Spring naar de content

Paniek! Even dreigde goedkope AH-wijn te verdwijnen

Er heerste paniek in studentikoos Nederland. In enkele Albert Heijn-filialen was de goedkope wijn van het merk Mooi Kaap tijdelijk niet verkrijgbaar. ‘Dit product wordt binnenkort niet meer verkocht’, las het onheilspellende bordje bij het schap.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Iris Verhulsdonk

De populariteit van de wijn is hoogstwaarschijnlijk te danken aan de ontzettend lage prijs (2,69 euro) – ideaal dus voor de altijd om geld verlegen zittende student die de mogelijke hoofdpijn van een fles goedkope wijn voor lief neemt. Het was dan ook juist deze doelgroep die de angst om het hart sloeg toen de wijn uit het assortiment gehaald dreigde te worden. Ook de onduidelijkheid droeg bij aan die schrikreactie: de bordjes waren in eerste instantie alleen voor de roséwijn aanwezig, maar al snel was men bang dat het merk geheel uit het AH-assortiment zou verdwijnen.

De geschrokken consument liet het er niet bij zitten. Op de protestpagina op Facebook werd een heuse demonstratie aangekondigd die plaats zou vinden op 8 mei. Bij het Albert Heijn-filiaal op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam zouden zo’n 950 mensen hun stem laten horen om de – volgens de liefhebbers – goede wijn niet verloren te laten gaan.

Maar gelukkig voor alle fans van het merk blijkt het te gaan om een misverstand. Op de Facebook van de demonstranten laat Albert Heijn weten dat het zeker niet van plan is de wijnen uit het assortiment te halen. De wijn werd simpelweg in een nieuw jasje gestoken en was daardoor op sommige plekken niet leverbaar. Enkele winkeleigenaren concludeerden hieruit dat de wijn helemaal uit het assortiment gehaald was. Dit is niet het geval, aldus de Albert Heijn.

De Nederlandse student kan in ieder geval opgelucht ademhalen.
Albert Heijn