Nu in de winkel: Priester, glossy voor mannen met een roeping

Het Rooms-Katholicisme staat er de laatste tijd niet zo goed op. Misbruikschandalen, een paus die er voortijdig de brui aan geeft, imagotechnisch gezien is het allemaal wel eens beter geweest. Een nieuw Utrechts charme-offensief moet de mensen weer naar de kerk lokken. En hoe kan dat beter dan met een glossy?

Geen Linda-achtig magazine met de laatste mode en lifestyle trends binnen de muren van de kerk en geen Maarten! waarin de rijke historie van de Rooms-Katholieke kerk voor het voetlicht wordt gebracht. In het glossy-magazine Priester worden negen priesters geïnterviewd over wat het anno 2013 betekent om de Katholieke kerk te dienen.

“Priesterschap is niet voor watjes”
“We willen met deze glossy de aantrekkelijkheid en veelzijdigheid van het priesterambt laten zien. De Priester richt zich op een breed lezerspubliek, maar hopelijk krijgen mannen met een roeping hierdoor een extra steuntje,” vertelt Patrick Kuipers, rector van de Roepingenraad van het Aartsbisdom Utrecht.

Het Priesterschap is niet voor watjes, omschrijft één van de priesters zijn werkzaamheden. Toch hangt er om de Katholieke kerk niet bepaald een zweem van stoere mannen, harde werkers. Het magazine Priester doet zijn best dat beeld te doorbreken en te laten zien dat werken in het Aartsbisdom wel degelijk met zijn tijd is meegegaan.

Checklist roeping
Om dat moderne imago kracht bij te zetten wordt een magazine geleverd met naast negen interviews een heuse ‘checklist roeping’ en een Frequently Asked Questions (FAQ) over het priesterambt. Het klinkt allemaal heel erg bijdetijds en om het allemaal echt een 2.0 sausje te geven kan er met behulp van een QR-code op de omslag zelfs extra online materiaal verkregen worden. Laten we hopen dat diezelfde QR-code niet symbool staat voor de toekomst van de Rooms-Katholieke kerk.