Wilders-getuige Wafa Sultan: ‘Pas op. Moslims willen jullie knechten’


Van de achttien deskundigen die Geert Wilders wilde oproepen als getuigen in zijn haatzaaiproces, werden er slechts drie door de onderzoeksrechter gehoord: de arabisten Hans Jansen en Simon Admiraal en de Syrisch-Amerikaanse psychiater Wafa Sultan (52). Wie is deze vrouw, die Syrië in 1989 verliet vanwege de corrupte regering en de onvrijheid die ze in het islamitische land ervoer? HP/De Tijd sprak Sultan in juni op een geheime locatie in Den Haag, aan de vooravond van haar getuigenverklaring. “Als het op het strijden tegen de islam aankomt, kun je niet radicaal genoeg zijn.”

In haar nieuwe woonplaats Los Angeles schrijft Sultan anti-islamcolumns. Ze werd in één klap beroemd en berucht na haar spijkerharde kritiek op de islam, in februari 2006, live op de televisiezender Al-Jazeera. Haar boek A God Who Hates vergrootte haar bekendheid nog.

Uw interviews op Al-Jazeera zijn miljoenen keren bekeken op YouTube. Wat voor impact heeft dit op u gehad?
“Het heeft mij gelanceerd in het Westen. In het Midden-Oosten was ik al bekend vanwege mijn kritische columns in het Arabisch. Daarom werd ik ook gevraagd door de directie van Al-Jazeera. Ze dachten: ach, zo’n schrijfster kan zich vast nooit goed uitdrukken, die leren we wel een lesje. Nou, ze hebben zich tot drie keer toe vergist. Ik liet mij de mond niet snoeren: voor het eerst in de islamitische geschiedenis sprak een vrouw, een vrouw! zich publiekelijk uit tegen de achterlijke islam. De mensen dansten door hun huiskamer van blijdschap: eindelijk een duidelijk ‘nee’ tegen de dictatuur van armoede, angst en achterlijkheid die de islamitische ideologie al 1400 jaar veroorzaakt. De derde uitzending werd dan ook geschrapt en Al-Jazeera moest diep door het stof. Qaradawi, de beroemde huisimam van de zender, sprak een fatwa tegen mij uit. Daardoor veranderde mijn leven radicaal. Ik moest leren leven met een dagelijkse doodsdreiging. Mijn boek A God Who Hates, tegen de kwaadaardige islam, heeft dat alleen maar versterkt. Want o wee als je te dicht bij het hart van de islam komt: de Koran en de Hadith, de kroniek van Mohammed. Ik laat juist zien dat die boeken de wortels van het probleem zijn. Maar ik heb nergens spijt van en ik neem niets terug.”

U komt uit Syrië, leeft al twintig jaar in Los Angeles en bent een deskundige op het gebied van de Arabische wereld. In welke zin maakt die ervaring u eigenlijk een expert inzake de Nederlandse situatie?
“Om eerlijk te zijn: ik weet weinig over dit proces en ik weet niet waarom ze mij hebben gekozen. Wat ik wel weet, is dat mijnheer Wilders helaas is beschuldigd van haat zaaien. Een schande! Het is een schande dat mijnheer Wilders zich niet mag uitspreken en deze beproeving moet doorstaan. Alleen maar omdat het verkondigen van de waarheid iemand kan kwetsen. Terwijl de waarheid levens kan redden. Ik begrijp niet waarom jullie hier in het Westen moslims toestaan om hun kinderen met de gewelddadige islam te indoctrineren en dan proberen om de kritiek van mijnheer Wilders te verbieden. Ik begrijp dit meten met twee maten niet.”

Volgens de Nederlandse wet, en dat is volgens mij ook zo in de Verenigde Staten, is er vrijheid van religie: je mag zelf uitmaken welk geschrift en geloof je leven bepalen.
“Dan moet je wel eerst definiëren wat religie is. Als mijn religie mij beveelt om jou, een ongelovige, te doden, noem je het dan nog steeds een religie? Als je dat blijft doen, is het jouw probleem. De islam past niet in de definitie van religie. De islam is een uiterst gevaarlijke en haatdragende ideologie. Om een goede moslim te zijn, moet je in de islam geloven als staatsvorm.”

Uw expertise als getuige-deskundige onderstreept u met uw boek A God Who Hates, maar ik kan dat niet anders lezen dan als een puur persoonlijk verslag: het beschikt niet over verifieerbare referenties, die aangeven waar u uw kennis vandaan haalt.
“Ik heb het achtergrondmateriaal aangeleverd, mijn uitgever vroeg er specifiek naar, maar uiteindelijk hebben ze het zonder verwijzingen gepubliceerd. Ik heb geen idee waarom ze dat hebben gedaan. Het is nu niet gedocumenteerd. Je kritiek is terecht.”

In uw boek stelt u: er is maar één islam. Omschrijvingen als islamisme, radicale islam of gematigde islam zijn onzin. Ook vanwege die opvatting heeft de verdediging u opgeroepen. Maar wortelen uw opvattingen niet in een uiterst persoonlijke, Syrische context?
“Ik denk niet dat het mijn persoonlijke interpretatie is. Alle andere labels zijn westers, een politiek-correcte verpakking. De Turkse premier Erdogan werd witheet toen westerse media stelden dat zijn AK-partij een gematigde islam voorstond: “Islam is islam!” schreeuwde hij. Ik ben het met hem eens. Ik spreek over de islam zoals ik ermee ben groot gebracht.”

Wilders staat onder andere terecht voor haat zaaien vanwege zijn ontkenning dat er een gematigde islam is.
“Hij heeft gelijk. Islam is het geloofssysteem, en dat is overal hetzelfde. Maar er zijn wel gematigde moslims. Ze zijn gematigd omdat ze weinig van de islam weten of omdat ze bewust hebben gekozen de islam achter zich te laten. Laat me dit zeggen tegen Nederlanders: lees de Koran en de Hadith, direct vertaald uit het Arabisch, niet de politiek correcte versies, en dan weet je het. Waarom staan jullie toe dat alle andere geloven worden bespot, maar de islam niet? Jullie moeten opkomen voor jullie vrijheden. Want jullie zijn in gevaar.”

Welk gevaar?
“Om te worden geknecht. De islam is gericht op het veroveren van de wereld en de ongelovige heeft de keuze: bekering, boete betalen of de dood. Dat verordonneert de sharia. Overal zie je hetzelfde patroon. Nederlandse vrouwen die zich willen bekeren moeten maar eens goed kijken naar Saoudi-Arabië, dan weten ze wat er kan gebeuren.”

Schrijver Leon de Winter stelde in The Wall Street Journal dat in dit proces eigenlijk niet Wilders terechtstaat, maar de Koran. Wat denkt u daarvan?
“Ik ben het met hem eens. Uiteindelijk ontkomen de rechters er niet aan zich over de Koran uit te spreken. Misschien zullen ze het zoveel mogelijk proberen te vermijden en gebeurt het niet deze keer. Maar ik hoop dat ze zich dan zullen realiseren hoe levensbedreigend de verspreiding van de islam is, en hoe vernietigend islamitisch onderwijs.”

Maar geldt dat ook voor Nederland? Wilders staat onder andere terecht voor racisme omdat hij een direct verband legt tussen islam en Marokkaanse jeugdcriminaliteit. Het is hun islamitische context die leidt tot criminaliteit, beweert hij.
“Ik ben het honderd procent met hem eens. Begrijp me goed, ik heb niets tegen moslims, het zijn mijn mensen. Maar de eerste vijf jaar van hun leven wordt ze alleen maar geleerd om niet-moslims te haten. Dat blijft de rode draad in hun opvoeding. Dus als ze zien hoe westerse mannen en vrouwen hun leven leiden in alle vrijheid, iets dat volledig tegen de islam indruist, dan verwerpen ze dat in woede en haat met crimineel gedrag.”

Ten aanzien van dit punt wordt Wilders ervan beschuldigd steeds meer tegen de islamitische cultuur en steeds radicaler te worden. Geldt dat ook voor u?
“Als het op strijden tegen de islam aankomt, kun je niet radicaal genoeg zijn. Om het Kwaad te bestrijden, moet je radicaal zijn. Tolerantie is dan een misdaad. En het islamitisch onderricht is het absolute Kwaad.”

Zijn moslims dan dus ook kwaadaardig?
“Nee, nee. Tenzij ze volledig zijn doordrenkt met islamitische onderwijs en de islam omarmen. Dan, uiteindelijk, worden ze slecht. Dus ik zeg niet dat iedere moslim slecht is, maar dat een moslim die met volledige en diepe overtuiging voor de islam gaat, gegarandeerd een kwaadaardig mens wordt.”

Toch, als ik kijk naar het dagelijkse leven in Amsterdam, dan parkeren Marokkanen gewoon hun auto, doen hun boodschappen, drinken een drankje, betalen de huur, doen hun kinderen op school bij de onze.
“Natuurlijk, en daar ben ik blij om. Maar dat is dan alleen omdat ze niet genoeg van de Koran en de Hadith afweten. Want Mohammed moet het rolmodel zijn voor iedere moslim.”

Of liegen ze? In uw boek besteedt u veel aandacht aan al-taqiyya: de plicht om te liegen tegen een ongelovige.
“Sommigen zullen zeker liegen, ja. Niet allemaal. Maar sommigen plegen al-taqiyya, wat ze toestaat om te liegen en te bedriegen en zo hun doel te bereiken.”

Als dat al zo is, wat maakt dat dan eigenlijk uit? Veel bankiers bedriegen toch ook om hun bonus binnen te kunnen slepen.
“Ja, dat is zo. Maar geruïneerd worden, daarvan kun je weer herstellen – van de dood echter niet.”

Radicalisme tegen de islam is cruciaal, stelt u. Op internet zijn een paar uiterst invloedrijke en internationale groeperingen actief, zoals de International Free Press Society, waar Geert Wilders ook lid van is. Zij stralen steeds meer ‘islam-fobia’ uit en worden steeds radicaler. Wat vindt u daarvan?
“Ik waardeer het niet als ze anti-moslim worden. Ik zit hier niet om mensen tegen moslims op te ruien. Ik kan niet tegen moslims zijn, dan zou ik mijn afkomst verloochenen. Cultureel gezien zal ik altijd een moslim zijn. Maar radicaal tegen de islam zijn, ja, dat moet wel. Ik ben absoluut tegen het islamitisch onderricht aan kinderen. Jullie moeten bijzonder goed de moskeeën in de gaten houden vanwege de indoctrinatie van kinderen en jonge mensen. Maar wat volwassenen bestuderen op universiteiten, dat moeten ze zelf weten.”

Voorziet u een oplossing, een opening in de islamitische wereld?
“Het zal je verbazen hoezeer moslims in het Midden-Oosten zich dagelijks proberen te ontworstelen aan de islamitische ideologie. Dat geldt veel minder voor de moslims in het vrije Westen. Die voelen geen enkele druk om te hervormen. Ze hebben immers al hun rechten en elke vrijheid. Maar moslims in de Arabische wereld worden onderdrukt en misbruikt, daarom streven ze naar hervorming. Dat gaat vooral via internet en Arabische websites. Tot vijftien jaar geleden was alles statisch, maar dankzij internet is er een bres geslagen in de muur die de islamitische wereld al 1400 jaar gegijzeld houdt. Ook de Arabische media zijn daardoor compleet anders. Internet verbindt de moslims in hun gevangenissen. Vanuit hun slaapkamer chatten vrouwen met elkaar en met mij. Er is een vrouw, van top tot teen bedekt in een boerka, die mij dagelijks spreekt en om raad vraagt, zomaar, ergens vanuit Damascus. Als je zo’n zwart gesluierde vrouw over straat ziet lopen, kun je je niet voorstellen dat ze regelmatig met Wafa Sultan spreekt. Toch is dat zo. Ze willen worden geïnformeerd over de vrije wereld en zijn zeer kritisch over de islam. Het zal nog een paar generaties duren, maar verandering is onafwendbaar.”

Zij bedrijven geen al-taqiyya?
“Nee, natuurlijk niet. Waarom zouden ze? Deze vrouwen gaan hun kinderen anders opvoeden dan zijzelf en ik zijn opgevoed. Zij zijn de verandering. Maar zo’n stiekeme en ondergrondse situatie maakt ook meteen duidelijk hoe gevaarlijk het is voor vrouwen om de islam publiekelijk te bekritiseren. Ik kan de druk van de dagelijkse doodsbedreigingen aan. Je moet daarvoor geschikt zijn en een unieke persoonlijkheid hebben. Het is dan ook begrijpelijk dat maar zo weinig vrouwen zich uitspreken. Hun angst voor verminking of de dood is terecht.”

Wat u zegt over islam en moslims in het Westen is tegen het zere been van veel overheden, politieke partijen, multinationals en organisaties die juist multiculturaliteit en massa-immigratie voorstaan; de belangen zijn erg groot. Bent u niet bang te worden vermalen door een westers systeem dat niet zit te wachten op uw kritiek?
“Ik ben mij hiervan vooral in Europa erg goed bewust. Tegelijkertijd heb ik volgens de Amerikaanse grondwet het recht om mijn boodschap te verbreiden. De Amerikaanse wet beschermt mij. Vergeleken met Europa is de situatie in de VS sowieso veel beter: er zijn daar maar zes miljoen moslims. Dat zijn er veel te weinig om dat gigantische land over te nemen of te veranderen.”

Dus dan bent u ervan overtuigd dat het gaat om een demografische dreiging, wat Geert Wilders en Lars Hedegaard, de voorzitter van de International Free Press Society, ook stellen.
“Ja, absoluut. En ik ben het met mijnheer Wilders eens dat het een geplande kolonisatie betreft vanuit de Arabische wereld. Zij zijn ervan overtuigd dat jullie hierdoor over twintig of dertig jaar demografisch gezien een minderheid vormen. En ze zijn zo overtuigd van de kracht van hun cultuur, dat ze die absolute meerderheid niet eens nodig hebben. Met 10 procent zullen ze al proberen de zaak over te nemen. Dat percentage wordt in Europa nu bereikt. Ik ben het eens met Lars Hedegaard, die stelt dat Saoudi-Arabië de afgelopen dertig jaar deze islamitische kolonisatie als de mastermind heeft georganiseerd en met bijna 80 miljard dollar heeft gefinancierd. Het doel: de islam verspreiden en de sharia vestigen. Willens en wetens sluit het Westen hiervoor de ogen. Het is de macht van oliedollar.”

Je zou bijna gaan denken dat het proces tegen Wilders ook het resultaat is van deze machtsuitoefening.
“Jullie regering en politieke leiders staan onder extreem zware druk vanuit Saoudi-Arabië. Natuurlijk, wederzijds druk uitoefenen hoort bij de buitenlandse politiek, om invloed te krijgen of te behouden. Maar als het staatsgevaarlijk wordt, is het wat anders. Nederland zou deze inbreuk ferm moeten afwijzen. Keer het eens om: kun je een kerk bouwen in Saoudi-Arabië of hun grens oversteken met een Bijbel? Waarom niet? Waarom moet je hier wel hun cultuur respecteren, terwijl zij die van jou minachten? Waarom stellen jullie deze vragen niet? Beschaving is goed, maar niet als dat leidt tot de vernietiging van de Westerse vrijheid. Ik kan dan ook alleen maar hopen dat er nog een kans is om de huidige schade te herstellen.”

Dit interview werd eerder gepubliceerd in HP/De Tijd 35/2010 (3 september).

57 reacties op “Wilders-getuige Wafa Sultan: ‘Pas op. Moslims willen jullie knechten’

  1. Wimmel

    Eindelijk iemand uit de islamitische wereld die niet bang is voor de waarheid!

  2. SandraV

    Fantastische artikel. Deze vrouw zal helpen Wilders wordt vrijgesproken!

  3. Jet

    Ik vind het wel een bijzonder goed artikel, als je de islam om wilt buigen zul je de moslimaas moeten hervormen en beschermen.
    Zodat na een paar generaties de islam in deze vorm niet meer bestaat.
    Het zal zijn tijd wel duren en ik zal het niet meemaken, maar toch geloof ik dat de islam in deze vorm zal capituleren, onder druk van invloeden van het vrije westen. Misschien voelen moslims dit aan, de zware gelovigen dan en zijn ze daarom zo aan het dreigen.

  4. Bas

    Dit geeft aan wat een belachelijk proces het is. Om aan te tonen dat Wilders geen haatzaaier is, worden er getuigen opgeroepen die moeten aantonen dat er een kern van waarheid zit in de uitspraken van Wilders.

    Het probleem is dat het geen wetenschap is. Wafa Sultan is ook gewoon iemand met een mening. Of de moslims hier zijn om ons land over te nemen of ons te knechten of niet, is niet met feiten te onderbouwen. Je kunt net zoveel getuigen oproepen die van het tegendeel overtuigd zijn.

    Hopelijk is deze farce snel voorbij, wordt Wilders vrijgesproken en kan het debat op inhoud weer gewoon verder gaan. Buiten de rechtszaal graag.

  5. Abraham de Vries

    Ik ben het oneens met dat laatste: omdat Saoedi-Arabië onze cultuur niet respecteert, moeten we de hunne ook maar niet meer respecteren volgens mevrouw Sultan. Maar wat ze vergeet is dat de cultuur (religie!) van Saoedi-Arabië ook door 56 andere landen wordt aangehangen. En in die landen is het WEL toegestaan om kerken te bouwen, zie hier deze video over kerken in de islamitische wereld:
    http://www.youtube.com/watch?v=FXP0vOzG2hQ

    Dus bedenkt dat als we geen moskeeën meer bouwen en zelfs de moskeeën gaan sluiten, dat al die kerken in de moslimlanden die wel kerken toestaan ook in gevaar zullen komen door het xenofobe gedrag van ons in het Westen.

  6. curvedwater

    Duitsland wordt ook wakker:
    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/278106/CSU-Geen-Turkse-en-Arabische-immigranten-toelaten.htm

    Ook heeft Merkel Erdogan laten weten dat Turkije geen lid kan worden van de EU. Ook prima, en een beloning voor Erdogan´s oproep aan Turken in Duitsland om niet te integreren.

    In duitsland komt ook steeds meer het belgische probleem naar boven, dat schoolmeisjes steeds meer door hun omgeving gedwongen worden tot het dragen van hoofddoeken.

    De beer is los in duitsland !

  7. Aerenhoudt Gambrandt

    Er is een tweestromen islamisme. de fundementalisten, en de “meer” gematigden.
    Zij zullen onvermijdelijk samenvloeien en dan gaat men zien wat men zal zien.

  8. curvedwater

    @ Wimmel – 11-10-’10 09:20
    “Eindelijk iemand uit de islamitische wereld die niet bang is voor de waarheid!”

    Ze is ook zowat de enige. Dat is toch een vingerwijzing dat het niet zo zuiver gesteld is met de “religie” islam. Want zelfs in de CDA hoor je meer dissidenten..

  9. marcel

    Dappere vrouw! Waren er maar meer..

  10. Evert van Vliet

    “Dan moet je wel eerst definiëren wat religie is……”

    Je moet natuurlijk helemaal niets, en wanneer je dat wel doet ontkom je er niet aan om alle klinkklare onzin naast elkaar te leggen om tot de conclusie te komen dat iedere vorm van ‘religie’ er niet voor terugdeinst de knoet te hanteren om een ieder er van te ‘overtuigen’ zich aan de ‘werkelijheid’ van de uitdragers aan te passen.

    Nu ‘zijn’ de goden er daar ‘slechts’ 1 (wie van de drie) van maar schijnt het (ook) heel normaal te zijn om de economie van de finacieel sterksten te blijven erven.

    Het grote knechten is een menselijke bezigheid waarmee de ‘leiders’ zich dieren tonen die (hoe ‘toevallig’) het grijpen naar de hooivorken afdoen als barbaars.

  11. bob h2

    Er zitten hier al onderhand een miljoen moslims en dat is natuurlijk gedaan om het land onomkeerbaar te ontwrichten. Dat is al aardig gelukt de tweedeling is nu een feit, petjes af voor de bekwame politici dit dit hebben kunnen bewerkstelligen!

  12. Annelies

    Ben je lekker mee, Geknecht door de Moslims nadat ons geld door de Joden gestolen is terwijl onze kinderen door de katholieke kerk misbruik werden.
    mag ik even Atheist worden.

  13. Bas

    Bob. Dat is natuurlijk gedaan? Door wie? Allah?

    Annelies. Is racist zijn niet genoeg?

    Evert, een religie die een knoet hanteert. Is dat een persoon of zo?

    De gemiddelde moslim in Nederland is gewoon religieus, net als christenen dit al eeuwen in Nederland zijn.

    Ze hebben zich aan de regels in Nederland te houden, verder niets.

    Degenen die daadwerkelijk denken dat de 1 miljoen moslims in Nederland deel uitmaken van een masterplan om de Westerse wereld over te nemen, hebben teveel science fiction films gezien of zijn gewoon bang.

    Blijf maar lekker bang en boos. Over 30 jaar wonen hier nog steeds moslims, is het hier nog steeds heerlijk wonen en hebben jullie 30 jaar van je leven vergooid met boos en bang zijn.

    Zo, ga weer eens even een lekkere maaltijd in elkaar zetten. Wat een voorrecht.

  14. bob h2

    Holland het Mekka van Europa is een heilig streven en wee degenen die roet in het eten willen gooien.(gepanserde auto`s body-gards, blijf van mijn lijf, doden,schuil adressen,martelaren). Wie het er niet mee eens is zal de gevolgen maar moeten accepteren!

  15. louisportugal

    Annelies, helaas is daar de boel niet mee gered
    Abraham. in Saudi-Arabië maag je nog geen bijbel mee naar binnen brengen.In veel van die landen waar jij kerken laat zien worden christenen vervolgd en vermoord en mogen ze de kerken niet meer onderhouden.In Somalië worden de christenen uit hun dorpen verjaagd en samen gedreven in kampen waar wij ze dan af en toe voedselhulp mogen geven.In Nigeria overvallen moslimherders christelijke dorpen verkrachten de vrouwen en moorden alles uit incl. kinderen.
    Als je een beetje rondkijkt op internet buiten Nrc, Trouw en V.K. zie daar genoeg over.

  16. louisportugal

    Voor degenen die echt geinteresseerd, ga een kijken bij http://www.tref.eu Islam is geen religie,en ook geen cultus.
    Het is een complex systeem.

  17. Geno

    Háár wil ik horen. Meer en meer! Ik word gek van die al dat Linkse genuanceerde gezwets van de Halsema’s en de Pechtolds…

  18. Mca

    De zionisten proberen de rollen om te draaien,
    Alles wat over de islam gezegd wordt is een zionitische complot zionisme is het echte gevaar.
    Denk toch na allemaal!
    Googe maar eens op zionism terror.
    En word wakker. Saudie arabie erbij halen is gewoon een heel zwak argumunt.voor die het niet wten is saudie a.het knechtje van amerika (zionisten) dus gewoon naar je eigen land kijken en ver niet zeuren

  19. Mca

    En OVER KERKEN IN HET buitenland gesproken,laten we het we in my opinion NL eens kijken,hoevaak zijn moskees het slachtoffer van vandalisme geworden? Ik ben de tel kwijt.maar getallen over
    vandalisme van kerken door moslims heb ik wel dat is namelijk nul,nul. Zielig dat sommigen hier zichzelf voor de gek houden of hhet is gewoon domheid ten top!

  20. mca

    Lousportugaal,Ga ergens anders mekkeren Aub! Want wat er uit jou mondje komt daar kan ik niks mee.

  21. David

    mca@

    De islam is onbetrouwbaar en antisemitisch. Keer op keer worden de joden gebruikt als afleiding in de discussie op deze site.

    Shalom Israël!

  22. Annelies

    Beste, Bob h2, Aron en David. Dank voor het ongevraagd bevestigen van mijn argumentatie, helaas uw denkbeelden zijn van het niveau de telegraaf. Ik zag een discussie echter graag wat meer beschaafd en objectiever.

  23. bob h2

    De Islam interesseerd me totaal niet met hun foute doelstellingen; a) groepsvorming b) vijanddenken c) agressie d) onderdrukking engerds zijn het zeer zeker en die zionisten interesseren me totaal niet wat ze doen ook woestijnvolk blijf in de zandbakken als het maar ver weg is.

  24. bob h2

    @Annelies…..Bedankt voor de niveau-waardering Telegraaf, mijn slag/niveau/alloi en landgenoten zijn jarenlang de paria`s van het land geweest er werd niet naar ons geluisterd we zijn de outcasts de outsiders kanonnenvlees en martelaren er is nog een lange weg te gaan, net nog even Pow-News gezien hoe bepaalde kwetsbare mensen hun leven niet meer zeker zijn in ons land walgelijk gewoon die engerds!

  25. De Corsicaan

    @Annelies

    Lief psychootje van me, begin nou niet ovet Telegraafniveau, terwijl jezelf taal uitslaat waar zelfs Volk en Vaderland in 1939 voor terugschrok…

  26. Mca

    Beste, Bob h2, Aron en David,
    Jullie zijn het levend bewijs van hoe het Zionisme werkt.Altijd de rollen omdraaien,Jullie zijn de meesters in liegen,bedriegen,manipuleren,stelen,vermoorden en uitmoorden van mensen.Achter Alle gevoerde oorlogen zit een Jood achter,heel simpel gewoon zoeken naar de bedenkers van oorlogen en BINGO weer allemaal Joodse namen die eruit komen,Neem het witte huis vol bijna allemaal kakkerlakken van het ergste soort en allemaal met een verleden waar Bin Laden jaloers op zou zijn! Dus ga AUB terug naar je CIDI hol om mensen voor te gek te houden,niet vergeten om de holocaust erbij te halen en een traantje erbij wert altijd!

  27. bob h2

    @Aaron……….Mijn voorouders lagen op de brandstapel en werden door de Roomse inquisitie gemarteld en laatst nog verkracht en geincest en nu dan weer slachtoffer van de grootste engerds van het universum de wrede bloederige Islam het wordt gewoon in je strot gedouwt, om van de kotsen al die ellende! Ik kan bijna niet meer lachen!

  28. De Corsicaan

    lol, playground psychotics here again…. De lasterij en smaderij is weer niet van de lucht, om in Van Dipten-termen te blijven…

  29. Mca

    Obama`s eerste benoemde chef-staf Rahm Emanuel is een zoon van een zionistisch terrorist.Alle presidenten van Amerika worden omringd door zulke DUIVELS van Israel.En dit is maar een klein voorbeeldje van wie Amerika altijd in oorlogen storten.En alle zielige mensen die zich maar druk maken om een of ander moslim terrorist die tot terrorist worden bestempeld door de Zionistische DUIVELS.
    http://www.prisonplanet.com/obamas-first-appointment-is-son-of-zionist-terrorist.html

  30. bob h2

    @Mca…..Toch scheit aan Obama met zijn zionistisch gedonder, schei toch uit met dat ver van mijn bed en oorlog ver weg we hebben hier ons eigen probleem met die achterlijken die programma`s vullen als opsporing verzocht ook een soort oorlog en die het land samen met linksen in twee delen wat eigenlijk nog geen slecht idee is ook

  31. bob h2

    @Aaron ……..De Joden hebben hun zaken geleerd in Egypte en in Babylon (zogenaamd gevangen) in Egypte hebben buitenaardsen dingen gedaan met dier en mens ook in Babylon de sumeriers wisten veel te veel voor gewone mensen en volgens geleerden die het spijkerschrift begrepen waren het de Anunaki`s (ook buitenaardsen) die de dienst uitmaakten, de Joden waren overal bij er gaan ook geruchten dat ze hun eigen holocausst georganiseerd hebben om een reden te hebben om Israel terug te krijgen voor de herbouw van de tempel van Salomon en de komst van de messias. Ik heb geen probleem met niemand maar niet iedereen rond mijn bed en zeker geen aliens dan kan ik niet meer slapen. Het is maar goed dat ik niet alles weet als simpele tokkie maar ik geloof dat je het beste af bent zonder geloof.

  32. Aaron

    Aaron (E-mail) – 12-10-’10 01:20

    96 b.c. Moét 96 a.c. Zijn.

  33. Kruisvaarder

    @Aaron

    Grappig je stuk van 1:20 zin voor zin rommelt en dat er hoofdletters en komma’s staan waar ze aBsoLuuT niet horen maar dat je uiteindelijk alleen een jaartal aanpast. En dan nog wel van fout in het Nederlands naar fout in het Nederlands. BC en AC bestaan in onze taal niet. Het is VC en NC danwel AD.

    Over de inhoud van je reactie heb ik wel één dringende vraag, ga je wel af en toe naar de psychiater?

  34. karim

    Ik heb veel verdriet bij het lezen van de reacties hierboven…Het land ( Nederland) waar ik van hou is naar de klote..de sfeer is bedorven..

  35. Evert van Vliet

    Bas 11-10-’10 18:12

    “Evert, een religie die een knoet hanteert. Is dat een persoon of zo?”

    Nou Bas, je kunt mij maar moeilijk in de klompen schuiven te lopen zeuren over een definitie omtrent enige religie e/o het verwerpen van de ene selectieve onzin ten bate van de andere.

    Je weet zelf best wel dat het niet uitmaakt wie wat en wanneer waar aanhaalt om het kleuter’gelijk’ te halen, hoe meer van dit soort verstandelijk verdwaasden zich (laten) aansluiten bij onzin uitkramende stromingen hoe makkelijker het wordt de knoet weer uit het vet te halen.

    Die stromingen kunnen uit van alles en nog wat ‘bestaan’, zolang ‘het’ de verdwaasden maar van totaal ongefundeerde rechten voorziet die derden worden ontzegd.

    Kapitaal, naties, goden e/o afsplitsingen e/o tegenhangers e/o allianties van, e/o tegen….het is en blijft allemaal om het even, liefst zo anoniem mogelijk natuurlijk.
    Oftewel, men ‘is’ zeer bedreven in het gematigde aanhangen van een excuus dat wordt verschaft door de fanaten.

    En ja, zonder individuen die al (her)groeperend ‘hun’ excuus kunnen komen uitmelken was er geen sprake van enig excuus noch een knoet waar het vet nog afdruipt om dat kracht bij te zetten.

    Op de bres voor het vatieland opdat je het voorrecht hebt een heerlijke hap op tafel te zetten hoort daar ook bij, egoisme gekoppeld aan nationale verstandsverbijsterende onzin…lang leve het ‘onderwijs’, het koningshuis, het Damrak en het bijbehorende identiteits’bewijs’…..get real en eet smakelijk.

  36. Evert van Vliet

    Ach Likoed en je vindt het natuurlijk niet verwerpelijk dat de joodse goden-aanhanger selectieve bescherming heeft kunnen verwerven?

    Dat is net zoiets als het verbieden de holocaust te ontkennen, waar slaat het op?
    Nog zo eentje, het verbod op de ‘belediging’….waar slaat het op?

    Waar ‘het’ allemaal op slaat is duidelijk, wettelijk beschermde excuses die geen enkele redenatie dulden, liefst anoniem tot er voldoende aanhang is.

    En dan gaan lopen piepen over het toestaan van commentaar daarop?

  37. David

    Openlijk antisemitisme op deze site. Wanneer komt het OM in Aktie?

  38. bob h2

    Het boeddhisme is nog van alle stromingen het meest natuur en mensvriendelijke helaas zijn er van deze mensen zo weinig overal en ze komen ook nooit in het nieuws en vallen niet op ze eisen ook zo weinig en ook geen grote schreeuwende en gillende bekken, bescheidenheid siert dus niet.

  39. Bas

    Bob, dat uitgerekend jij de loftrompet over het boeddhisme moet steken.

    Evert, het is altijd gemakkelijk om zonder argumenten iemand verstandelijk verdwaasd te noemen.

    Laten we zeggen dat het een strategie is die je tegenwoordig wel vaker ziet.
    Eerst onzin uitkramen, vervolgens kritiek krijgen en dan tegen je tegenstander zeggen dat hij verstandelijk verdwaasd is en wakker moet worden. Erg sterk is het allemaal niet.

  40. curvedwater

    @ Mca – 12-10-’10 00:19

    Je neemt me wat te veel “zionist” in je mond, eh.. je toetsenbord.

    Ik zag daar vandaag een waarschuwing tegen,dat alles wat de moslim-zaak niet diende werd gelijkgesteld aan “zionisme”.

    Wat mij betreft ben je dus doorzien.
    Ga eerst eens na wat jij en je soortgenoten aan Nederland bijdraagt, ipv mensen te veroordelen..

  41. Aaron

    Kruisvaarder (E-mail) – 12-10-’10 09:11

    Dát Kómt ér Ván Als je in een grot woont en niet naar school gáát … Nóóit Engels (Dat is een Andere Táál) geleerd …Dús !

    Én Wéten Die islamieten Al Dat de joden Hún Kinderen Nét Zó Hárd Óntmaagden , Vérkráchten en drogeren Als Dat ze de Onze doén … Óp de schoolreisjes?

    Óver antisemitisme Géspróken?

    En Die zélfde joden dán van uit hún rioolblaadjes én van uit de overheden roepen “kijk eens hoé slecht die islamieten zijn”

    Óver Vuigst antisemitisme Géspróken ?

  42. bob h2

    @Aaron……Op Wélk Schoolreisje Bén Jij Ooit Misbruikt?

  43. Aaron

    Daar kun je heden x-welk Kind Van Niet joodse Afkomst Voor Bekijken op heroine ghb lsd Reproductieremmers scopolaminen antibioticas Dat Op schoolreisjes is Geweest … in Wélk Land Dan Ook Waar joden voet gevat hebben.

    Dat is op dit moment in Irak en Afghanistan Ook opgestart om een eeuwigdurend totaal machtsoverwicht op de Volkszielen te hebben.

    joodse rabbis zijn professionele Massa Kinder Verkrachters Die Pasgeborenen en Babies Verkrachten en Ook verzuipen … dopen …om de Ziel te breken tot slaaf …Dat doen ze Wél bij ook de Eigen Babies , naast Ze de eerste Vier jaar van Hun Leventjes Gruwelijk te Misbruiken … Dáár Ná moéten joodse Kindjes méédoen aan het Verkrachten Van Kinderen Van Niet joodse afkomst … Die worden Hún Gehele leven Lang Verkracht en Misbruikt als slaven en hoeren …en de joden Als koningen in weelde en welvaart.

    Doen ze al duizenden jaren.
    Nooit Één Háártje Minder Stompzinnig Geworden!

  44. Evert van Vliet

    Bas,

    Je doet net alsof de strategie van de verstandelijk verdwaasde iets van de laatste tijd is en bovendien door de observant is uitgevonden inplaats van de verdwaasde zelf.

    Zolang die rollen zonder blikken en blozen worden omgedraaid kunnen de verdwaasden inderdaad ‘rechten’ opeisen e/o zwaar ‘beledigd’ zijn aangaande de selectieve onzin die men naar voren schuift, nationaliteiten, poen en goden zijn daar ‘slechts’ een paar voorbeelden van, de oorzaak valt te vinden in het ‘recht’ van overerving.
    Dat verklaart tegelijkertijd ook het ‘recht’ van de nazaten van de slaven en de slavendrijvers……vele generaties later struikelt de gehele mensheid nog immer over zaken waar men zelf totaal niets mee te maken heeft gehad maar waar men wel selectief op doorborduurt…..(daar wordt in ‘onderwezen’ nb!)

    Wie is hier nou verdwaasd Bas, de mens die stelt dat hij/zij gewoon mens onder de mensen is op deze planeet of degenen die ‘rechten’ komen opeisen aan ‘zelf’gecreeerde onzin?

    En ga me nou niet vertellen dat ‘het’ nou eenmaal zo is….dat is ook een excuus.

  45. Aaaaarooon

    Mca – 11-10-’10 23:59 Ja Je Hebt Gelijk , joden zijn de meesters en brengers van de false flag … Anderen …bij voorkeur de Slachtoffers en Kinderen dé schuld van hun eigen misdaden in de schoenen schuiven … Zelfs de Geschiedenisboekjes en bijbels staan vol van joods bedrog en verdraaiingen!

    Zelfs de Kinderen Die door joden Verkracht worden geven ze gerust de schuld van die daden , wordt als soort van straf of boetedoening gebracht … Dat heb Je met Verrotte leiders en religien!

    En bob h2 (E-mail) – 12-10-’10 00:00 Je Voorouders lagen op de Brandstapels … Maar het christendom was van meet af aan enkel maar een tooltje van de joden Hoor!

    Is Ook opgezet Door de joden!

    joden noemden zich tot ca 96 a.c. christenen en de Kaukasische Mensen Die ze “bekeerden”(met alle geweld , Meeste “kruistochten” Vonden Ook in Europa Plaats , tegen Europeanen Zónder Wapens) noemden ze heiden christenen!

    Om een scheiding in “insinuerende alwetendheidssuperiouriteit” in stand te houden tegen over niet joden , tegen over de heiden christenen , schakelden ze toen over van grieks religiouse literatuur naar latijns!

    Een streek Dat joden Heden Nóg flikken in wetgevingen , politiek en overheden … Communicatiestoornissen veroorzaken , zo dat Niemand Weet Waar Je het in je debiele alwetendheidswanen en uitverkoren status en té Dúre ambt óver hebt … ÉN vóór ál …úitvréét!

    Maar om even met de Deur in Huis te Vallen , de joden zijn de grootste en ergste engerds onder de Zon , onmiddelijk gevolgd Door de georganiseerde islamieten!

    Werken Ook Massaal samen tegen Ons , Al Héél Lang!Zelfde taktieken en scenarios als in de mafia , Die het Ook Ván hén hebben!

    afrikanen kunnen er ook wat Van omdat ze al 20.000 Jaar onder joodse knoet leden en goed verworden zijn!

    islamieten ook al 13.000 Jaar , aan de koppen Kun Je afrikaanse , asiatische , egyptische invloeden Zien , Bij joden Vaak Ook !

    Maar bij kernjoden overweegt Nòg de asiaat Vanwege extreme incest , zo als ruud lubbers , maxim verhagen , dries van agt, hamer,tang,cohen…en Ook egyptische invloeden , zo Als cohen laat Zien … Ook een Soms wat gelig aanzicht zo als van mierlo Dat had!

    Kun Je Mischien Gaan Ontdekken hoé de politiek en overheden van ze óver vervuld Zijn?

    Zó Had Rusland Rond de oorlog 1,9% joden in het Land Én 60% in de regering …Dat is Héden in Alle Westerse Landen NÒG ZÓ , Zelfs berlus-t-conie is er Een … Hoop Dat Je Oud Genoeg Bent om te Hebben Gevolgd Hoé Dié Italie met Alle geweld onder de knoet bracht Van het joods fascisme?

    Wat Boven aangegeven culturen gemeen hebben is Kinderverkrachtingen en geweld als basis van macht en weelde op een Ander parasiterende!

    Dat is Ook de Reden Waar Om ze de beste banen en posities voor eigen volk reserveren in Onze Landen en de Meeste Miljardairs …Zélfs in Rusland … joods Zijn!

    Én het Volk krepeert op Straat aan de gevolgen!

    En staar Je op Mijn Naam Maar Niet Blind , Ik Ben Tegen Kinder Verkrachtingen … De Ondergang Van Al Mijn Geluk en Liefde Ook en de Basis Daar Van , Of het Nou een Eskimo of Eigen volk is …Wég ér Méé ! Aaron (E-mail) – 12-10-’10 01:20

  46. bob h2

    @Aaron…..Ik lig nog steeds languit op de brandstapel maar niet van de Roomse inquisitie maar van het idiote politieke spel die alleen maar oog heeft voor eigenbelang en achterlijken en men wordt als “tokkie” outsider/outcast (arbeiders klasse) versleten bovendien ook nog met blonde ogen en blauwe haren, er is geen vakbond meer er is geen pensioen opbouw (veel flex werk) geen rechten geen collega`s die worden iedere keer van je weggehaald om redenen, geen verstaanbare buren, geen politiek geen bekende winkels geen aardigheid geen kerken geen respect geen aardigheid en geen leven maar wel veel boze vreemde gezichten en ellende en dan alleen maar rekeningen en rekeningen en blauwe enveloppen met computers wordt de laatste Euro uit je zak gevist, en ik houd mijn hart vast iedere dag voor mijn kinderen, voor hun vind ik het allemaal nog veel erger wat wij hun allemaal aangedaan hebben en wat zij allemaal op hun schouders krijgen.

  47. Baaaron

    Nou Bob , Jij Doet Wat Velen doén … Wé … Wij …zéggen …Òver iets Wáár Je Part Nóch Déél Aan Had …Já de rekeningen ér Ván!

    Als Je Zó Blijft Praten Kom Je er Nooit Achter Hoé het Zit én wié Dat Alles Aan richten !

    Al Van Vér Vóor Jouw en Mijn Geboorten Bestaan We in een verborgen seperatistische maatschappij of Zélfs beschaving met een klasse ubermenschen Die op Ons parasiteren.
    Daar Heeft ( Òf Hád?)de Nationale Recherche , Heden KLPD Geheten , Twee Meter Dossier Van Dat Twee eeuwen Strekt!DAt is Waarschijnlijk tegelijk Met Oud Rechter Wichert Wedzinga Verdwenen.

    Voorgaand Comment Zegt Ook Al Wat … Dezen Veroorzaken Steeds Dat We Nooit tot een vrede en Rust Komen Maar Van de ene Ramp en oorlog in de andere Armoede en plicht …térwijl zij chronisch áfromen en vérplichten…. dé Betere Banen , de macht én hét Geld(Ván Ons)…Bij Voorbeeld Studenten Aan Leningen Dwingen is een Stiekeme Vorm Van knechten , afhankelijk en onderdanig maken … Onder het mom van bezuinigingen Door Die genen Die Allen Pér Stuk Op Onze Zak Geteerd en opgericht Zijn.

    Het is niet voor niks dat dát kleine volkje (zo als ze zélf zeggen) dé helft Van het Aardse eigendom al in bezit heeft in amper twee eeuwen Tijd.
    Klopt Wat Je Zegt …We Zijn afgebroken Tot Naast de Afgrond … Daar hebben ze Ons graag , Kunnen We Niet Zo Veel … Zelfs hoer Moeten worden Voor Ons Broodje , Zo Als We Al Twee Jaar Onze Kinderen Op tv Hun Lichamen Zien Aanbieden Op Maar Liefst Vijf zenders achter elkaar … Hoop ècht Dat de Engel Der Wrake ze Zal Bezoeken.
    De Meesten Houden Hun Mond Al Jaren uit Angst Hun Baan , Inkomen of Dak Boven het Hoofd te verliezen , of Dat de Kinderen Anders in hun smerige Kinder tehuizen en klauwen Komen.

    Ik Zie aan Je Woorden Dat Je al Ervaring Hebt Met afgebrand worden als Je er Wat Van Zegt…Alles joden Die Dat doen …Heel af en toe Kom Ik Wel Een moslim of Vaker Moslima Tegen , tussen de joden met fake moslimnamen ..en Die Zeggen het Zelfde Als Wij , Ook Over Die islam …Die Vrezen Dat Voor Hun Leven.
    israel heeft héle tereurploegen op het Internet , Zelfs Rechtstreeks van uit israel vandaan , Om Ons Nog Meer de Mond te snoeren … en crypto ernst hirsch ballin en zijn ploeg doen er alles aan om Dat Voor Ons Ook Nog af te sluiten in hun Directe dienst.
    Maar Zeg Nooit “Wij” Àls Hét IS “ZIJ”!
    joden zitten in zo goed als ALLE partijen de dienst uit te maken en in de wetgevingen Ook , Dan is er Maar Èén De Dader …Die gene Die al Die tijd de macht had en tegen Elke Democratie in hún eigen belangen dienden …Tén Koste Van Ons!
    Dwars Door Alle Democratie en Scheiding Der machten Héén , Al Decennia Weer!
    Ze hadden in 1962 , Dat Weet Ik Persoonlijk , Al Alle Senatoren Van het Land in handen met afpersingen en chantages!

    ÈLKE grote oplichting , Ván banken Tot stockmarkets , Van mediabedrog tot plunderingen tot Icesave … Ván Èlke bezuiniging Tot artificiele ressecie , Tot Pensioenfondsen , Alles joods Wat de Klok Slaat … Zo is het Altijd Geweest …Zo Goed Als Elke miljardair , Zelfs in Rusland , is joods … Dat Moet Toch Wát Zeggen …Zo Als Géén Wij …Máár ZIJ!

    En Dat politieke gezuig van ze is inderdaad slopend …Zijn Ook nog Dagelijks op tv als een soort van helden , Maar werken al Die tijd géén slag Ook Nog … Nog Nooit Zúlk Holle Vaten Gezien … En Op Geert Wilders Ná Zijn Hét Alles joden Wát Je Ziet!

  48. Dekadt

    Mevrouw Sultan verkeerd natuurlijk in levensgevaar. Het feit dat zij nog niet vermoord is mag te wijten zijn aan het feit dat zij in de VS woont. En aan de zuidkust. Maar feitelijk is zij vrij lopend wild. Kritiek op de islam is je leven in de waagschaal zetten. Dat vereist een speciaal soort burgermoed die dun gezaaid is. Woorden schieten te kort dit beschrijven.

  49. Sanne

    Sultan + 1

  50. jamal

    mensen mensen,

    Wat een emoties!!!

    Dit is haar mening/ervaring en het is haar recht om dat te verkondigen!

    Wij hebben het recht om te luisteren of niet.

    Wat zijn we als mens toch vooruit gekomen sinds de middeleeuwen…
    Geloven doe je voor jezelf..toch? Volgens mij (maar wie ben ik)is het geloof bedoelt om er hoop en liefde uit te halen(welk geloof dan ook). Sommige baseren hier hun leven op en gebruiken dit dan ook als leidraad en zolang zij dit doen op rechtschapen en vreedzame wijze wie zijn wij dan om hier kritiek op te hebben.

    Op het moment dat de wet wordt overtreden ligt hierin een taak voor de overheid om aktie te ondernemen.
    Wanneer “wij” het heft in eigen hand nemen maakt het ons dan een haar beter dan de fanatici?

    Ik neem aan dat ons gemeenschappelijke deler ligt in het feit dat we alle willen dat onze leefomgeving(Nederland) verbetert zullen we toch moeten leren met elkaar om te gaan en elkaar te respecteren. Zowel de allochtoon als de autochtoon is mijns inzien niet van plan te emigreren (het overgrote deel in ieder geval).
    Dus mijn advies: steek tijd in elkaar inplaats van in je pc…
    Het kost wat moeite(soms moet je het vaker proberen)maar dan heb je ook wat.

    En voor hen die aan het opruien zijn.. Veel plezier met je leven maar lijkt me inderdaad zonde als je over 30 jaar wakker wordt en je “oorlog” nog steeds niet heeft plaats gevonden…:)

    En voor zo eet smakelijk!!!!

  51. Ed Zuiderwijk

    Islam is de religie bij uitstek voor goddeloze mannen. Neem nou Saddam. Die ontdekte toen hij in 2002 de steun van het volk nodig had ineens Islam. Waarom? Omdat Islam de godsdienst is van tirannen, van moordenaars, van verkrachters en kindermisbruikers.

    Let wel, lang niet alle muslims zijn zo, maar als je een immorele man bent en plotseling een godsdienst nodig hebt, dan is Islam je eerste keus. Niet voor niets doet Islam het zo goed in gevangenissen.

    De tragiek (of is het ironie?) van Saddam is dat hij ontdekte dat hij in het gezelschap was van figuren die nog meer verslaafd waren aan het kwaad dan hij zelf was. Ze riepen Allahu Akbar toen ze hem ophingen.

  52. David V.

    Mooie quoto (quote + foto) van die jood in dat restaurant.