De mythes rond de Bach-suites

In de papieren HP/De Tijd van [[popup file=”2011-02/schermafbeelding-2011-02-21-om-4.15.06-pm.png” description=”deze week” align=”inline” ]] schrijft Ruud Meijer over de mythes rond de zes cellosuites van Johann Sebastian Bach. Suites die het ultieme studiemateriaal voor de cellist blijken te zijn, omdat er maar zo weinig muziek is geschreven voor de cello als solo-instrument. Bachs stukken moeten magisch zijn, omdat ze je dingen laten horen die niet daadwerkelijk worden gespeeld. Luister zelf.

<iframe title=”YouTube video player” width=”410″ height=”290″ src=”https://www.youtube.com/embed/S6yuR8efotI” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”410″ height=”290″ src=”https://www.youtube.com/embed/3WxnXerG4cM” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”410″ height=”290″ src=”https://www.youtube.com/embed/ok24iv3Fcxc” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”410″ height=”290″ src=”https://www.youtube.com/embed/vvzmQq8krjk” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”410″ height=”290″ src=”https://www.youtube.com/embed/Ziwz24B1Dog” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”410″ height=”290″ src=”https://www.youtube.com/embed/_aMJ21HwlT0″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Ivo van Woerden