Het wil er bij de kraakbeweging maar niet in dat hun activiteiten sinds vrijdag 1 oktober illegaal zijn. De criminelen die zich bezighouden met het zich toeëigenen van andermans bezit, vuurwerk op politiepaarden gooien en het fabriceren van boobytraps, maken het nu heel bont. Ze vergelijken hun criminele activiteiten met het vreselijke lot dat de Nederlandse joden overkwam in 1940-1945. U begrijpt, het rapaille roert zich in de Amsterdamse straten. Bah.
Zoals ik al aangaf via twitter (maar je wilde niet luisteren): Indymedia NL is een open publishing website. Iedereen kan dus alles erop zetten. In 2004 is er een vergelijkbare kwestie geweest met een Wilders poster. De poster zat vol duidelijk rechtse symboliek, maar toch kreeg het “linkse” indymedia de schuld.
Heel stijlvol van meneer Paternotte om een paar debielen op Indymedia maar meteen te generaliseren tot de hele kraakbeweging. Ook boobytraps zijn bepaald niet nieuw en er zijn gelukkig ook genoeg mensen die zich daarvan distantiëren.
Kortom, niet alleen is de nieuwswaarde van dit stukje nul, maar klopt de duiding ook voor geen meter. Beperk je liever tot blaadjes maken; nuance bestaat daar kennelijk wél, en het levert misschien nog wat op ook.
Het boobytrap verhaal is natuurlijk ook al lang onzin gebleken.
Het is werkelijk schandalig wat de kraakbeweging zich denkt te kunnen permitteren. Schaamteloos dat ze denken dat de wet niet voor hun geldt.
En die poster is SMAKELOOS!
JvdW
Eindhoven
Bas Paternotte’s gebalanceerde en onderbouwde mening over het fenomeen kraken is trouwens ook wel duidelijk van zijn tweets:
“Yep, strikt genomen is het een criminele organisatie gelijk de mafia. *timmert achterhuis*”
“Kraken = moord”
Het is duidelijk, Bas weet waar hij het over heeft.
Nou, nou Bas, hoe de eigenaren van de panden eigenaar zijn geworden zullen we maar in het midden laten niet dan?
Tuig, waar je ook gaat of staat..Bah, Bah, Bah!
Zou het toeval zijn dat ‘d’ouwe jood’ uithangen legaal is en het krakersgilde tot een uitermate illegaal clubje is uitgeroepen?
De ene dief steelt van de andere Bas, het is erg Bah om ‘slechts’ de 1 tot crimineel te bombarderen en de ander als ‘eigen’ excuus aan te wenden.
Stelletje klaplopers ook hé?
Paternotte heeft dit zelf op indymedia gezet. Walgelijk!
Vreemd, Indymedia beweerd niet verantwoordelijk te zijn voor wat er op hun site staat, het is een open platform tenslotte en iedereen mag er zeggen/schrijven wat ze willen.
Moet je er voor de grap eens een erg rechts bericht achter laten, die is zo verwijderd hoor! En ja, dat heb ik zelf geprobeerd enkele maanden geleden!
Ach die krakers bedienen zich sinds jaar en dag al graag van dit soort taal. Vreemder is dat Paternotte bij PowNed via de telefoon al niet uit zijn woorden komt en verregaand afgeserveerd is. Wat freelancers tegenwoordig allemaal niet aan gekkigheid moeten doen om hun vaak ranzige waar aan de man te brengen.. Overigens bedient het ‘sportschoolvolk’ van de PVV zich met nog meer gretigheid van terminolotgie uit het ‘vervolgingsidioom’. Terwijl we juist daar inmiddels vrij veel ‘WA achtige types’ ontwaren. Potten en ketels.
Meneer Paternotte zou als “zelfbenoemd” journalist, zich eens bezig moeten gaan houden met “onderzoeks” journalistiek naar de vastgoedmarkten in Nederland.
Dan is het verstandig om “strikt” genomen observaties te gebruiken, als marktmacht, prijsvorming en markt manipulatie.
Ipv wetten te gebruiken als argument, die door de vastgoed tak gedicteerd zijn aan slappe politieke partijen, en doorgedrukt zijn in deze ‘democratie”.
En als meneer Paternotte zelf woorden gebruikt als,
-Yep, strikt genomen is het een criminele organisatie gelijk de mafia.
-”Kraken = moord”
-Wel, Bas complimenten voor je journalistiek denkvermogen, pffff….
-Het zegt enorm veel over je eigen persoonlijkheid….
De zelfbenoemde opvolgers van de provo´s hebben duidelijk moeite met dit bericht.
Veel “huilie, huilie”..
Beste Willem(03-12-’10 17:36):
Net als Bas Paternotte (en vele anderen helaas) zuigt U blijkbaar ook graag ook dingen uit Uw duim over linkse activisten en publiceert U deze leugens vervolgens alsof het feiten zijn. Ik zie nergens staan dat de http://www.indymedia.nl redactie niet medeverantwoordelijk zou zijn voor wat er op die site geplaatst wordt door derden.
Er staat wel o.a. dat : “De meningen die naar voren komen in deze berichten worden niet zonder meer door de redactie van Indymedia NL gesteund.” Dit is waarschijnlijk in principe niet veel anders bij http://www.hpdetijd.nl , wat betreft deze reactie mogelijkheid, of wel?
En ja, indymedia is een mondiaal netwerk van _linkse_ nieuwssites bedoeld voor links publiek met eigen spelregels zoals alle (nieuws)websites spelregels hebben. Indymedia.nl is daarnaast ook geen discussieforum. In tegenstelling tot andere nieuwssites is de reactie mogelijkheid bedoeld voor ‘burgerjournalistiek’: om aanvullende informatie met nieuwswaarde te geven. Meningen zonder actuele nieuwswaarde is dus niet waarvoor die site bedoeld is. Men mag wel links plaatsen naar gerelateerde nieuws discussieforums.
Desalnietemin is het wel degelijk mogelijk een rechtse mening te uiten op indymedia.nl, maar indymedia is gelukkig niet verplicht deze ook permanent te archiveren. Dit gebeurd wat mij betreft op de rest van het web al genoeg, waarom zou het ongesubsidieerde en niet-commerciële linkse indymedia deze data eigenlijk moeten hosten van de schaarse donaties?
Overigens worden zowel linkse als rechtse aanvullingen met meningen zonder nieuwswaarde meestal helemaal niet verwijderd maar _verplaatst_ naar de ‘ruis’ sectie.
met vriendelijke groet,
Nou blaas pratersnotter , dat zijn ook joden op dat fotootje , wat had jij dan voor ander gedrag verwacht?
En die zullen dan wel weer door andere joden bestolen zijn dat ze geen dak boven het hoofd hebben?
En weer een andere verdient er met zijn verhaaltjes weer aan,een echt recyclevolkje.
Bas Paternotte,
Onbegrijpelijk als ik je Twitter bekijk.
Je zegt,
“Het is toch even wennen voor de kraakbeweging dat we in dit land nu eenmaal een vrije pers hebben. #krakenismoord ”
Wel, het veralgemeniseren en generaliseren heeft niets, maar dan ook niets met een individu, te maken.
Het heeft zelfs niets met vrije pers te maken, zoals je zelf als argument geeft, idd, iedereen kan wat roepen, dat is vrij, maar dat zegt niets over de inhoudt van je statements en argumenten.
(Of je moet lid zijn van polarisatie clubje van Geer W.)
Het is gewoon heel erg dom om als mens of journalist te zeggen (en te herhalen), kraken = moord.
Ook al zijn er incidenten in het verleden, dan nog is dit journalistiek, en moreel, een zeer triest statement van een “journalist”.
-Of is elke bankier ook een hufter omdat misschien enkelen (als individu) fraude en witwas praktijken op hun conto hebben?
-Of is elke journalist ook een enorm trieste en slechte journalist, omdat een enkeling dat wel is?
Quantum Q. – 03-12-’10 19:36 met bankiers ben je abuis,indien geen hufter geen baan als directeur van de Maan en einde bestaan heeft het met honderden Kinderen gedaan.
@Aaron
Jij hebt ook heel wat meegemaakt he? hahaha.
Buitengewoon geestig dat Indymedia alle kritische comments weghaalt.
Stel je voor, kritische mensen…
Willem – 03-12-’10 17:36
Wat is voor jouw rechts en waarom zou het weggehaald moeten zijn.Op wat voor rechtse logjes kun je wel het rechtse volk afkraken.Ken je Martin Niemoller.Of van Frikschoten.Hoeiboei,de elsevier.En nog een paar rechtslullende kletsmajoren.Daar ben je ook zo verdwenen van het toneel,als zij zichzelf klem lullen.Of dat niet willen horen wat niet in hun straatje past van meelullers.
Als je de boel loopt te trollen,en om te zieken,wat voor recht het jouw moet geven om wel gelezen te worden.Lijkt me dat je dan weinig nut bent in deze,om zinnig een discussie te beginnen.
En Bas.
Andermans bezit.Laat me niet lachen.De staat nederland is gebouwd door roof door de eeuwen heen.Zeker onze laatste “opbouwmissie” vergeten.dacht je nu werkelijk dat amerika en hetw esten er voor de vrouwenrechten zit.Of de hulp voor de invasie in irak.
Zogenaamd om er een democratie te brengen.Goh vandaar dat ze als eerste naar basra reden.
Als een eigenaar van een kraakpand zijn pand opeist,die krakers er gewoon uit motten.Zolang dat niet gebeurt,en ze geen overlast of schade veroorzaken aan dat huis,men niet zo moeilijk moet doen.
Onze huizenmarkt zit lekker in mekaar.In sommige steden meer als 8 jaar wachten,omdat woningcorperatie’s niet zo een haast hebben met het extra bijbouwen van woningen,of omdat het jaren van burocratie vanaf gaat,eer er 1 paal in de grond zit voor een simpele straat.
Je vind het zeker geen probleem dat door de woningkrapte expres de boel omhoog gedreven word.Hoe meer vraag,des te hoger je kan gaan.
Waarom bijbouwen dan.
@tamso
De nieuwste leugen is dat de Moslims ons wereldje opgebouwd hebben en dat we bevrijd zijn door de Moslims.
We moeten gewoon geloven wat ze ons voorliegen, en ons daar bij neerleggen als gehoorzame burgers.
Afgezien wat ik van de huidige zogenaamde krakers scene denk, die niet eens een afspiegeling is van de toentertijd echte krakers, het volgende. Mijn persoonlijke mening is ook dat de poster erg smakeloos, ja onfatsoenlijk is. Bij mijn weten werden de Amsterdamse Joden niet opgepakt omdat ze strafbare feiten begingen. Er is een wet, dus nu is kraken een strafbaar feit, of je het er mee eens bent of niet. Daar wordt tegen opgetreden, ook of je het ermee eens bent of niet. Maar dit te vergelijken met de Jodenvervolging is afschuwelijk, heeft niks met vrije meningsuiting te maken. Tenslotte worden de huidige krakers als straf niet in veewaggons gepropt,kinderen van de ouders gescheiden, zonder eten of drinken en op dagenlange ritten afgevoerd naar de gaskamers. Een absoluut dieptepunt in onze geschiedenis.
Ze, de protesterende krakers, zullen misschien een paar blauwe ogen oplopen, een paar beurse plekken een taakstrafje en eventueel een kopje thee als troost. Dat weet je, als je relt, kun je klapjes krijgen.
De poster is net zo smakeloos als dat ik de discussie vind of de moslims de nieuwe joden van deze eeuw zijn.
Veel te ver gezocht en een veel te hoog zelfmedelijden gehalte van mensen, die denk ik, toch te weinig mee hebben gemaakt.
Ik vind dit overigens net zo verwerpelijk als Wilders die vind dat zijn kamerleden dingen niet doen , terwijl ze van alles uitvreten.
De houding van Wilders en de houding van dit krakerstuig wat de foto heeft gebruikt,
die houding van beiden, is tekenend, dat de verloedering van normen en waarden aan zowel de rechtse en linkse kant zich manifesteerd.
bob h2,
Wie heeft ‘jouw’ wereldje dan wel opgebouwd en wie O, wie heeft jou bevrijd en waarvan dan wel?
De ingelijfde mensch zal toch écht moeten wachten op onderwijs dat niet bol staat van excuses om alles vooral te laten zoals het altijd al geweest is.
En dat?..dat is ten strengste verboden!
Kraken is dan ook een schoolvoorbeeld van een hele lange lijst aan symptomen op totaal ongefundeerd eigenaartje spelen.
Ter verdediging van Paternotte moet inmiddels worden opgemerkt dat inderdaad alle kritische commentaren naar de ruispagina zijn verplaatst, en het plaatje zelf is blijven staan. Ik kan me daarom ook voorstellen waarom ANP en NOS tot publicatie van Van der Laan’s reactie zijn overgegaan. Erg dom en teleurstellend van Indymedia: daarmee wordt dit soort non-nieuws toch nog nieuws.
Mijn excuses aan Paternotte. Mijn opmerking over nieuwswaarde mag u gevoeglijk vergeten. Ik zou er met spijt zelfs eraan kunnen toevoegen dat u kennelijk visie hebt. Anarchisme werkt blijkbaar zó stuurloos dat het zichzelf optimaliseert tot totale incompetentie.
@Max: ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar dat er soms boobytraps gebruikt worden is helaas een feit.
De mentale boobytra(m)ps doen het sowieso vele malen beter stn.
Ook dat is een feit.
@Evert
Ik ben nog niet bevrijd dat moet nog gebeuren misschien, mijn wereldje is ook nog niet opgebouwd alleen maar afgebroken.
Ook Jezus is voor niets aan het kruis gestorven de zonde bestaat nog steeds en er is niets en ook helemaal niets veranderd.
Soms hoop ik dat de indianen met hun verhalen gelijk hebben, ik doel op 2012 en dat de wereld zoals we die nu kennen er niet meer zal zijn!
Lekkere jonge die Raymond de Roon
http://kafka.antenna.nl/?p=208
Vreselijk misbruik van het tragische lot dat deze Amsterdamse Joodse ‘communistische’ mannen overkwam in het concentratiekamp Mauthausen, waar het grootste gedeelte van hen door tyfus en cholera ellendig ten onder ging.
De linkse krakerskinderen met rijke ouders zijn daarentegen strontverwend. De Mokumse jodenjongens wellicht soms sjacheraars, maar vaak ook hardwerkende leerlooiers en slagershulp.
Dacht dat de Tijd van Politiek Correct Gejank voorbij was.
Maar Bassie blijft maar Huilie Huilie doen
bob h2 – 03-12-’10 22:04
Zonder die moslims,jij niet eens een pc’tje had,of een netwerk waar je prive kon gaan internetten.Misschien zat je nu wel in een internet cafe’tje een berichtje te versturen.Misschien ook weer niet,omdat ook HPde tijd bestaat dankzij de welvaart.En zonder die gastarbeiders,je ook deze welvaart nooit gekend had.Blabla.Nee dan was de industrie wel naar hen gegaan en was dit land een roemenie geweest.Dat je nu minder te besteden heb,mag je danken aan het bankwezen wat de bevolking aan het uitzuigen is.dat het lullig is dat wij het nederland goedkoper werden daardoor is weer wat anders.Anders hadden we ook niks gehad.
@tamso
De technische bijdrage van de moslims aan de weteld is meer dan de koepel van een Moskee?
Ik hoop van harte dat dat zo is mijn beste tamso ik hoop het van hart man!
bob h2 – 04-12-’10 18:55
Ik ben geen voorstander voor wat voor religie dan ook.Ik ben iemand als we gaan scheren,we alles moeten scheren.En niet alleen dat wat voor hen goed uitkomt,en hun eigen aandeel erin vergeet mee te nemen.De islam op zich is geen slechte filosifie,zoals ik dat ook niet vind van de bijbel.Het stopt bij mij,als ze gaan prediken over het hiernamaals.Het probleem zit hem in de macht,wat die boeken misbruiken.En alle schapen rennen er maar achteraan.
Wat betreft het bijdragen.vele dingen hebben we te danken aan de moslims,wat die kunde nog niet eens had.Bv de medische sector.Ook hun belastingcentjes hebben mede geholpen ons die welvaart te schenken.Daarvoor werden ze toch ook naar hier gehaald.Om de economie een boost te geven.Dat die economie nu naar elders vertrekt,is te danken aan de korte termijn denkers,wat mede hielp aan de inflatie,wat ons weer te duur maakt.Als die moslims zijn weggepest,we het nederland er ook niet bovenop zullen helpen.En de krediet crisis is nog niks vergeleken zometeen bij een grondstoffen crisis.Dan zou je elkaar wel eens nodig kunnen hebben.Maar met dit kabinet en schijnbaar jouw Goeroesekteleider we alleen maar elkaar op zullen zetten.het jij tegen ik.En omdat ik nu de macht heb,ik het de ander niet gun.Die sekteleider van jouw heeft nog nooit wat gemist in zijn leventje.Wat doet alsof het voor het nederlandse volk is.
Even een vraagje aan jouw.Wat verdien je zo ongeveer,dat je denkt in een goede smaak te vallen met de PVV.Zit je modaal of bovenmodaal.
Krakers ? Krakersbeweging ? krakersscene ?
Waar hebben we het hier eigenlijk over ?
80 % van de krakers zijn gasten uit Oost Europa, die zich voornamelijk bezig houden met zich toe te eigenen wat van anderen is; ze jatten uit supermarkten, drinken elke dag een stuk in hun kraag en wat al niet meer zij.
De overige 20% zijn zeker geen studenten, maar ook geen werkenden. Dat zijn ‘boertjes van buuten’ die nooit een reet hebben voorgesteld en die veelal terende op een uitkering ineens het hoogste woord hebben. Ha ha en met de nieuwe burgemeester Verlaan (weder-fucking-om een PvdA’er) zal voorlopig het een en ander gewoon blijven door-etteren. Jammer jammer jammer !
Herstel: de helft van mijn tekst was op onverklaarbare wijze verdwenen na het verzenden.
Krakers ? Krakersbeweging ? krakersscene ?
Waar hebben we het hier eigenlijk over ?
80 % van de krakers dat zijn oost Europeanen, die zich voornamelijk bezighouden om zich op allerlei fronten toe te eigenen wat niet van hen is. De overige 20% is autochtoon; geen studenten; geen werkenden.
Prut..!
Mijn tekst komt niet door.
Ik geef het op
bob h2 – 04-12-’10 13:44
Busje komt zo Busje komt zo.
Lekkere jonge die Raymond de Roon
http://kafka.antenna.nl/?p=208 wil – 04-12-’10 14:36 ##
KAFKA LIEGT DAT WAS JOZIAS VAN AARTSEN
En kaffer weet dat want laat geen Reacties te onder hun fartijkel!
rabbi Plofkont rotmormel – 05-12-’10 17:48
Je kunt in ieder geval selectief lezen. Interessante alias trouwens!!
Als je goed had gelezen dan had je kunnen zien dt het ‘ontleend’ is aan artikelen uit de NRC.
Dus denk niet dat Kafka liegt.
Kwestie van zoeken op internet dan kom je bruine e oon gewoon overal tegen.
bruine de Roon
Het is toch echt goed dat de PVV niet in de regering is gaan zitten.
Bedoel dan hadden we nou weer verkiezingen gehad.
@wil
Uiteraard geeft je “selectief” geheel geen Pas als je zelf even óver de eerste bedenker josias van aartsen héén kijkt , Tóch?
Waar maken we ons nu druk over? Had u iets anders verwacht dan? Belangrijker is dat de wet wordt uitgevoerd en dat die krakers uit die panden worden verwijderd. Je geen moer aantrekken van hun reacties, maar doorzetten en je gezag laten gelden. Van der Laan laat zich weer afleiden door een gemonteerd fotootje. Zo kun je wel aan de gang blijven. Het gaat om de vraag dat is vastgesteld bij wetgeving dat kraken strafbaar is en dus dient de wet te worden gevolgd. Dat zou op tal van andere terreinen net zo moeten gaan. Gedogen is logen. Het koffieshopje is al lang in handen van de zware criminelen en nu schreeuwen ze in Eindhoven en elders moord en brand wegens bedreiging van bestuurders. Ze weten wie dat zijn en waar ze zitten. Nou handel daar dan naar en zeur eens wat minder. Deel eens een goed pak slaag uit, letterlijk!
De vorige keer kwam maar een deel van mijn tekst door. Nog maar eens een poging. 80 procent van de hedendaagse krakers in Amsterdam dat zijn jonge Oost Europeanen die leven van de kleine criminaliteit (jatten in supermarkten e.d.) en hier en daar wat ‘beun de hazen’(klussen) Een onwenselijke situatie welke nu al jaren aan de gang is. Slechts 20 procent is autochtoon (geen studenten, geen werkenden en al zeker geen Amsterdammers)en teren veelal op een uitkering en vernielen zonder blikken of blozen andermans bezit. En dat moet allemaal maar kunnen in Amsterdam… Dit moet maar eens stoppen. Weg met die gasten!