Dit is Netflix van plan in 2017

Al eerder schreven we hoe streamingdienst Netflix de concurrentie dit jaar voorbleef met onder andere de introductie van het succesvolle kostuumdrama en miljoenenproject The Crown. Dat belooft wat voor 2017, waarin Netflix ruim 6 miljard euro investeert in nieuwe programma’s en diensten. Dat maakte Content Chief Ted Sarandos maandag bekend tijdens de UBS Global Media and Communications Conference in Ney York. 

Met ruim 87 miljoen leden wereldwijd loopt Netflix ver voor op de concurrentie met andere online streamingdiensten. Het bedrijf zal ruim 6 miljard investeren in nieuwe programma’s en diensten van Netflix. Voor de Netflix-gebruiker houdt dat ruim 1000 uren aan nieuw materiaal in. Ook introduceert Netflix ruim twintig eigen series, een internationale competitie show genaamd Ultimate Beastmaster en zijn er plannen voor het streamen van sportwedstrijden.

Content Chief Sarandos kon het tijdens zijn presentatie van de nieuwe plannen voor Netflix niet laten om even een sneer uit te delen aan concurrent Amazon, die eerder online-series als Transparent en Mozart in the Jungle introduceerden. “Het lijkt er niet op dat zij veel winst halen uit hun investeringen,” zei Sarandos. “Misschien verkopen zij lidmaatschappen of andere dingen waar ik niet bekend mee ben, maar op dit moment lijkt het alsof ze alleen maar veel geld uitgeven.”