Cultuur C1000DeJong
56 seconden leestijd

Britten verbijsterd over ‘belachelijke’ Oranje-spot

Goed nieuws voor Johan Derksen: hij kan zijn wisseltrofee voor Meest Tenenkrommende Commercial Aller Tijden (serieus Johan, waarom?) doorgeven aan de Oranje-spelers.

Dat Nederlandse media het werkje van C1000, Wolter Kroes, Yes-R en het Nederlands elftal kraken, was te verwachten (GeenStijl spreekt over supermarkt-terreur). Maar de tenen krommen nu ook buiten de landsgrenzen.

Chris Wright van voetbalblog Who Ate All The Pies is ‘verbijsterd‘. Zijn collega bij 101 Great Goals gaat nog verder. Onder de kop ‘Holland national squad appear in ridiculous “Birdie Song” commercial ahead of Euro 2012‘ schrijft hij:

It really needs to be seen to be believed. This commercial has been universally panned as the worst ever seen on Dutch television although this could well be up for dispute.

En:

Let’s hope the world famous Oranje players were paid enough to appear in this ad.

En:

Surely no surprise that coach Bert van Marwijk is nowhere to be seen!

Zelf een oordeel vormen? Bekijk de spot hier.


Niek Stolker

Na zijn studie journalistiek in Utrecht was Niek Stolker (1976) freelancer voor onder meer Panorama, De Journalist, Nautique, Mikro Gids en HP/De Tijd. In de aanloop van de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2008 werkte hij als correspondent in New York. In mei 2009 werd Stolker redacteur en coördinator online bij HP/De Tijd. Medio 2012 begon hij weer voor zichzelf, nu als freelance journalist, eindredacteur, chefredacteur en copywriter. Hij schrijft voor onder meer Playboy, ELLE, Panorama en HP/De Tijd.

Lees ook
Meer artikelen