medemensen.
@Nog1
Dat de moefti nooit in Auschwitz is geweest kun je niet bewijzen, net zo goed als dat je niet kunt bewijzen dat Sinterklaas niet bestaat
Volgens een getuige van de Neurenberg-processen was dat wel zo. Maar het is ook irrelevant want zoals je zelf al zegt was hij een bekende bondgenoot van de Nazi’s. In het interview zegt deze dame dat de Armeense genocide (1915-1917) een voorbeeld voor de Nazi’s is geweest. Daar zijn verschillende onderbouwingen voor aan te voeren. Zo werden de Armeniers bijeen gedreven en in treinen afgevoerd om ze te isoleren van mogelijk symphatiserende medeburgers. Verder werden er rellen geensceneerd die vergelijkbaar zijn met de Kristallnacht. Deze rellen noemde men in het verleden Pogroms en ook nu worden er in bepaalde gebieden nog regelmatig winkels, huizen en mensen van bepaalde groepen in elkaar geslagen.
Verder was de Dalai Lama 10 jaar toen de oorlog was afgelopen. Het lijkt me sterk dat hij op die leeftijd enige politieke invloed had. De rol van de katholieke kerk in de oorlog is bekend. De paus heeft hiervoor het zgn. Mea Culpa uitgesproken.
Nou Ringelding, gelukkig voor jou begint volgende week de kleuterschool weer, kun je je weer met serieuze dingen gaan bezig houden, op jouw niveau.
De waarheidt van Geert-vriendin Pamela Geller. ‘De islam inspireerde Hitler’
http://www.youtube.com/watch?v=HfLvP2jTVq8
@ Guus
Waarheidt? Come on!
@Brolin: Ha ha ha ha ha ha ha ha !
Klinkt als diepe gedachten bij het blowen die de volgende ochtend toch vooral genant blijken te zijn…
Wat een grap.
Schrijf nog eens wat? Alsjeblieft?
Ik pleit voor een posthuum lintje voor Janmaat! Die kreeg het voor elkaar 2 decennia lang extreem rechts ZO belachelijk te maken, dat echt helemaal NIEMAND het waagde het met hem eens te zijn. Gelukkig begint ook Geert langzaam zijn vorm te vinden…
@ Marcel – 11-08-’10 10:07
Hitler was geen linkse rakker. Je historisch besef is wel erg slecht.
@jan
Mijn historisch besef is slecht? Hitler, Stalin, Mao waren allemaal socialisten, en massamoordernaars. Gewoon wat feitjes.
Ik ben het oneens met Pamela Geller over het feit dat men Europa langzaam wil islamiseren. Langzaam…! het gaat in sneltreinvaart. Verder alles wat Erdebe zegt.
@ Marcel
Hitler een socialist?
Daar dacht hij zelf behoorlijk anders over.
Vandaar dat hij bv de coup van Franco tegen de socialistische regering van Spanje militair steunde.
Vandaar dat op de eerste dag na zijn benoeming als kanselier de socialistische partij verboden werd.
Ik ben geen socialist, maar Adolf Hitler was dat ook niet.
Hitler was wel een socialist. Vandaar ook dat socialisme en anti semitisme hand in hand gaan, zie ook Scandinavia. Het past gewoon in een lange traditie van Links om barbaren te verkiezen.
@ Robert
Dalai Lama is een titel, geen naam. De voorganger van de huidige was een bondgenoot van Hitler.
Je hebt het over een ‘onderbouwing’ maar veel verder dan wat globale kenmerken van deportaties kom je niet. Dergelijke deportaties werden door wel meer landen uitgevoerd, zoals door GB in de Boerenoorlog, en NL in haar strijd tegen Indonesische nationalisten in de jaren ’20 (Boven Digoel), of de Russen mbt de Gulags.
Adolf Hitler heeft nooit een geheim gemaakt van zijn inspiratiebronnen, vandaar dat de bewering van Geller zo waanzinnig is.
Zijn racisme was een extreme vorm van Sociaal Darwinisme. Niet Mohammed, maar Charles Darwin was zijn inspiratiebron.
De partij werd gemodelleerd naar het voorbeeld van zowel de Oostenrijkse communisten als de Italiaanse fascisten. Daar kwam geen moefti aan te pas.
Concentratiekampen waren in die tijd heel gewoon, maar vernietigingskampen waren echter een novum. Dat had nog nooit iemand geprobeerd. Hier bestond dan ook geen enkele inspiratiebron voor.
Voordat de concentratiekampen effectieve vernietigingskampen werden, heeft men ook een aantal jaren moeten experimenteren.
Aanvankelijk probeerde men de joden dmv massa-executies uit te roeien. (Zoals de Sondercommano’s in de Oekraïne). Toen men berekende dat dit veel te langzaam zou gaan om alle joden van Europa binnen één generatie te vermoorden, heeft men de wetenschap erbij gehaald.
Deze kon aanvankelijk het probleem ook niet oplossen. De eerste pogingen van vergassing dmv uitlaatgassen van vrachtwagens bleek ook niet snel genoeg te zijn.
IG Farben leverde uiteindelijk de oplossing van het probleem, en in 1941 werden in Auschwitz de eerste testen met Zyklon B gedaan.
Bij deze wetenschappelijke ontwikkeling, die in zoveel bronnen te volgens is ,dat zij onweerlegbaar is, was geen moslim betrokken.
@ David
Je praat onzin. Hitler verklaart zijn eigen partij als zijnde opgericht om het socialisme en marxisme te bestrijden. Dat moeten we letterlijk nemen; socialisten werden vermoord door de Nazi’s. En omdat Hitler de democraten te zwak vond om die strijd te leveren, moest hij dat doen.
‘Scarcely anything else can be so depressing as to watch this process in sober reality and to be the eyewitness of this repeatedly recurring fraud. On a spiritual training ground of that kind it is not possible for the bourgeois forces to develop the strength which is necessary to carry on the fight against the organized might of Marxism.’ (bron Mein Kampf, Vol II Ch I)
Opgericht om het socialisme en marxisme te bestrijden ? De gepoogde uitroeiing van het joodse ras was zeker collateral damage. Alleen al het feit dat bij hitler het individu niet centraal stond maar collectieve bevolkingsgroepen geeft al aan dat het een links figuur was. Ga hier verder dus ook niet over in discussie.
Hitler had niet door dat hij de zelfde streken en rassenhaat had als Stalin, Mao en van Bommel van de SP.
Wat hadden (hebben) ze gemeen? Juist, ‘antisemitisme’!
@Nog1
Nazi = Nationalsozialist. (nationaal socialist)
“Je praat onzin. Hitler verklaart zijn eigen partij als zijnde opgericht om het socialisme en marxisme te bestrijden”
Bron vermelding graag..
@ Nog1
Ik kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt over Thubten Gyatso. Deze man was getekend door het leven en voorzag de overheersing door China. Hij zocht steun bij Hitler maar Tibet werd uiteindelijk ingenomen door China en die mensonterende situatie duurt tot op heden.
@ David & Marcel
Nationaal-socialisme en communisme zijn extreme vormen van socialisme. Marx had een heel ander ideaal voor ogen. Stalin en Mao hebben dat ideaal misvormd voor hun eigen doeleinden. Dat is ook het beeld dat door oorlogszuchtige partijen wordt verspreid. Gematigd socialisme gebaseerd op democratische grondslag, is tot op heden m.i. het beste systeem dat we kennen. In dat systeem hebben we als mensheid tot op heden de meeste groei doorgemaakt. Maar misschien kennen jullie een beter systeem?
Momenteel neigen we weer naar extremisme met Wilders als nederlands boegbeeld van het westerse individualisme en deze maal de fundamentalistische Islam als tegenstander. Weer worden de paar procent extreme exponenten gigantisch uitvergroot ten koste van de grote meerderheid vrijdenkende moslims of westerlingen. Als vrije mensen dienen we alles te doen om de balans te bewaren en extremisme en mensenhaat te voorkomen. We moeten leren van het verleden anders zijn we gedoemd onze fouten te herhalen of daaraan ten onder te gaan.
De jaren 1924-1929
De ontevredenheid wakkerde de groei van extreem links en extreem rechts aan. De NSDAP kwam met 19% van de stemmen als op één na grootste partij uit de bus in de daaropvolgende verkiezingen, en wist dit percentage uit te breiden. Berlijn werd toneel van straatgevechten tussen nazi’s en communisten.
In november 1932 leed Hitler een kleine verkiezingsnederlaag, maar veel zakenlieden bleven hem steunen. Men had liever een NSDAP-regering aan de macht dan een communistische revolutie, bovendien hoopte men met tucht en orde de economie weer op poten te krijgen.
Hitler schreef meteen nieuwe verkiezingen uit voor maart 1933. Nu kon hij de staatsmedia gebruiken, geholpen door de inventieve Joseph Goebbels. De Rijksdagbrand in februari 1933 speelde hem nog meer in de kaart: hij kon het gebruiken als een excuus om communisten op te pakken en hun zetels in het parlement vacant te verklaren. In maart 1933 wist hij hierdoor, en door een samengaan met de Duitse Nationale Volkspartij, een absolute meerderheid te behalen, en voerde een noodverordening in, die hem dictatoriale volmachten gaf. Op deze verordening werd al zijn wetgeving gebaseerd. Politieke partijen werden vervolgens opgeheven en in 1934 nam hij na de dood van Von Hindenburg ook de presidentiële taken over. Vlak daarvoor had hij afgerekend met de SA, die te veel noten op zijn zang had gekregen en door het leger als een ongewenste concurrent werd beschouwd. De SA-top en vele politieke en persoonlijke vijanden werden opgepakt en/of vermoord in de Nacht van de Lange Messen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitsland_tijdens_het_Interbellum
@ Robert.
Gematigd socialisme lijkt me nou niet de meest ideale staatsvorm, simpelweg omdat het alle vormen van vooruitgang tegenhoudt, en, belangrijker, socialisten de gewoonte hebben om tegenstanders al dan niet letterlijk de mond te snoeren. Tevens houdt socialisme elke vorm van innovatie tegen.
Met zo’n vriendin heb je toch geen vijanden meer nodig?
@robert
nationaal socialisme heeft helemaal niks te maken met socialisme! socialisme=iedereen is gelijk. bij nationaal socialisme dus niet…. waar wilders een voorbeeld aan wil nemen…
@ Antoon – 25-08-’10 18:03
Hij heeft tenminste nog vrienden.
Dat kan je van jou niet zeggen antoon mussert.
@ ??? – 26-08-’10 14:34
Hitler was zo links als maar zijn kan.
Een rooie rakker met zijn rode vlag vertoon. Hetzelfde als zijn communistische kameraden. Links heeft zijn best gedaan er afstand van te nemen door hitler als maar rechts te noemen.
De grootste leugen ooit door de commie agitprop operatieven in het leven geroepen.
Stalin en hitler waren zelfs de grootste vrienden tot hitler het te hoog in zijn bol kreeg.
@fgd
hitler links?! hersenspinselen zijn geen feiten weet je… en stalin en hitler maakten een pact om polen aan te vallen. maar eigenlijk heeft hitler rusland altijd als vijand gezien. hij zag de “slaven” op de joden na het meest minderwaardig…
De feit dat Hitler de oorlog verklaarde aan Stalin wil niet automatisch zeggen dat Hitler rechts was. En idd Hitler was een linkse rakker.
hitler werdt wel degelijk geinspireerdt door de islam. heinrich himmler was goeie vriendjes met de moeftie van jeruzalem zijn naam was hoesinie.hij heeft trouwens van 1941 tot 1945 in duitsland gewoond hij heeft van hitler nog een huis gekregen. hitler zag in hem een bondgenoot omdat hij ook een joodehater was net als hitler. hij heeft ook nog een radio zender opgericht radio zenith genaamd die zondt uit in het miden oosten uiteraardt anti joodsen dingen.dus mensen beetje beter de geschiedenis leeren. maar ja dit verhaal is natuurlijk ook niet waar in jullie ogen
@harry
“maar ja dit verhaal is natuurlijk ook niet waar in jullie ogen”
nee, hoe zou dat nou komen…
Adolf Hitler was zeker een rooie rakker in de (vertaalde) woorden van de man zelf:”We are socialists, we are enemies of today’s capitalistic economic system for the exploitation of the economically weak, with its unfair salaries, with its unseemly evaluation of a human being according to wealth and property instead of responsibility and performance, and we are all determined to destroy this system under all conditions.”
uit Hitlers 1 Mei toespraak, 1927 te Berlijn.
Lees ook gerust het programma van de NSDAP op: http://constitutionalistnc.tripod.com/hitler-leftist/
Deze reactie stond eerder op Nu Jij.
Weer een belachlijk en links stukje waar ze Geert belachelijk maken. Kijk niet alleen naar de linkse artikelen op sommige programma’s op tv(staatsomroep) of in krant e.d. maar ga ook eens opzoek naar de feiten…
Of “Maar dit is allemaal nog niks. Want Geller weet ons ook te vertellen dat president Obama het deed met een crackhoer, en(…) ”
Dit moet me denken aan de reportage over Wilders van vpro, daar hadden ze ook van die belachelijke feiten om hem belachelijk te maken…
Dus als je voortaan weer zoiets plaatst, geef de lezers dan ook een eerlijk beeld, en laat de feiten zien.
We hebben niets aan achterlijke culturen dat is al toegegeven door kopstukken in Europa toch moeten ze blijven binnenstromen in massa`s in een failliet Europa…………………… Degene die dapper er iets van durven te zeggen zijn hun leven niet meer zeker en worden op alle manieren kapot en belachelijk gemaakt en bespot…………………..We zullen zien waar dit allemaal op uitdraait, niet de achterlijken zijn knettergek maar de levensgevaarlijke linksen.
bob, Achterlijke culturen?
Een hapje, een drankje, een dansje, muziek, taal, kunst….daar is toch niets achterlijks aan?
@Evert…….Achterlijke culturen zijn culturen waar wij geen hoge pet van op hebben en natuurlijk omgekeerd ook zij hebben geen hoge pet op van ons ……… Dit zal uitlopen tot tweedeling, of nog veel erger…….. Dus de Utopia van hand in hand als een multi-cult wonder zal nooit plaats vinden en zeker niet in een bijna failliet Europa…………De mensen veranderen niet en zijn net zo slecht of goed als in het verleden………Degenen die toch maar massa`s kanslozen wil toelaten moeten voor het gerecht voor het creëren van een gevaarlijke situatie vooral nu door kopstukken is toegegeven dat de multicult totaal mislukt is.
Stop de persjes bob, achterlijke cuturen zijn culturen waar JIJ geen hoge pet van op hebt….die tweedeling (of verdere opsplitsing van de mensheid) creeer je dus geheel zelve.
Je verwart cultuur met de goden die daaraan zijn opgedrongen, en laten ‘we’ wel wezen, daar is geen enkele cultuur aan ontkomen.
Behalve dat, het opgedrongen (aangeleerde) monetaire systeempje als maatstaf nemen (en opdringen aan ‘derden’) en dan gaan lopen typen dat je niets hebt aan andere achterlijken schiet niet op….is het verplicht om het winstbejag als leidraad te aanvaarden dan?
Ergo niet multicult is mislukt maar het ‘verbroederen’ van klinkklare nonsens is een ramp….en dat? dat hebben ‘we’ toch écht aan andere religieuzen en monetaire aanbidders te danken.
“We’ gaan voor de winst…toch?
Het faillissement ‘bestaat’ bij de gratie van de duit bob, wie O wie is daar verantwoordelijk voor?
Bob h2:
Islam staat voor Liefde en Vrede, niet blijven twijfelen hoor.
http://xandernieuws.punt.nl/?id=610012&r=1&tbl_archief=&
Parade,
Islam staat net zo min ergens voor als al die andere nonsens…nou ja behalve het uitchristallahseren van klinkklare nonsens om ‘rechten’ aan te ontlenen dan.
Kortom het maakt niet uit of je voor ahum..liefde staat of voor wreedheid, klinkklare nonsens met elkaar gaan vergelijken levert nog meer onzin op, vooral ‘inhoudelijk’.
@EvertJawel de Islam is vrede dat weet ik wel, maar dan moet alle wederwoord goed het zwijgen opgelegd worden. …….Ik heb met vele anderen geen hoge pet van de Islam, behalve de koepel van een moskee hebben ze nog niet zoveel van hun kunnen laten zien, behalve dan de 33 brandhaarden mondiaal waar ze bij betrokken zijn en waar het bloed van afdruipt…….
bob,
De islam is net zo min ‘iets’ als de bijbel of de thora.
Allen vermelden menselijke emoties en slaan daar volop slaatjes uit.
Heeft echter op zich totaal niets met cultuur van doen.
Wel met de menselijk drift om excuses te hanteren om ‘derden’ te snel af te zijn….slim is het allemaal niet.
En om nu selectief bij de geschiedenis van brandhaarden te stoppen waar het zo van pas komt..nou ja vul zelf maar verder aan en in.
@Evert…….Juist zet de juiste ingredienten boven opelkaar in massa`s samen met de Bijbel de Thora en de Koran en je hebt Libanon gecreeërd, een knap staaltje knettergekke politiek dat is wat ons nu is overkomen……..Dan moet je nog een failliet van Europa op de koop toe krijgen en we hebben de zondebokken……….. Dan het wachten op de populisten en de extremen en knettergekken …………..Dank zij vooral de integere en bekwame doordrammende en vaak goed geschoolde Hollandse politici links en rechts!
bob,
Links, rechts…zolang het maar in de maat gaat en uit ‘jouw’ lege pet komt….
Koud kunstje wanneer het volk zich vastbijt in klinkklare nonsens (waaronder dus ook de economie en het jezelf vernoemen naar een verzonnen natie)
1 Ding is zeker, ‘rechts’ is niets anders dan het ouderwetse “recht” van de sterksten, met de wetenschappelijke vooruitgang heeft dat zich aangepast aan het verwachtingspatroon van de tijd.
Het zijn dezelfde erf’recht’ aanpraters die daar nog steeds goud garen bij spinnen.
‘Hooivorken’ worden niet op prijs gesteld….juist geschoolden bestaan niet, hoogopgeleid in het ene dan wel het andere excuus om alles maar bij het oude te laten wel.
Rechts graait nog steeds en steeds harder, en aan linker zijde wordt het betaalmiddel van Janneman (her)verdeeld terwijl de ‘vertegenwoordigers’ daarvan mee graaien en ook de goden voor het karretje blijven spannen.
Niets nieuws aan het gedoog-kabinet…niet in lage landen en niet daar boven.
@Evert………Juist iemand die alles scherp ziet zijn pet is leeg daar moet je van uit gaan!……Gelijk hebben is dom en dat moet uitgebannen worden eens kijken of mijn auto niet is afgefikt!
Dat is 1 van de vele redenen dat ik geen automobiel blief….maar wel een planeet en die fikt af waar je bij zit te typen.
@Evert…….Nou bak jij ze wel erg bruin, die planeet krijg je niet kapot en ook de natuur niet maar wel de mensen………Dat is jammer want dan hebben we helemaal geen gezeik meer!
Komt tijd komt onraad bob.
@Evert……In ieder geval branden wij elkaar niet af hoor hahahaha!
Me make fire……en toen begon het gedonder.
Maar ik ga nu iets minder nuttigs doen tabee.
@Evert………Ja doe jij dat maar!
Zou ‘t fijn vinden als Tofik Dibi een spoeddebat aan zou vragen over alle vrienden en kennissen van Greet.Ook van hen moet de MP afstand van nemen!
ik snap niet dat jullie reageren, die alex ringeling alias bas-taart op twitter deugt niet. hij scheld op mensen, hij belt naar mensen zoals bij mij en hij stuurt goederen naar mij terwijl ik niks besteld heb, alleen omdat ik een aanhanger ben van de pvv. HIJ IS SCHRIJVER van boeken althans zegt die, hij noemt mensen pedo’s en nsb-er terwijl zijn ouders zelf fout zijn geweest in de oorlog.
SCHANDALIG DAT ZO IEMAND ZICH UITGEEFT VOOR SCHRIJVER EN JOURNALIST. EEN AANFLUITING VOOR HP/DETIJD.