Britten verbijsterd over ‘belachelijke’ Oranje-spot

Goed nieuws voor Johan Derksen: hij kan zijn wisseltrofee voor Meest Tenenkrommende Commercial Aller Tijden (serieus Johan, waarom?) doorgeven aan de Oranje-spelers.

Dat Nederlandse media het werkje van C1000, Wolter Kroes, Yes-R en het Nederlands elftal kraken, was te verwachten (GeenStijl spreekt over supermarkt-terreur). Maar de tenen krommen nu ook buiten de landsgrenzen.

Chris Wright van voetbalblog Who Ate All The Pies is ‘verbijsterd‘. Zijn collega bij 101 Great Goals gaat nog verder. Onder de kop ‘Holland national squad appear in ridiculous “Birdie Song” commercial ahead of Euro 2012‘ schrijft hij:

It really needs to be seen to be believed. This commercial has been universally panned as the worst ever seen on Dutch television although this could well be up for dispute.

En:

Let’s hope the world famous Oranje players were paid enough to appear in this ad.

En:

Surely no surprise that coach Bert van Marwijk is nowhere to be seen!

Zelf een oordeel vormen? Bekijk de spot hier.