Youp & NRC maken anti-helpdesktijdschrift

Voor de tweede keer maakt Youp van ’t Hek een eigen blad. Ging glossy YOUP uit 2007 vooral over kerst vieren bij de Borsato’tjes, teennagels knippen en mens-erger-je-nieten met Paul van Vliet, zijn volgende blad gaat De Help heten. Volgens partner-in-crime NRC Handelsblad bevat het ‘vrolijke magazine’ naast cartoons en columns een selectie uit ruim 6000 mails met lachwekkende helpdesk-ervaringen. Volgens critici kan de cabaretier alle publiciteit gebruiken: “Zijn Carré-shows zijn nog niet uitverkocht.”

Sinds Van ’t Hek twee weken terug een vrolijke oorlog aankondigde tegen T-Mobile en andere klantenservices van grote bedrijven, staat hij in het middelpunt van de belangstelling.

Niet iedereen vertrouwt zijn motieven. “Pauw & Witteman en Radio 1 nodigden hem uit,” aldus Nieuwe Revu in zijn nieuwste nummer: “Zelfs Engelse, Duitse en Belgische media tonen interesse en binnen twee weken heeft hij er ruim 15.000 Twitter-volgers bij. Aandacht die hij goed kan gebruiken. Want in tegenstelling tot het verleden is zijn show waarmee hij zes weken in Carré staat nog niet uitverkocht.”
[[image file=”2010-11/schermafbeelding_2010-11-04_om_3.40.06_pm.png” align=”inline” ]]

niek stolker