Apple helpt geruchtenmolen op gang. Is het tijd voor de iWatch?

Apple heeft aangekondigd in de week van 10 juni het WWDC, Worldwide Developers Conference, te organiseren.

Naast allerlei workshops en meetings voor ontwikkelaars van apps, maakt Apple er een gewoonte van om tijdens deze week een keynote te houden, waarbij één of meerdere nieuwe producten worden gelanceerd. Vooral wijlen Steve Jobs wist van deze keynotes altijd een mooie show te maken. Denk maak aan de presentatie van de iPhone en later de iPad.

iWatch
Na de introductie van de iPad, inmiddels al zo’n drie jaar geleden, snakken de Apple-fans naar een nieuw gadget. Er wordt op het internet druk gespeculeerd en de verwachting is dat de tech-gigant uit Cupertino in juni een horloge zal presenteren. De iWatch. Deze geruchten, die al langer de ronde doen, worden nu gesterkt door aanwijzingen in het logo van het WWDC-evenement. Het gebruik van de Romeinse cijfers, en de vierkante vorm wijzen volgens de fans onmiskenbaar op de lancering van een Apple-horloge.

Het WWDC logo

Je zou het op de markt brengen van een uurwerk opmerkelijk kunnen noemen. De horlogemarkt is er niet bepaald een waarin veel technologische vooruitgang zit. Voor Apple lijkt de stap echter een logische. Net als onder andere concurrent Google is Apple op zoek naar een nog dominantere rol in ons dagelijks leven. De iWatch zou een goede tegenhanger kunnen zijn van Google Glass, die volgend jaar op de markt komt.

Apple freaks speculeren erop los
Zowel de speciale bril van Google als het mogelijke horloge van Apple brengen de digitale wereld nog een stap dichterbij. Je hoeft niet meer je telefoon uit je zak te pakken of de computer te starten om online te gaan. Je vrienden, agenda, mail, en je favoriete apps zijn altijd binnen handbereik.

Apple kennende zal er geprobeerd worden om het nieuwe product tot aan de keynote geheim te houden. Voor de fans zijn de hints in het logo al voldoende om tot aan het evenement in juni de tijd te doden.

Menno van Bohemen