Spring naar de content

Lachen om de beste klachtenbrief van het jaar

MET UPDATES – Dit is wat gortdroge consumentenprogramma’s als Kassa! en Radar nodig hebben: een stukje humor naar de mensen toe. De Rotterdamse online uitgever Pablo Strörman was zo boos over een schraperige actie van Jupiler– de brouwer beloofde een gratis bieravond maar verstrekte vervolgens een bon voor slechts één (1!) biertje, nota bene bij aanschaf van een ander biertje – dat hij in de pen klom.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Niek Stolker

Dan mogen zuurpruimen er wel op wijzen dat deze stijlvorm (terugsturen met expliciete instructies) eerder is gedaan – wat ook klopt, en wat Strörman ook toegeeft – maar zijn versie is nog beter uitgevoerd dan die van de ontstemde Britse treinreiziger.

Pablo schreef de brief afgelopen zaterdag, postte hem zondag op Facebook (het bericht sneeuwbalde al snel naar 50.000 likes) en deed ‘m maandag op de post naar de Jupiler-HQ in België. Een reactie heeft hij nog niet gehad.

UPDATE, 15:50 uur – Het preutse Facebook heeft de brief verwijderd omdat de tekst ‘beledigend’ zou zijn, zo laat de auteur weten.

UPDATE, 16:51 uur – Eindelijk een reactie van Jupiler. De mannen geven toe dat er een fout is gemaakt en dat Pablo en nog 216 prijswinnaars alsnog een verrassing krijgen: “We hebben je opgerolde coupon doorgegeven aan de Jupiler-programmeur. Hij heeft het nodige gedaan… om de zaak recht te zetten.” Facebook heeft deze brief nog niet verwijderd.

Onderwerpen