Spring naar de content

‘Mensen met een Samsung blijer dan iPhone-gebruikers’

Dat Samsung er niet voor schuwt om Apple en haar gebruikers af te kraken, werd afgelopen jaar wel duidelijk. De boodschap van deze en deze reclame was dat mensen met een apparaat van Samsung blijer zijn dan iPhone-gebruikers. Uit onderzoek blijkt nu dat de reclamemakers waarschijnlijk niet eens zo ver van de waarheid zaten.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Carlijn Teeven

Volgens de American Customer Satisfaction Index (ACSI) zijn Samsung-eigenaren blijer met hun smartphone dan degenen die een iPhone bezitten. Samsung scoorde in 2014 een puntenaantal van 81, terwijl Apple het met 79 punten moest doen. In vergelijking met 2013 groeide eerstgenoemde met zes punten, en nam de score van de tweede fabrikant met drie punten af. De twee concurrenten voeren al jarenlang de ranglijst aan.

Vorig jaar stond Apple nog fier bovenaan de lijst: 81 versus 76 voor Samsung. Vanwaar die omslag? Volgens kenners zouden de grotere afmetingen van de iPhone 6 en 6 Plus een rol hebben gespeeld. ‘Bendgate’ zou ook weinig goeds hebben gebracht. Kort na de lancering van de nieuwste iPhone werd er geklaagd dat de telefoons buigen, zelfs al zitten ze in de broekzak van de eigenaar.

Tegelijkertijd maakte Samsung met de Galaxy Note 4 een smartphone die door de liefhebbers enthousiast werd ontvangen, en werden het scherm en de camera van de Galaxy S5 door experts tot de beste ooit gekroond.

Overigens worden de iPhone 6 en 6 Plus door veel kenners nog steeds beschouwd als de beste smartphones die momenteel te krijgen zijn. Maar het is natuurlijk wachten totdat Samsung de recente nummer 1-notering gebruikt voor de nieuwste reclame.