Partij voor de dieren: Stop de reclamefolders

Esther Ouwehand (Partij voor de Dieren) wil huis-aan-huisbladen en reclamefolders uitbannen. De folders zorgen volgens haar voor veel irritatie en vervuiling.

Gemeenten in Nederland zijn verplicht de burgers te informeren over onder meer vergunningen. Om iedereen te bereiken wordt deze informatie nu via de bekende huis-aan-huisbladen bekend gemaakt. Een tamelijk ouderwets systeem en dat kan volgens het Kamerlid kan het dan ook prima digitaal.

Nu ontvangt u de huis-aan-huisbladen reclamefolders altijd, ténzij u middels de bekende Nee/Ja of Nee/Nee-sticker heeft aangegeven dit niet te willen. Deze sticker moet u bestellen bij uw gemeente, een tamelijk omslachtige procedure.

Het idee van Ouwehand is simpel. U gaat standaard géén reclame en huis-aan-huisbladen ontvangen. Wilt u het wekelijkse pakketje aanbiedingen en bouwvergunningen niet missen? Dan kunt u zich in de toekomst hier gewoon voor aanmelden.

Telefoongids
Het idee van Ouwehand lijkt sterk op het initiatief van internetondernemer Alexander Klöpping vorig jaar. Hij lanceerde de website www.sterftelefoongidssterf.nl (inmiddels offline), om De Telefoongids ertoe te bewegen hun zware drukwerk niet meer standaard aan ieder huishouden te versturen. De actie was succesvol, een Kamermeerderheid heeft zich inmiddels achter het voorstel geschaard.

Een gratis tip voor Ouwehand: het domein sterfreclamefoldersterf.nl is nog vrij…


 Download de gratis app van Tablisto om ons maandblad op uw tablet te lezen

  Volg HP/ De Tijd en Pieter Yspeert op Twitter

 Volg HP/ De Tijd op Facebook

Meer leuke content? Like ons op Facebook