Do it for Denmark: ludieke Deense commercial propageert seks

Vergrijzend Denemarken staat te springen om een babyboom, vindt reisorganisatie Spies Travel. Dus roept het de Denen op tot onbeschermde seks op vakantie met de actie Do It For Denmark.

De ironische commercial beweert dat Denen 46 procent meer seks hebben op vakantie dan in hun alledaagse leven. (Laten we maar aannemen dat dit slaat op de frequentie, en niet op de duur.) En nu wil het zo dat 10 procent van de Deense kinderen is verwekt op vakantie.

Denen die al een kind op de wereld hebben gezet of wiens partner van hetzelfde geslacht is: geen zorgen. Het is een competitie, en meedoen is ook leuk. De koppels die ook daadwerkelijk een kind zullen verwekken in een hotelkamer in Montmartre kunnen drie jaar lang gratis luiers winnen, en ‘ovulatiekorting’ voor hun kind op toekomstige vakanties bij Spies Travel.

Wanneer de wereldcompetitie van start gaat is nog niet bekend. Transavia zal vermoedelijk de Nederlandse eer gaan verdedigen en is naar verluidt al begonnen met het ontwerp voor ruimere, seksvriendelijke toiletcabines.