Spring naar de content
bron: Job van der Molen

Deze mysterieuze familie zit achter De Telegraaf

In de strijd om de Telegraaf Media Groep trekt John de Mol vrijwel zeker aan het kortste eind. De Vlaamse opponent Mediahuis lijkt de gedoodverfde winnaar – dankzij de steun van de familie Van Puijenbroek. Wie gaan er schuil achter deze geheimzinnige Brabantse textieldynastie? En wat willen zij? ‘De Puijen zijn niet van de revolutie.’

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Jan Smit

John de Mol gaat een nieuw Nederlands multimediabedrijf beginnen. Een toonaangevend concern met een sterke positie in de geschreven pers, radio, televisie en online, datzich richt op de massa. Samen met televisieproducent Talpa Media, in 2015 verkocht aan het Britse ITV maar nog steeds gemanaged door Talpa Holding, het imperium van De Mol, moeten SBS Broadcasting (Net5, SBS6, Veronica en SBS9) en de Telegraaf Media Groep (TMG) de rug gegraat gaan vormen van deze mastodont. SBS is inmiddels ingelijfd. Maar in de strijd om TMG staat Mediahuis, de Belgische uitgever van kranten als De Standaard, Het Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De Mols ambities danig in de weg.

De Belgen weten zich gesteund door de familie Van Puijenbroek. Deze machtige textieldynastie, sinds 1951 grootaandeelhouder van De Telegraaf, heeft Mediahuis gevraagd om TMG van de beurs te halen. Wie zijn deze Van Puijenbroeken? Hoe komen ze aan de Telegraaf-aandelen? En wat is hun drive? Een queeste naar een mysterieuze Brabantse ondernemersfamilie.

Het hele artikel leest u op Blendle.
Bent u geïnteresseerd in meer artikelen van
HP/De Tijd? Lees ze hier op onze gloednieuwe app.

Onderwerpen