Spring naar de content

Weekblad HP/De Tijd: De terreur van de like-knop

In ons digitale weekblad vindt u de beste website-artikelen van de afgelopen week én een groot artikel uit ons papieren magazine. Deze week is dat ‘De terreur van de like-knop’ van Mark Traa. Verder vindt u een uitgebreid fragment uit het essay ‘Beroemd om niks’, over de onverklaarbare roem van mensen die niets kunnen, dat in zijn geheel te lezen is in het huidige nummer van HP/De Tijd. Dat en meer in een fraai vormgegeven en interactieve pdf, die u bijvoorbeeld op uw tablet kunt lezen. Het weekbladgevoel voor het weekend! Hieronder enkele highlights.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: De Redactie

De terreur van de ‘like’-knopUS-IT-COMPANY-STOCKS-IPO-INTERNET-FACEBOOK
We zijn in een heuse jurysamenleving terechtgekomen. Alles en iedereen beoordelen we met een simpele muisklik. Maar is onze wereld wel in te delen in ‘leuk’ en ‘niet leuk’? Lees hier het klassieke HP-artikel van Mark Traa.

beroemd om niks 160Beroemd om niks
Blijdschap alom, begin augustus, want Nicolette had een baby gekregen. Nicolette who? Nou, Nicolette van Dam, je weet wel, van de tv. Maar waarom zouden we in godsnaam alles willen weten van Nicolette – of van Bas, Kim en Roy Donders? Emma Brunt verklaart de onvermijdelijke opmars der BN’ers in ons leven.

opdringerige verkopersHoe opdringerig personeel de laatste klanten wegjaagt
Met een ongemakkelijk gevoel loopt u langs de rekken met broeken, T-shirts en truien, voelbaar gadegeslagen door een legertje vlotte verkoopjongens en -meisjes. “Vet jasje ,hè? Hier heb ik er nog een stel!” U heeft een fractie te lang naar een inderdaad niet onaardige jas gekeken, en een verkoper slaat direct toe. Iets te gretig wellicht: opdringerig personeel blijkt voor veel mensen de belangrijkste reden om liever online te shoppen.

ello-logo-160x160Zes vragen over Ello, het ‘veilige’ nieuwe Facebook
“You are not a product,” luidt het credo van Ello, het nieuwe sociale medium dat precies weet wat mensen stoort aan Facebook. Ello is dan ook een doorslaand succes: op een gegeven moment meldden zich 34 duizend nieuwe gebruikers per uur . Verkoopt Ello inderdaad uw gegevens niet? En wie heeft het eigenlijk opgericht?

 

cover Online magazine week 40 640