Da’s schrikken. NRC Digitaal in één klap 72 procent duurder

Mail van Hans Nijenhuis, uitgever van NRC Handelsblad. “We zullen maar gelijk met de deur in huis vallen. Vanaf heden hebben wij de prijs van het NRC digitale abonnement [[popup file=”2011-02/nrc_1.jpg” description=”verhoogd” alt=”De mail” align=”inline” ]].” Verslaggever dezes gaat per 31 maart in plaats van 36 euro per kwartaal 62 euro betalen. Dat is een prijsverhoging van 72 procent!

Reden van de bijna-verdubbeling? De iPad! “Met de komst van de iPad en andere zogeheten tablets nemen de mogelijkheden om de krant digitaal te lezen zienderogen toe. Wilt u als lezer al deze mogelijkheden ten volle kunnen benutten, dan moeten wij als uitgever extra investeren om onze journalistiek digitaal optimaal te presenteren.”

Dus omdat NRC zo graag wil investeren (overigens in een product dat ik niet bezit, maar dat tussen haakjes) gaat hij zijn digitale abonnees extra belasten. Een béétje vreemd, Nijenhuis!

[[ poll uid=360 ]]

Bas Paternotte