Hoe Conny uit Rhoon marketeers te kakken zet

[MET UPDATE] Eetcafés de Beren in de regio Rijnmond en Haaglanden zochten een slogan voor hun bezorgdienst, de Bezorgbeer genaamd. En wat doe je dan als marketingteam? Je vraagt je Facebook-likers een slogan te verzinnen, en looft een prachtprijs uit als beloning. Er werden veel grappige en flauwe leuzen bedacht, maar zoals altijd kan er maar één de winnaar zijn. En dat was Conny, uit Rhoon, met de ideale slagzin: ‘Online eten bestellen’. Met haar originele inzending won Conny een jaar lang gratis online eten bestellen bij de Bezorgbeer.

Nu kunt u denken: goh, dat had ik ook kunnen verzinnen. En dat is natuurlijk ook zo. Maar veel belangrijker is dat Conny de verpersoonlijking is van een nieuwe zakelijkheid. Weg met de gladde marketingmensen die producten overdreven ophemelen en immer te flauwe grappen of dubbelzinnigheden bezigen! Zeg gewoon waar het op staat!

Het duurde dan ook niet lang voordat Conny door Twitter werd ontdekt en zelfs haar eigen hashtag kreeg: #ConnySlogans. Conny blijkt een inspiratie voor een grote schare twitteraars. De beste #ConnySlogans vindt u hier:

Conny1 Conny2 Conny3 Conny4 Conny5 Conny6

 

Een ding is zeker: het was een meesterzet van de marketeers van de Bezorgbeer Connie’s slogan uit te kiezen.

UPDATE
Thuisbezorgd.nl laat weten dezelfde slagzin al sinds 2002 te voeren. Ze laten op Twitter weten dat ze de Bezorgbeer hebben verzocht de zin niet langer te gebruiken. Conny nemen ze niets kwalijk, maar de actie van de Bezorgbeer is een ‘beetje flauw’.

thuis2 thuis