Achter de schermen bij Henk’s Fashion. ‘Lang haar staat armoedig’

De pittige kapsels van Henk’s Fashion (100% Henk, 100% Fashion) zijn een regelrechte Facebook-hit. De updates op zijn pagina worden met honderden tegelijk geliked en Henk dook vrijdag door de grens van 5000 Facebook-fans. Wie is Henk? Waarom zet hij zich onbezoldigd in voor het pittige kapsel? Een interview.

Henk, de CEO van Henk's Fashion.
Henk, de CEO van Henk’s Fashion.

Henk, waar komt uw voorliefde voor het pittige kapsel vandaan?
“Het korte, pittige kapsel weerspiegelt de kracht van de vrouw. Vrouwen met pittige kapsels zijn aantrekkelijker, intelligenter en slimmer.┬áVolgens het CBS zijn vrouwen met pittige kapsels ook succesvoller en betere moeders. Daarnaast zitten de gevangenissen vol met langharige vrouwen. De statistieken liegen niet!”

En daarom begon u twee weken geleden deze fanpagina?
“Inderdaad, als een ode aan de moderne, vlotte vrouw. Ik wil niemand kwetsen, maar lang haar staat gewoon armoedig. En blijkbaar ben ik niet de enige met deze mening.┬áMet een kort, pittig en het liefst rood geverfd kapsel neemt iedereen je serieuzer.”

Wat is uw ervaring met fashion?
“Ik heb zelf 23 jaar in een niet nader te noemen kapsalon in Stavoren gewerkt. Jarenlang heb ik met veel plezier iedere dag heel wat vrouwen kort gewiekt.”

Wat is uw achtergrond? Leeftijd, beroep, woonplaats, getrouwd, kinderen?
“Ik laat dat graag in het midden. Het gaat immers niet om mij, maar waar ik voor sta.”

Wat zijn uw toekomstplannen?
“Het gaat mij niet om het geld, dat heb ik immers zat. Het gaat om een stukje awareness. Ik wil wat teruggeven aan de maatschappij. Ik dank u hartelijk voor dit interview. Voor verdere vragen kunt u terecht bij mijn secretaresse Ingrid.”

Henk’s Fashion volgt u hier.