Reclamecodecommissie, mag dit? Samsung kraakt iPhone (en haar gebruikers) hard af

Dat Apple en Samsung niet elkaars beste vrienden zijn, mag geen geheim meer heten. De concurrentiestrijd, met name als het gaat om smartphones en tablets, wordt al jarenlang uitgevochten. De tactiek van Samsung: de concurrent keihard afkraken in reclames.

Maar niet alleen de iPhone zelf wordt belachelijk gemaakt: ook haar gebruikers moeten er aan geloven. In 2011 kwam de fabrikant met een filmpje waarin fans werden bespot die uren in de rij moeten staan voor de nieuwste smartphone. In de nieuwste reclame moet de batterij van iPhone het ontgelden. Volgens Samsung zouden gebruikers zich nooit te ver van een stopcontact kunnen bevinden, waardoor ze nogal wat vrijheid en algemeen plezier in het leven mislopen.

Natuurlijk blijkt de nieuwste smartphone van de Grote Concurrent het wél lang vol te houden. Ergens zijn het best grappige filmpjes, maar heel chique is het natuurlijk niet. Voor zover bekend wordt de reclame alleen in de VS uitgezonden. Mocht ie toch naar Nederland komen, zal de reclamecodecommissie zich hier over mogen buigen.

Bekijk hier het filmpje uit 2011:

En hier de nieuwste: