Spring naar de content

Ophef over nieuwe campagne KWF: patiënt-onterend of doeltreffend?

Aandacht AUB, de nieuwe campagne van KWF Kankerbestrijding doet nogal wat stof opwaaien. Wat gepromoot wordt als een ‘“psychosociaal gestoorde” comedy voor medisch specialisten, oncologieverpleegkundigen en andere zorgverleners om de aandacht te vestigen op betere psychosociale zorg voor kankerpatiënten’, schiet veel mensen in het verkeerde keelgat.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Paul Geraedts

Volgens het KWF beeldt de comedy op ‘hilarische wijze’ de relatie tussen arts en patiënt uit. De reacties op Twitter liegen er niet om. Het filmpje wordt ‘patiënt-onterend’, ‘denigrerend’ en ‘ronduit respectloos’ genoemd. Volgens het KWF is er voorafgaand aan het maken van het filmpje ‘uitgebreid veldonderzoek gedaan om de juiste toon te vinden’.

Wat vindt u? Zijn ze er bij het KWF in geslaagd om deze toon te vinden? Of slaan ze de plank volledig mis? Oordeel zelf.

Onderwerpen