Spring naar de content

GOOOOOOOEEEEdenavond!! Postcodeloterij heeft slechtste service van Nederland

Als het even tegenzit valt hun schreeuwerige folder minstens één keer per week op je deurmat en krijg je met dezelfde frequentie een telefoontje van ze met de vraag of je nu misschien wél lid wilt worden. Er zijn, kortom, maar weinig bedrijven zo irritant als de Postcodeloterij. En hun service is ook nog eens ondermaats.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Eva Bosgraaf

Dat laatste blijkt de gegevens van de reviewwebsite Preferenso, die dinsdag haar jaarlijkse servicerating bekendmaakte. Net als vorig jaar viel de grootste loterij van Nederland de twijfelachtige eer ten deel overall de slechtste service geboden te hebben aan haar klanten. De service van de Postcodeloterij werd gemiddeld gewaardeerd met een 2,4. Vorig jaar was dat overigens nog een 3,7.

Andere slecht scorende bedrijven in het lijstje zijn Pretium telecom (2,8), Simpel (3,6), PostNL (3,6) en Caiway (4,8).

Negatieve beoordelingen
Voor bedrijven die volgend jaar graag willen aansluiten bij dit twijfelachtige rijtje maakt Preferenso de criteria bekend waarop mensen bovenstaande bedrijven met een laag cijfer beoordeelden. De belangrijkste redenen tot het geven van een negatieve beoordeling voor het bedrijf is het ‘niet waarmaken’ 23% en ‘het probleem niet oplossen’ ook 23%. Ook het ‘niet reageren’ op de klant is in 18% reden tot een fikse onvoldoende. ‘Opdringerigheid’ van het bedrijf scoort in 13%. En de ‘verrassingen achteraf’, vooral over de te betalen bedragen tenslotte, zijn in 11% van de gevallen de reden geweest tot beklag. ‘Onduidelijkheid’ werd in 10% genoemd.

Er is ook goed nieuws op het gebied van service, want er zijn bedrijven verdwenen uit de lijst. Energiebedrijf Oxxio kreeg in 2013 nog het gemiddelde rapportcijfer 3,8, maar in 2014 staan zij met een notering van 6,0 op een krappe voldoende. Ook de Nederlandse Energiemaatschappij verdient een pluim. In 2012 ‘wonnen’ zij de slechtste service award met een 2,5. Dit jaar krijgen zij zelfs een zeer ruime voldoende: een 7,6. Misschien is het een idee om Gaston Starreveld de gefrustreerde Postcodeloterij-klanten een beetje op te laten vrolijken?