Adverteren in HP/De Tijd

Wilt u adverteren in HP/De Tijd? Mail naar commercieel directeur Audax Publishing, Ivo Janssens: i.janssens@publishing.audax.nl

Adverteren in print of combi:
Audax publishing, contactpersoon: Ivo Janssens
i.janssens@publishing.audax.nl

Online adverteren:
AdSeven Media,
W.G. Plein 332,
1054 SG Amsterdam
T. (+31) (0) 20-7793333
Mail: info@ad7.nl

HP/De Tijd volgt de actuele ontwikkelingen in de politiek, economie, cultuur, wetenschap, technologie, sport en de media. HP/De Tijd houdt een vinger aan de pols van de samenleving en biedt duiding aan maatschappelijke fenomenen, trends en nieuwe ontwikkelingen. HP/De Tijd verbindt zich niet aan welke politieke of maatschappelijke beweging dan ook, maar bericht altijd onafhankelijk, scherpzinnig en waar kan met humor.

HP/De Tijd komt iedere maand uit, met uitzondering van de zomer en wintereditie, dan verschijnen de dubbeldikke nummers. Dit houdt in dat de maanden juli en augustus samenvallen in de zomer, in de winter zijn dit december en januari. In 2016 zal HP/De Tijd dus 10 keer verschijnen, met ieder nummer een scherpzinnig nieuw thema.
Door deze themanummers kunnen wij u de mogelijkheid bieden om uw product of dienst doelgerichter onder de aandacht te brengen bij de lezers. Uw advertentie wordt geïntegreerd tussen gerelateerde artikelen.

Advertentiemogelijkheden
HP/De Tijd biedt de mogelijkheid aan om te adverteren in het magazine, de website en de nieuwsbrief. Er kan ook gekozen worden voor een geïntegreerde aanpak, dit is aan te raden vanwege het lagere tarief dat we u dan kunnen bieden. Deze optie betekent dat we uw product of dienst naar uw wensen binnen de drie media van HP/De Tijd onder de aandacht zullen brengen. Door onze vernieuwende themanummers kunnen wij uw advertentie integreren met de inhoud van ons blad. Uiteraard geven wij u hier advies in en denken graag met u mee.

Bereik Magazine
Sinds de herintroductie van HP/De Tijd, ultimo april 2012, is de oplage fors toegenomen. Het aantal betaalde abonnementen schommelt rond de 8.000, het gemiddeld aantal los verkochte exemplaren bedraagt 25.000. Daarnaast worden enkele duizenden exemplaren selectief verspreid waardoor de totaal verspreidde oplage in print ruim 30.000 bedraagt.

Bezoekers website
De bezoekers kunnen op onze uitgebreide website dagverse journalistiek lezen. Sinds de herlancering groeit het bezoek aan de website fors, op maandbasis bezoeken meer dan 300.000 unieke bezoekers de site. Zij zijn goed voor ruim een half miljoen pageviews op maandbasis. Daarnaast versturen we wekelijks twee nieuwsbrieven naar geregistreerde bezoekers waarin we in een oogopslag een overzicht geven van de meest recent verschenen artikelen.

Doelgroep
HP/De Tijd lezers zijn hoogopgeleide kritische verdiepingzoekers.

Lezerskern
De lezerskring van HP/De Tijd bestaat voor 58% uit mannen en voor 42% uit vrouwen. Bijna driekwart van de HP/De Tijd lezers bevindt zich in de hoogste sociale klassen A en B1 (73%). Van de HP/De Tijd lezers heeft 43% een hoog inkomen (inkomen € 35.000,– per jaar of meer).

(Onderzoek PauwR mei/juni 2013)

Lifestyle
De lezer van HP/De Tijd heeft een eigentijdse instelling met daarbij een enorme informatiebehoefte. De lezers hebben een sterke affiniteit met nieuwe (maatschappelijke) ontwikkelingen, cultuur, mode, woon- en interieurtrends.

Behalve cultuurliefhebbers en kritische wereldburgers zijn HP/De Tijd-lezers levensgenieters met een bovengemiddeld bestedingspatroon. Waarden als zelfontplooiing en beleving staan hierbij op de voorgrond. De lezers van HP/De Tijd maken intensief gebruik van zowel nieuwe als oude media en dan met name internet en dagbladen.

Ze hebben vaak een leidinggevende functie, met name directeuren en managers zijn sterk in de lezersgroep vertegenwoordigd, en werken veelal meer dan 40 uur per week.

Gezondheid en persoonlijke verzorging zijn ook belangrijke aandachtsvelden, die gecombineerd worden met genieten zoals bijvoorbeeld tot uiting komt in de aandacht voor bijzonder en gezond eten, merkkleding en lichaamsverzorging.