Wesley Sneijder naar de rechter om krantenkop

Wesley Sneijder spant een kort geding aan tegen dagblad De Pers, freelancer Wouter Laumans en misdaadsite Camilleri. De aanleiding is de kop boven een artikel van 9 juni: ‘Wesley, mag ik m’n horloge terug?’. De voetballer vindt dat zijn goede naam en eer is aangetast en eist 25.000 euro. Het is niet de eerste keer dat Sneijder de stap naar de rechter maakt of overweegt.

Vorig jaar besloten Wesley Sneijder en Yolanthe Sneijder-Cabau het satirisch programma Koefnoen (AVRO) aan te klagen omdat ze vonden dat hun naam onrechtmatig werd gebruikt. In het satirische programma was een persiflage te zien van het tweetal. De AVRO kondigde echter een real life soap aan via een persbericht, zonder te melden dat het om een item in Koefnoen ging: De AVRO is apetrots dat de sympathieke presentatrice en de succesvolle topvoetballer voor de omroep hebben gekozen‘. Uiteindelijk hebben de AVRO en de Sneijders het buiten de rechter om bijgelegd.

Dat Sneijder het echt niet áltijd tot een proces laat komen, blijkt uit deze column van Wilfred Genee.

[[poll uid=510]]

jana van de ven