Wat is er erger dan de islam? Kabinet-Heere Jezus Christus III!

Ik was vanochtend nog helemaal in de rouwstemmingsroes vanwege Theo van Gogh toen ik drie keer verschrikkelijk schrok en als het ware keihard in de snoeiharde realiteit werd terug gekatapulteerd.

Eerst zag ik een portret van een transgenderende Fons de Poel. Mijn eerste reactie was: wat leuk voor onze treurbuispriester! Hij gaat natuurlijk contempleren en transformeren in een genderloos klooster achter Nijmegen en daar met jullie belastingcenten een 400-delige televisieserie voor de KRO over maken.

Maar het was dus Giel Beelen. Wat ziet die er vreselijk uit, vrienden. En dit is nog gefotoshopt, kan je nagaan hoe het kreng er ‘s morgens uit ziet, als het naast je wakker wordt na een Drambuie/MDA/GHB/crystalmeth-binge van drie etmalen. Enfin, ik zou dan meteen mijn advocaat bellen want er vallen genoeg centjes te halen bij het gevallen tieneridool. En sinds hij zich live door een hoer liet pijpen op de radio, gelooft iedereen meteen dat ik dat ook bij hem moest doen. En nog gratis ook. Nou, voor niks gaat de zon op, zeggen wij hier in de Algarve.

Ik hoor u nu monkelen: u heeft makkelijk praten, drs. Van Amerongen. Dat klopt want wij hebben 3800 zonuren per jaar en u hoogstens 1400, als u tenminste het geluk hebt in Vlissingen of op Texel te wonen.

Toen zag ik in het digitale Parool een enorme rij wachtenden op het Leidseplein. Sommige hadden een slaapzak bij zich en een gasfles en een aluminium pannetje waarin de wonderstamppot en de knakworsten van de Dirk konden worden opgewarmd.

Ik dacht: men staat daar wellicht nog steeds in de rij om het condoleanceregister van de burgemeester te tekenen, en wellicht heeft men het register van Theo van Gogh ernaast gevleid maar nee hoor. Leest mede en huivert:

Dat voor de nieuwste uitvinding van Apple flink in de buidel getast moet worden, weerhield doorgewinterde fans er niet van al ruim voor openingstijd (8.00 uur) voor de ingang te wachten. Sommigen staan al sinds donderdag voor de deur, om ervan verzekerd te zijn de smartphone van minimaal 1159 euro vrijdagochtend meteen te kunnen bemachtigen. Wachtende klanten worden in timeslots binnengelaten, ‘zodat iedereen voldoende aandacht krijgt,’ aldus een medewerker van de winkel.

Wie zijn die mongolen? Kent u ze? Waar betalen ze het van? Zijn het cocaïnedealers? En waarom was de diversiteit niet vertegenwoordigd? Hebben die andere kanalen om aan dit mobieltje te komen?

Mijn verbijstering was compleet: eerst die Halloween-bakkes van Giel, en nu dit. Enfin, mijn ontbijt (een moot rauwe stokvis met een kruik Vinho Verde) zat tegen mijn ramen met uitzicht op de Atlantische Oceaan geplakt. En toen moest het ergste nog komen: de kop van Buma.

Bij Buma moet ik altijd denken aan Herman Munster.

Ik weet zeker dat hij heel goed ligt in de gay scene, althans bij dat deel dat het geil vindt om tegen zonsondergang in een verlaten bos of bij een urinoir een manische houthakker in een lumberjack tegen te komen. Buma heeft iets wreeds en iets dierlijks, al hangt dat ervan af hoe zijn haar die dag staat. Met een permanentje ziet hij er een stuk christelijker uit, vermoed ik zo. En dan mag Nederland nog blij zijn dat die gristenpopulist niet minister van Jezus Christus is geworden, of van een of ander fopministerie.

De islam, lieve broeders en zusters, heeft het mogelijk gemaakt dat Nederland dit aartsconservatieve kabinet hartstikke normaal vindt. Mijn hele leven heb ik samen met de VPRO, Phil Bloom, Rob Muntz, Peter Klashorst, Anton Constandse en Barend Servet gestreden tegen die enge gristenen en hun verderfelijk invloed en toen ze eindelijk de pleiterik hadden gemaakt, kwam daar ineens de islam. Niet via de achterdeur maar gewoon door de hoofdpoort: “Klop klop, hier zijn we. Leve de Middeleeuwen!”

Deze godsgruwelijke wederopleving van het Nederland dat ik haat, kreeg zijn apotheose met de Reformatie Rede van Sylvana Simons.

Ik moest vreselijk schuddebuiken toen ik deze passage las:

En dus voedden mijn ouders mij met wijsheden uit de bijbel, de Koran, de Torah, het boeddhisme en hindoeïsme en de mystieke wonderen van de natuur.

En deze is natuurlijk hilarisch!

Bill Cosby is een hedendaagse Maarten Luther die begrijpt dat het patriarchaat niet alleen vrouwen, maar juist ook mannen schaadt en hij is dan ook 1 van mijn favoriete feministen. Een vrouw waarvan ik als kind al zei: later als ik groot ben, word ik precies als zij, is Anja Meulenbelt. Anja Meulenbelt is de Maarten Luther van het feminisme in Nederland.

Allemaal uit de dikke roze cirroseduim van Anja Meulenbelt gezogen. Sylvana die op vijfjarige leeftijd De Schaamte Voorbij leest. En gij geleuft dat. Wel gek dat ze eerste sjeesde op de Lagere Kappersacademie en toen jarenlang halfnaakt in een kooi in de IT stond te swingen. Daar werd ze zeker toe gedwongen door Manfred Langer (God hebbe zijn ziel).

Anja Meulenbelt heeft zelf die tekst geschreven! Kan het gekker, lieve vrienden. Enfin, mijn favoriete theologe, Sonja Dahlmans, checkte Sylvana’s Reformatie Rede even met de sloopkogel en dat is genieten hoor!  Kom er maar in, lieve Sonja:

Oef!! Ik weet niet eens waar te beginnen. In de 16e eeuw riep men niet, zoals Sylvana hier beweert “God, Nederland en Koningshuis”. Volgens mij was het “God, Nederland en Oranje.” Het Koningshuis bestond als zodanig namelijk nog niet. De leus is overigens van latere datum dan de zestiende eeuw, voor zover ik kan nagaan, dateert deze van de negentiende eeuw. Ook Nederland bestond namelijk nog niet in de zestiende eeuw. Een ketter was geen verrader, maar iemand die tegen de heersende geloofsleer inging. Johann Tetzel was geen Dominicaner priester, maar een monnik, aangezien de Dominicanen een kloosterorde zijn. Wat yin en yang met Luther te maken hebben, ontgaat mij even net als de verwarring tussen religie en spiritualiteit. Wat seksisme, racisme en armoedebestrijding met Luther te maken hebben ontgaat mij ook even. De man wordt af en toe even aangehaald om mevrouw haar eigen ideeën ergens aan op te kunnen hangen, terwijl wat Luther zelf gedaan heeft toch al genoeg stof voor een dergelijke rede zou moeten opleveren. Positief of negatief. De katholieke kerk spatte 500 jaar geleden dankzij Luther uiteen?? Als reactie volgde het Concilie van Trent, en de kerk bestaat nog steeds als ik mij niet vergis. Volgens Simons zei Luther: “Ik kan niet anders, zo helpe mij God.” Hij zei: “Hier sta ik, ik kan niet anders. Zo waarlijk helpe mij God almachtig. Als je iemand citeert, doe het dan goed, zéker in een rede die de naam van de persoon in kwestie draagt, maar haar eigen boodschap is belangrijker dan de boodschap van Luther, zo blijkt. Luther werd ook beschuldigd van antisemitisme, maar juist daar rept Simons niet over in haar woorden: “Hield er behoorlijk onfrisse ideeën op na over sommige medemensen”, moslims, vrouwen, homoseksuelen, iedereen wordt genoemd, maar niet de mensen waar Luther het over had, de Joden. Al eerder had mevrouw Simons geen mening aan tafel bij DWDD over de sayfo, de genocide waarbij Armenen, Grieken en Assyriërs omkwamen. Nu heeft zij geen oog voor de Joden en het antisemitisme dat van alle tijd is. Wrang ook, omdat het juist nu weer de kop opsteekt… Een hele onfrisse, narcistische tekst. Geen rede maar een politiek pamflet.

Enfin, dat Maarten Luther de held is van Anja Meulenbelt, snap je meteen als je dit boekje leest.

In wat voor krankzinnig land leven jullie, luitjes. Robert Long draait zich om in zijn graf.