Henk Hagoort (NPO) in de zeik genomen door eigen personeel

Als je eerst 100.000 publieke euro’s neertelt voor de domeinnaam van een postduivenclub (geen grap), dan nog eens 152.000 publieke euro’s verkwist aan het doorvoeren van een belachelijke nieuwe naam (‘Nog iets moois geluisterd op NPO Radio 3?’ ‘Nee, maar ik hoorde wel een prachtreportage op NPO Radio 2’) en vervolgens in een ridicuul persbericht roeptoetert dat je gaat concurreren met YouTube en Google, dan krijg je een shitload gelazer over je heen. Ook van je eigen personeel. NPO-baas Henk Hagoort heeft het respect van zijn medewerkers definitief verloren.

En dan gaan NOS-nieuwslezers dus lekker sleutelen aan logo’s, zoals NPO Matijn Nijhuis.
 Anderen veranderen hun Twitter-avatar nog radicaler, zoals EénVandaag-journalist Lammert de Bruin (sinds kort beter bekend als NPO de Bruin).

Gevraagd naar het waarom, leg hij uit dat dit moet van ome Henk.

Ome Henk mocht het overigens gisteren uitleggen bij NPO Pauw & Witteman: