Youpje spelen werkt: na kritische blogpost wil Sony Ericsson wél praten

De actie van Youp van ’t Hek tegen de helpdeskterreur is nog in volle gang, en mensen gaan zijn voorbeeld volgen. Zo ook Gijs Molsbergen, die na aankoop van een Sony Ericsson Xperia Mini X10 met een falend apparaat zat. Wat echter erger is, is de service die Sony Ericsson geeft om de problemen met het toestel te verhelpen. Blijkbaar hebben ze op de helpdesk geen idee hoe het besturingssyteem Android op de smartphones werkt. Molsbergen is de wanhoop nabij, en nam contact op met de redactie van HP/De Tijd.

De service bij de helpdesk van Sony Ericsson lijkt nogal te wensen over te laten. Zo wordt Molsbergen eerst verwezen naar een andere klantenservice, maar krijgt daar vervolgens dezelfde medewerker aan de lijn. Al zijn pogingen zijn Xperia mini goed te laten werken strandden vooralsnog. Molsbergen is het nu zat, en gaat een website oprichten ‘om Sony Ericsson een schop onder hun kont te geven, opdat ze net als T-Mobile, eens goed na gaan denken over hun beleid ten aanzien van de klanten en de kwaliteit van hun producten’.

Wat is er aan de hand?
“Er staat een artikel op mijn site. Dat begint inmiddels voor aardig wat rumoer te zorgen. Het gaat hierbij om een ervaring met Sony Ericsson.”

Na T-Mobile is dus nu Sony Ericsson de pineut?
“Nou ja, de pineut… Ze willen nu wel met mij in gesprek. Dat was voor ik het artikel schreef niet het geval. Ik heb vanmiddag een bel-afspraak met iemand van Sony Ericsson”

Heeft dit is te maken met de actie van Youp? Goed voorbeeld doet volgen?
“Het is een vergelijkbare situatie. Ik pak het echter wel iets anders aan. Ik ben namelijk niet zo geniaal als Youp.”

Meer leuke content? Like ons op Facebook

Alex Ringeling