Sigaren roken met een clubje deftige lady’s (*)

Wekelijks gaat Thom Goderie op expeditie in de natuurlijke habitat van de Nederlandse socialite, en onderwerpt hij premières, vernissages en andere feestelijkheden aan een smakelijke analyse. Deze week: een masterclass ‘sigaren roken voor vrouwen’, georganiseerd door sigarenmerk Davidoff.

Een sigaar hoort goed gerijpt te zijn
Net als de sigaren waren ook de dames goed gerijpt

Jean-Christophe Hollay, vice-president van sigarenmakerij Davidoff, vertelt: “Wij horen vaak dat mannen een sigaar aangeboden krijgen, en dat de vrouwen dan worden overgeslagen.” Dat bracht hen op het idee om afgelopen donderdagavond in de deftige Van Baerlestraat in Amsterdam een masterclass sigaren roken te organiseren, speciaal voor vrouwen. Wat zouden de Dolle Mina’s trots zijn geweest op deze lady’s only masterclass paffen: emancipatie ten top.

Aandachtig luisterde de dames
Luisteren tijdens het lurken of lurken tijdens het luisteren: het kan allemaal.

Het college werd gegeven door Melanie Büscher, de PR-dame van het sigarenmerk. Met een Joan Collins-achtige manier van spreken verkondigde ze de do’s en don’t’s voor het zuigen aan de bruine genotstaaf. Het roken van een sigaar is bepaald geen sinecure. Je hebt namelijk grote sigaren, kleine sigaren, kleine, dikke, smalle, zoete, lichte, sterke, elegante, ruwe, pittig… en ga zo maar door. Kortom: de ene sigaar is de andere niet. Even aansteken met een vuurtje is er triuwens niet bij. Nee: men knipt eerst de sigaar met een bullet, punch of gewone cutter, om hem vervolgens al roterende aan te steken met een lucifer of een dupont lighter (à 160 euro).

Vaste kliek: Persian Caviar Hossein Akef, Hans de Vries, Melanie Büscher, Francois-Leon van der Velden (Glamourland.tv), Jan Willem Huffmeijer & Jean-Christophe Hollay (Vlnr.)
Vaste kliek: Persian Caviar Hossein Akef, Hans de Vries, Melanie Büscher, Francois-Leon van der Velden, Jan Willem Huffmeijer & Jean-Christophe Hollay (vlnr)

Om de dampende dames nog eens extra lekker te verwennen werd Jan Willem Huffmeijer ingevlogen vanuit Hoofddorp. Want bij een lekkere sigaar hoort natuurlijk een lekker drankje, dat weten ze bij Davidoff ook. En dus verwende Huffmeijer de lady’s met heerlijke alcoholische versnaperingen. Ook demonstreerde Hans de Vries (accountmanager van Davidoff) heel tactisch de accesoires die bij het roken horen. Wat dat is de gouden formule: vermogende vrouw plus drankje plus fancy accesoires betekent: credit card. Het was dan ook een vruchtbarte avond. Want niet alleen de vrouw, ook de schoorsteen moet roken.

45C met Lucifer en roteren
Zuigen en tegelijkertijd roteren: that’s the trick

Eindoordeel
Roken is dodelijk, dus doe het in ieder geval in stijl. De dames genoten zichtbaar van de masterclass, het was goed verzorgd. Het was een soort tupperwareparty 2.0.: niet het meest bijzondere feest, maar wel heel gezellig.

tompoes1 (1)