Anti-reclame: de Londense metro overgenomen door kattenplaatjes

Een groep Londenaren was het zat: de Londense metrotunnels dichtgeplakt met reclameposters. Daar moesten ze wat mee, en het is gelukt. Het resultaat is fantastisch. 

Door middel van crowdfunding heeft Glimpse, een collectief van creatievelingen, het voor elkaar gekregen om een metrostation in Londen vol te hangen met foto’s van katten in plaats van met advertenties. De campagne draagt de naam The Citizens Advertising Take-over Service, kortweg: CATS.

Ongeveer 68 advertenties in het Clapham Common Tube Station zijn vervangen. Wat deze mensen bewoog om dit te doen? James Turner, de oprichter van Glimpse: “We probeerden ons een wereld voor te stellen waar publieke gelegenheden je goed laten voelen. We hopen dat mensen genieten van het station en anders na gaan denken over de wereld. In plaats van je te vragen om iets te kopen, vragen wij je om na te denken over wat echt waarde heeft in je leven. Dat hoeven natuurlijk niet per se katten te zijn, maar het is waarschijnlijk wel iets dat niet in de winkel te vinden is.”

21124-nka6gf

 

21124-ho8rb0

 

21124-1i7bik3

 

21124-1jrgsw4

 

21124-1p7w6ak

 

b211124c83ab2b573fd4f7fe7d0c51cd_original

Bron: Indy100 van The Independent