De eerlijke trailers van Screen Junkies zijn een subgenre op zichzelf

De mensen achter het YouTube-kanaal Screen Junkies zijn er bekend mee geworden: populaire Hollywoodfilms voorzien van een nieuwe, eerlijke trailer. Geen enkele film, en vooral de blockbuster, is veilig voor de ScreenJunkies. Met een vette knipoog maken ze het plot belachelijk, worden personages (en de acteurs erachter) afgekraakt en krijg je een heel ander beeld van een film.

Andy Signore en consorten van Break Media’s Screen Junkies scoren al ruim drie jaar miljoenen kijkers met hun trailers. Het doel is niet om films af te kraken, maar te laten zien waar het verhaal écht om gaat. Zoals in het geval van Grown Ups van Adam Sandler: ‘een luie poging tot een comedy en een goed excuus om met z’n vrienden op vakantie te gaan’. Of Adam Sandler er ook zo over denkt is de vraag, positief kun je de eerlijke trailer niet bepaald noemen (maar grappig wel):

De voice-over van de trailers belicht aspecten van de films die normaal gesproken door studio’s in de originele trailers niet worden getoond. Werkelijk alles hebben de makers aangepakt: animatie, blockbusters, slechte comedy’s en klassiekers. Elke eerlijke trailer is een stuk langer dan een gemiddelde normale trailer, ze zijn als het ware een soort mini-films. Met miljoenen kijkers per trailer hebben de Screen Junkies in feite een eigen cinematisch subgenre gecreëerd.

Waarschuwing: kijk de onderstaande honest trailers pas nadat je de film hebt gezien, anders word je overspoeld met spoilers.

Frozen

Titanic 3D

Breaking Bad

The Wolf of Wall Street

Meer zien? Dat kan hier.