Nieuwe Revu en Playboy hangen vuile was buiten over Sanoma

O, wat zijn ze bij Nieuwe Revu en Playboy blij dat ze verkocht zijn door uitgeverij Sanoma. “Ik merkte al jaren dat we bij Sanoma geen prioriteit waren,” aldus de hoofdredacteur van Nieuwe Revu.

Naar Pijper Media gaan ze, Nieuwe Revu, Playboy en Panorama. Een toepasselijke naam voor Playboy, zeggen sommigen grappend, maar de hoofdredacteuren van de bladen zijn niet zo bezig met de naam van hun nieuwe uitgever. Ze zijn veel liever bezig met de inhoud. En een beetje met het beschimpen van hun voormalige uitgever Sanoma.

Tegen Nu.nl, dat onderdeel is van Sanoma, zegt hoofdredacteur van Nieuwe Revu Erik Noomen dat hij blij is dat hij en zijn blad weg zijn bij Sanoma. “Ik merkte al jaren dat we bij Sanoma geen prioriteit waren. Plannen voor verbetering werden door Sanoma steeds in de kiem gesmoord. Daar waren we ongewenste kinderen.”

Vervolgens deelt Noomen nog een laatste tik uit naar zijn voormalige baas: “Bij Pijper Media kunnen we een kwaliteitsslag gaan slaan. Daar zijn we een focusmerk waar het bedrijf in wil investeren.” Want Sanoma wil dat duidelijk niet, investeren, zo bevestigt ook de hoofdredacteur van Playboy op een subtiele manier: “We zijn in één keer een van de belangrijkste merken. En we zijn bij een bedrijf terecht gekomen dat van het printproduct weer iets moois wil maken.”

Kortom, bij de bladen zijn ze blij met de nieuwe uitgever, Pijper Media is blij met de nieuwe titels, en Sanoma zal ongetwijfeld ook wel blij zijn met de verkoop. Nu hoeven ze niet meer zoveel met print bezig te zijn en kunnen ze zich weer volledig focussen op online. En op televisie van SBS natuurlijk, nog zo’n zorgenkindje van Sanoma.