De zoetsappigste kerstactie van het jaar

Sinterklaas is geweest, het is alweer tijd voor Kerst. In de supermarkten werd nog op 5 december de Sinterklaasversiering vervangen voor kerstballen, guirlandes en schitterlichtjes. In landen waar ze het alleen met Kerst moeten doen, is de gekkigheid al maanden geleden begonnen.

Zo zaten ze de Canadese luchtvaartmaatschappij WestJet in augustus al om de tafel om de jaarlijkse kerststunt te bedenken. Dat lijkt overdreven vroeg, maar niet als je bedenkt dat in Nederland de pepernoten dan al in de schappen liggen. En in sommige streken zijn de kerstversieringen dan al duidelijk zichtbaar aanwezig.

Was het vorig jaar nog een flashmob, dit jaar pakte WestJet grootser dan groots uit. De passagiers van twee vluchten naar Calgary, bij elkaar 250 mensen, werden verrast door de Kerstman himself en 175 helpers. Bij het scannen van hun boarding pass konden de mannen, vrouwen en kinderen hun kerstwensen doorgeven. Choochoo-treinen, televisies, tablets, vluchten naar huis voor de feestdagen: alle wensen werden genoteerd.

Bij de over thé top in kerststijl versierde bagageband aangekomen, wachtte de passagiers nepsneeuw, kerstliedjes, een Kerstman in het blauw (de kleur van WestJet, het blijft een promo-stunt) én een hele lading pakjes met hun naam erop. Alle wensen werden vervuld. Die man die om een sjaal vroeg zal wel balen. Hij had ook een tablet of flatscreen kunnen krijgen.

Bekijk de zoetsappige en tranentrekkende actie hier:

Uiteraard zijn er ook bloopers: