Hoezo onmisbaar? NOS legt het af tegen Buienradar en Startpagina

Terwijl de ‘Wij van WC Eend’-motor van de NOS op volle toeren draait (We! Zijn!! Onmisbaar!!!), komt DDMM (Dutch Digital Media Measurement) met heel andere cijfers. Op internet moet de NOS het afleggen tegen Buienradar, Startpagina en het Algemeen Dagblad.

WebsitesDe gênante borstklopperij van NOS-medewerkers naar aanleiding van een jaarlijks terugkerend onderzoek (pdf) nam vanochtend megalomane vormen aan. Een onmisbaarheidsscore van 68%! Wow, dan is het NOS Journaal dus belangrijker dan M&M’s! En bijna twee keer zo onmisbaar als Peijnenburg ontbijtkoek! De diepvriespizza’s van Dr. Oetker? Weggevaagd met een dubbele score (68 tegen 34%)!

Ondertussen kwam DDMM dus met een ander onderzoek naar buiten. Een onderzoek met keiharde bezoekcijfers van websites. De Top-3 is niet heel verrassend (Google, YouTube en Marktplaats), maar wat betreft nieuwssites scoort de NOS opvallend laag. Zo zijn Nu.nl, Telegraaf.nl en AD.nl groter dan NOS.nl. De staatsomroep moet online zelfs zijn meerdere erkennen in het al lang overleden gewaande Startpagina.nl.

Instant update
De slijmtweet van de dag – en kanshebber voor Slijmtweet van het Jaar – is van Mona Keijzer. Zegt het CDA-Kamerlid tegen NOS Journaal-verslaggever Xander van der Wulp: “Er gaat geen dag voorbij zonder. 🙂.”