Hoe u de regenzomer doorkomt? Ouderwets buizen bij RTL 8

Klagen over het weer. Het is zo geweest. Zo gedaan al. Originaliteit is een illusie, absoluut, maar over sommige dingen is echt alles al gezegd. Klagen over het weer is een beetje hetzelfde als je iedere dag verbazen over Mart Smeets en zijn storende persoonlijkheid. Tell us something new.

HP wil haar lezers niet onderschatten. Maar we kunnen ons zo voorstellen dat sommige van u met de handen in het haar zitten. Wat gaan we deze zomer doen als God iedere dag zo onafgebroken uit zijn lul blijft zeiken?

Ouderwets buizen
Heel simpel: ouderwets buizen. Omdat er dit jaar geen voetbal is, heeft HP wat veldwerk verricht. En de volgende conclusie getrokken: deze zomer moet u bij RTL 8 wezen. De eerste tip: Turks Fruit. Turks Fruit was dinsdag op tv en kan online ook niet worden nagekeken, dus eenieder die zich had verheugd op een kirrende Monique van de Ven en een stotende Rutger Hauer: helaas. Maar hey, u moet inmiddels wel wat gewend zijn. In de winter verheugt u zich op de zomer, of in ieder geval de lente. En die blijkt dan ook opeens onopgemerkt voorbij te zijn gegaan. Nee u kunt inmiddels wel tegen een stootje.

Filmpareltjes
En er ligt nog genoeg in het verschiet om u mee te troosten. Om een dikke middelvinger naar het weer te maken. Wie heeft er zon nodig als Fatal attraction op TV is? Niemand. Daarom zitten wij op 3 juni om half 9 voor de buis. De dag erna houden wij een minimarathon. RTL 8 begrijpt dat, net zoals bepaalde verdovende middelen het best in combinaties gebruikt kunnen worden, bepaalde films elkaar nodig hebben. Om half 9 zendt RTL 8 Closer uit. Direct gevolgd door Taxi 4. Want de kijkers van RTL 8 maken graag hun hoofd leeg als ze iets verbluffend goeds als Closer hebben gezien. De kijkers van RTL 8 willen graag normaal kunnen slapen.
Andere parels die op het programma staan: Twilight (5 juni), De passievrucht (5 juni), What lies beneath (7 juni) en Star Trek (7 juni).

Nadelen?
U vraagt zich inmiddels af wat de adder onder het gras van al dit goede nieuws is. De reclame. Iedere tien minuten wordt uw troostfilm onderbroken voor een break. Gisteren begon die break iedere keer opnieuw met de chololadereep Bueno. We hopen dat Bueno niet de hele zomer heeft ingekocht, want wij gingen gisteren al best wel misselijk naar bed. Maar ongetwijfeld zal ook die misselijkheid wennen. We zullen er verder niets over zeggen. Bovendien. Zeiken over commercials, dat is echt geweest. En al gedaan.
HP wenst u veel kijkplezier.