UK Riots zijn pr-drama voor Adidas

De kleding van Adidas is momenteel weer extreem populair, en dus ook onder rellende jongeren in Groot-Brittannië. Op Facebook kreeg de pagina ‘Adidas: The official sponsor of the London riots’ al veel likes en de kleding is herkenbaar op foto’s en security footage van de rellen. Vandaag of morgen wordt er naar de relschoppers verwezen met ‘die Adidas-jeugd’, iets waar bijvoorbeeld Lonsdale en Breezer ook mee te maken kregen. Het imago van de laatste twee merken is daardoor al besmet geraakt.

Brandwatcher Jeremy Waite wijt dit mede aan de marketingstrategie van Adidas. Hij schrijft op zijn blog: Adidas are launching a campaign with Snoop Dogg. I don’t like the fact that he was a gang member and is a convicted criminal. The very same campaign also features fellow US rapper Big Sean (he was charged with sexual assault only last week). Waite vindt de provocerende reclame van Adidas ongepast.

Zoek de drie streepjes:

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.54.46.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.55.46.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.56.03.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.56.50.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.57.23.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.57.32.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.58.45.png” alt=” ” align=”inline” ]]

[[image file=”2011-08/schermafbeelding-2011-08-15-om-16.59.13.png” alt=” ” align=”inline” ]]

Levi’s kwam vorige week met een nieuwe reclame, waarin beelden zijn opgenomen van rellende jongeren. Perfect timing. Met veel commentaar als gevolg. Het spijkerbroekenmerk heeft besloten de campagne maar even uit te stellen.

<iframe width=”470″ height=”330″ src=”https://www.youtube.com/embed/xn1V9v-v5us” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

jana van de ven