logobalk
Naar de homepage

Door Wouter Sinke   |  03 Februari 2010 - 14:02  | 53 reacties | Stuur door

Het rabiaat progressieve weblog Joop.nl ligt onder vuur vanuit eigen gelederen. Politiek strateeg Arne Mosselman, die meeschreef aan het PvdA-programma van Amsterdam en indirect ook voor Joop.nl blogt, zag zijn commentaar op die site verwijderd. Hij vindt het uitventen van het morele gelijk van Joop.nl en Francisco van Jole gevaarlijk en ondemocratisch. “Daar kan links uiteindelijk aan onderdoor gaan.”

Meneer Mosselman, wat is er aan de hand?
“Een aantal van mijn reacties is niet geplaatst. Waarom? Dat weet ik niet.”

Waar ging het mis?
“In een bijdrage van politicologe Roos Wouters analyseert zij dat van de nieuwsmakers op redacties slechts 22 procent vrouw is. Volgens haar ligt dat aan de hoofdredacties. Toen ik naar beneden scrollde zag ik dat slechts 30 procent van de opiniemakers op Joop.nl vrouw is. Ik schreef dat het opvallend is dat volgens de denkwijze van mevrouw Wouters dat dus de schuld van de hoofdredactie van Joop.nl is. Dat commentaar werd niet geplaatst, tekenend voor een foute oud-linkse visie van de waarheid in pacht hebben. Daar kan links uiteindelijk aan onderdoor gaan. Daarom is het mijn oprechte zorg voor de goede zaak.”

U maakt zelf ook deel uit van ‘de linkse kerk’ en u kent ook veel van de opinieleiders van die site. U schrijft er artikelen mee en treft ze in de kroeg. Heeft u contact opgenomen met Francisco van Jole, de baas van Joop.nl?
“Mijn contact met de heer Van Jole is niet bepaald optimaal. Ik heb – net als een groot deel van mijn generatie – niet zoveel met mensen die altijd met het vingertje zwaaien. Afgelopen week meldde hij nog op twitter dat hij mij nog nooit iets links heeft horen zeggen. Nog nooit!?! Man ik doe niet anders, werk vandaag weer de hele dag aan de campagne voor Lodewijk Asscher en Ahmed Marcouch. Van Jole is het toonbeeld van oud links. Zoals van Eveline Herfkens, die tegen de wereld roept dat ze veel belasting moeten betalen, maar zelf tonnen opstrijkt. Of Hedy D’Ancona, die zelf voor de vrouwenrechten heeft gestreden, maar als het gaat om moslimmeisjes niet op de barricade gaat. Oud-links berokkent links veel schade, mensen op straat zien die hypocrisie. Als de overigens heel aardige Hero Brinkman een barman een klap geeft staat het land – terecht – op zijn kop, maar als Luuk Blom met een honkbalknuppel de straat op rent is het verdacht stil bij Van Jole.”

Maar wat is het probleem tussen u en Van Jole?
“Los dat het grappig is om af en toe een beetje te pesten, denk ik oprecht dat de oud-linksen zoals hij gevaarlijk zijn. Hij mailde me dat als je GeenStijl leest, je dus hun mening uitdraagt en dat is slecht voor Nederland. Dus als ik het leuk vind om die site te bezoeken, is dat slecht voor het land! En natuurlijk citeer ik niet graag uit e-mails, sterker nog dit is de enige keer tot nu toe, maar die denkwijze is funest. Niet alleen is dat ondemocratisch, maar je zegt tegen al die linkse mensen die ook wel eens op GeenStijl kijken: jij hoort hier niet bij. Het toontje van wij hebben de waarheid in pacht, daar haken mensen bij af.”

Is dat slecht voor de PvdA?
“Links en ook de nieuwe linkse lichting zit in de verdrukking. Het laatste wat je moet doen, is zeggen dat links het beste is dat we hebben, dat we de waarheid in pacht hebben en alleen linkse opinies schrijven. Anders bent u niet welkom. Het domste wat je kunt doen, behalve als je je geloofwaardigheid wilt ondermijnen.”

Wat is er zo slecht van Joop.nl?
“Heel veel mensen kunnen het prima met links eens zijn, maar dat bereik je alleen als je in het openbaar de degens kunt kruisen. Niet dat je op een stukje op het internet je eigen morele waarheid koste wat kost wil beschermen. Zo van hier hebben wij gelijk. Wil je een andere mening, dan ga je maar naar een rechtse site. Een site moet open staan voor debat met iedereen van links tot rechts. Doe je dat niet dan voer je geen debat, en win je al helemaal geen stemmen.”

Heeft u nog wel iets met Joop.nl?
“Op zich staan er soms prima stukken op. Ook goede vrienden van me plaatsen regelmatig artikelen, het is niet mijn bedoeling al die mensen te schofferen. Wat nog wel het grappigste is dat ik er ook artikelen voor schrijf. Nou indirect dan. Ik schrijf voor bekenden artikelen en die worden dan geplaatst.”

Voor wie dan?
“Dat ga ik niet verklappen.”

Meneer Mosselman, wat is er aan de hand?
“Een aantal van mijn reacties is niet geplaatst. Waarom? Dat weet ik niet.”

Waar ging het mis?
“In een bijdrage van politicologe Roos Wouters analyseert zij dat van de nieuwsmakers op redacties slechts 22 procent vrouw is. Volgens haar ligt dat aan de hoofdredacties. Toen ik naar beneden scrollde zag ik dat slechts 30 procent van de opiniemakers op Joop.nl vrouw is. Ik schreef dat het opvallend is dat volgens de denkwijze van mevrouw Wouters dat dus de schuld van de hoofdredactie van Joop.nl is. Dat commentaar werd niet geplaatst, tekenend voor een foute oud-linkse visie van de waarheid in pacht hebben. Daar kan links uiteindelijk aan onderdoor gaan. Daarom is het mijn oprechte zorg voor de goede zaak.”

U maakt zelf ook deel uit van ‘de linkse kerk’ en u kent ook veel van de opinieleiders van die site. U schrijft er artikelen mee en treft ze in de kroeg. Heeft u contact opgenomen met Francisco van Jole, de baas van Joop.nl?
“Mijn contact met de heer Van Jole is niet bepaald optimaal. Ik heb – net als een groot deel van mijn generatie – niet zoveel met mensen die altijd met het vingertje zwaaien. Afgelopen week meldde hij nog op twitter dat hij mij nog nooit iets links heeft horen zeggen. Nog nooit!?! Man ik doe niet anders, werk vandaag weer de hele dag aan de campagne voor Lodewijk Asscher en Ahmed Marcouch. Van Jole is het toonbeeld van oud links. Zoals van Eveline Herfkens, die tegen de wereld roept dat ze veel belasting moeten betalen, maar zelf tonnen opstrijkt. Of Hedy D’Ancona, die zelf voor de vrouwenrechten heeft gestreden, maar als het gaat om moslimmeisjes niet op de barricade gaat. Oud-links berokkent links veel schade, mensen op straat zien die hypocrisie. Als de overigens heel aardige Hero Brinkman een barman een klap geeft staat het land – terecht – op zijn kop, maar als Luuk Blom met een honkbalknuppel de straat op rent is het verdacht stil bij Van Jole.”

Maar wat is het probleem tussen u en Van Jole?
“Los dat het grappig is om af en toe een beetje te pesten, denk ik oprecht dat de oud-linksen zoals hij gevaarlijk zijn. Hij mailde me dat als je GeenStijl leest, je dus hun mening uitdraagt en dat is slecht voor Nederland. Dus als ik het leuk vind om die site te bezoeken, is dat slecht voor het land! En natuurlijk citeer ik niet graag uit e-mails, sterker nog dit is de enige keer tot nu toe, maar die denkwijze is funest. Niet alleen is dat ondemocratisch, maar je zegt tegen al die linkse mensen die ook wel eens op GeenStijl kijken: jij hoort hier niet bij. Het toontje van wij hebben de waarheid in pacht, daar haken mensen bij af.”

Is dat slecht voor de PvdA?
“Links en ook de nieuwe linkse lichting zit in de verdrukking. Het laatste wat je moet doen, is zeggen dat links het beste is dat we hebben, dat we de waarheid in pacht hebben en alleen linkse opinies schrijven. Anders bent u niet welkom. Het domste wat je kunt doen, behalve als je je geloofwaardigheid wilt ondermijnen.”

Wat is er zo slecht van Joop.nl?
“Heel veel mensen kunnen het prima met links eens zijn, maar dat bereik je alleen als je in het openbaar de degens kunt kruisen. Niet dat je op een stukje op het internet je eigen morele waarheid koste wat kost wil beschermen. Zo van hier hebben wij gelijk. Wil je een andere mening, dan ga je maar naar een rechtse site. Een site moet open staan voor debat met iedereen van links tot rechts. Doe je dat niet dan voer je geen debat, en win je al helemaal geen stemmen.”

Heeft u nog wel iets met Joop.nl?
“Op zich staan er soms prima stukken op. Ook goede vrienden van me plaatsen regelmatig artikelen, het is niet mijn bedoeling al die mensen te schofferen. Wat nog wel het grappigste is dat ik er ook artikelen voor schrijf. Nou indirect dan. Ik schrijf voor bekenden artikelen en die worden dan geplaatst.”

Voor wie dan?
“Dat ga ik niet verklappen.”

Arne Mosselman, ik heb maar 1 tip voor u: zeg als de wiedeweerga uw PvdA-lidmaatschap op en zoek een andere partij.

U heeft trouwens helemaal gelijk, de heer Van Jole en gelijkgezinden zijn een drama. Laten we het maar houden op de laatste stuiptrekkingen en zo. marielle schaepman (E-mail) - 03-02-’10 14:18

Ik heb nog nooit een comment op Joop.nl verwijderd gehad. En ik schrijf zeker niet alleen kritiekloze, 'oud-linkse' commentaren. En Mosselman zag er één verwijderd. Omdat hij de redactie zelf aanviel. Moet je bij Jaap eens proberen, dan word je net zo hard gewist. He Bert?
Zo bezien blijft er van heel dit epistel niks anders over dan een beetje PvdA-bashen en Jole-bashen. Mag die man niet in een e-mail zijn mening over GS ventileren? Wat een flauwe shit.

Mosselman probeert gewoon een beetje popi tegen de rechtse trend aan te schurken. Gelukkig zijn er ook politici te vinden die het serieus menen met hun overtuiging en niet met alle winden meewaaien. Rob (URL) - 03-02-’10 14:39

Het getuigt van grote zwakte als je niet welgevallige inhoudelijke reacties modereert. Het zou juist het begin van een goede discussie moeten zijn.

Ik heb een paar keer op joop.nl gekeken, maar het is zo prekerig, zelfgenoegzaam en correct dat ik er niet meer kom. Overigens wil concurrent dejaap.nl ook nog niet echt swingen.. Bob - 03-02-’10 14:39

goed geluld Arne. +1 kudo Jan Bennink (E-mail) - 03-02-’10 14:50

lol @rob is er weer. Dat wordt een lange lange dag. Jan Bennink (E-mail) - 03-02-’10 15:03

Ik heb ook stukken geschreven waarin ik dogmatische socialisten onder uit de zak geef, en ik lever ook gewoon kritiek op Francisco van Jole zelf, en op Wouter Bos en op bepaalde PvdA-standpunten. Toch heb ik zulke stukken ook nog nooit gecensureerd gehad op Joop.nl. Dus ik begrijp niet waarom de stukken van Arne Mosselman wel verwijderd worden. En überhaupt: hoezo "verwijderd"? Er is daar sprake van moderatie vooraf, niet achteraf. Prins Pils - 03-02-’10 15:13

@prinspils
dit was mijn reactie: http://www.mobypicture.com/user/arnem/vi.. exact de redenering van mevrouw Wouters volgend. Arne - 03-02-’10 15:20

Dus.
Van Jole leest Geen stijl niet.
Schrijft wel een 'opinie'column over o.a. Geen stijl?
Ikke nie begrijp. Mirakel - 03-02-’10 15:20

Maar in het debat mag je toch best met feiten terugbeuken als je met ficties als 'islamisering' geconfronteerd wordt en je merkt dat zulke ficties een maatschappelijk ontwrichtende werking hebben? Ik vind het geen punt om te moraliseren. dat ethisch relativistische is iets uit de negentiger jaren en de ethiek staat natuurlijk alweer jaren volop in de belangstelling.

Volgens mij is Arne allerminst provocerend bezig. Zijn berichtje was toch gewoon een feitelijke constatering, dat ook bij de Joop een minderheid van vrouwen schrijft? Waar precies hij staat in het politieke spectrum maakt daar helemaal niets voor uit.

Maar goed, ik geloof dat ze bij de Joop alle objectiviteit al losgelaten hebben. Ik volgde nog een discussie op de site van Mirck (vrede zij met hem), waarin hij bevraagd wordt op zijn stap naar de actieve politiek. Moeilijkmoeilijk te combineren met journalist-zijn natuurlijk. Al met al vindt Mirck zelf ook niet dat hij voor een objectief journalistiek medium werkt. Dat betekent dus dat ze de samenleving in weerwil van de werkelijkheid een beeld op willen dringen. Jabir (URL) - 03-02-’10 15:28

Wat mij erg opvalt, is dat argumenten tegenwoordig niet op hun inhoudelijke merites, maar hun propagandistische waarde bekeken worden. Je zou bepaalde dingen niet kunnen zeggen omdat die dan een of ander ongewenst electoraal effect zouden hebben, terwijl dat voor mij nog niet eens een afweging is als ik ze onder woorden breng.

Daar veeg ik zogezegd mijn reedt mee af. Ik denk dat iemand die alleen argumenten op die basis afweegt aan het eind van de dag gewoon te kampen heeft met geestelijke armoede. Jabir (URL) - 03-02-’10 15:38

@ Arne,

Ik ga er van uit dat je ook op de knop Verzenden hebt geklikt. En dan vind ik het terecht dat HP/dT er op deze wijze aandacht aan besteed. Prins Pils - 03-02-’10 15:41

besteedt, dan. Prins Pils - 03-02-’10 15:42

@prinspils
jap, tot 2 keer toe. maar daar een printscreen van maken is dan weer wat moeilijker ;). thanks :) Arne - 03-02-’10 15:45

Altijd leuk, fittie tussen linksers. Ken Joop noch Jaap dus daar kan ik niet over oordelen. Wel jammer dat niet bij Joop.nl is geinfiltreerd, zo te lezen was dat een stuk spannender cq opzienbarender geweest. mariska - 03-02-’10 15:48

Linksmenschen hebben fitties, rechtsmenschen steken elkaar in de rug. Zo gaat dat. Jabir (URL) - 03-02-’10 16:01

Mirakel - 03-02-’10 15:20 - om zoiets te begrijpen moet je links zijn en Van Jole heten. Sommigen hebben nu eenmaal meer gaven dan een gewoon mens. mariska - 03-02-’10 16:02

Jabir (URL) - 03-02-’10 16:01 - toe joh, help me uit de droom, wie is er dood dan? mariska - 03-02-’10 16:04

Ja, je zult het anglicisme 'backstabbing' en de betekenis daarvan ook wel niet begrijpen. Jabir (URL) - 03-02-’10 16:05

Goed gezien van schrijver. Links is in de nieuwe eeuw nieuw conservatief. Vasthouden aan ooit verzonnen en inmiddels achterhaalde opvattingen over de sociale heilstaat. Deze ideeën vinden voor een groot deel hun oorsprong in 60/70/80 jaren. Daaraan is door de tijd heen krampachtig aan vastgehouden zonder het aan te passen en het volmondig toelaten van nieuwe inzichten. Misschien komt dit wel dat omdat de opvattingen zoals deze ooit door links gepredikt werden simpelweg niet meer van toepassing zijn. Werkgevers zijn socialer geworden. Eigenlijk heeft links deze debatten al lang geleden gewonnen. Je zou kunnen concluderen dat door een gebrek aan nieuwe sociale vraagstukken (wantoestanden) zij (de linkse kerk) vasthouden aan non issues oftewel reeds allang opgeloste problemen. M.A.W. problemen prediken waar deze er simpelweg niet zijn om eigen failliet te maskeren! De kunst is voor links om de sociale problemen die er vandaag de dag zijn in het juiste perspectief te etaleren. Dus niet volgens de oude doctrines van de klassieke geiten wollen sokken dragers maar modern waarvan de burger vandaag zegt ja natuurlijk, je hebt volledig gelijk, geen speld tussen te krijgen. Helaas heeft de linkse elite alleen maar oog voor haar ideologische tegenstanders en hoe deze te tekkelen. LINKS kom van je luie reet af en aan het werk er is nog genoeg op te lossen leg de prioriteit elders! Joeperdepoep - 03-02-’10 16:09

Ja, Joop.nl heb ik, na al die verhalen ook eens bezocht. Wilde ook wel commentaar schrijven. Was ik snel klaar mee. Het hoeft niet annoniem en dat doe ik ook niet, maar ze vragen daar het hemd van je lijf om je toch vooral maar te kunnen traceren. Inhoudelijk is het een makkie als je de site eens doorneemt. Allemaal zo van hetzelfde. Maar gelijkheid is zo armoedig, zo dreutel allemaal en vooral ééntonig. Wat ik maar niet snap is dat Jole c.s. zo vasthouden aan de eigen moraal. Hun maatschappelijke zienswijze is allang gestold in de melodie van de Internationale. Er is en andere deun gaande lui, een andere toon die harder en werkelijker is dan jullie vlekkeloze waarheid. Paul de Groot royeerde en elimineerde ook bij de vleet als men maar de moed had een beetje te twijfelen aan de almacht van de verworpenen der aarde. Zij zijn zo gelukkig in hun eigen kringgesprek. De rondgang van de versleten retoriek. En dat wat ooit zo hard nodig was; De bevrijding van de arbeid, het schaarse loon, de ontknechting der werkers is bereikt en omgekeerd. Dat was de bedoeling niet zeker want nu is het fundamentje weg. Maar Jole, na de bouw moet je voegen, moet je de zaak afwerken, maar dat kost teveel moeite. Als er geen armoede is dan veroorzaakof verzin je dat wel even wegens gebrek aan achterban. Er zijn eigentijdse problemen waar jullie blind voor zijn, of dom dat kan ook natuurlijk. Hoe is het mogelijk dat jullie een overschatte verwerpelijke ideologie omarmen als ware het broederschap. Houdt eens een congres bij de poorten van Wenen en leer eens wat van de geschiedenis. Wij (ik) willen geen nieuwe Goderij, geen zelf verzonnen Brahma's. Er staat iemand voor de Rijksdag te Amsterdam, die daarover een volmondige mening heeft, maar zijn Apologie is jullie niet welgevallig. Het vrije woord moet gesmoord. Mooi niet want de geest is uit de fles. Die parlementarier heeft zijn mening op het Buitenhof en buiten dat hof houdt hij zijn mening niet binnen. Dacht je van dit doordenkertje? Zelfs de wetgever moet met de poten van de vrijheid van meningsuiting afblijven. Ook geen wetten opwerpen die al die gelovigen moeten beschermen tegen hun niet bevallige andere opvattingen. Het is hun waarheid maar dat is niet de werkelijkheid. Men is op zoek naar de bevrijding daarvan Jole, hoe boos je daarover ook doet. Punt! Jan Aerts (E-mail) - 03-02-’10 16:17

@Mariska Aha.
Net zoals Mirkc reaguurders mag afzeiken?
http://twitter.com/JeroenMirck/status/85..
Is OOK een gave. Mirakel - 03-02-’10 16:17

Het probleem is eerder dat partijen als de PVV constant proberen fictie als waarheid te verkopen en daarmee niet steunen op de kracht van argumenten, maar herhaling en emotie. Als je fora afgaat, zijn het eerlijk gezegd vooral de PVV'ers en andere islamofobe nonvaleurs, die constant op hun puntjes zitten te rammen. Meer dan linkse mensen.

Die worden op subtiele wijze gecensureerd, door te stellen dat als je tegen de PVV ingaat, dat stemmen gaat kosten. Dan wordt er ook ineens enorm aan ethisch relativisme gedaan, terwijl er net nog enorm gemoraliseerd werd toen het over de islam of buitenlanders ging. Ik leg op zo'n fundamenteel oneerlijke en inconsequente debathouding wederom een grote dikke dampende hoop. Jabir (URL) - 03-02-’10 16:20

Mirakel - 03-02-’10 16:17 - afgestudeerd en toch 'enigste' schrijven, geweldig vind ik dat. Maar een gave in dit geval, nee, meer een bord voor z'n kop. mariska - 03-02-’10 16:25

@Jabir:dus Orwell en Koestler heb je ook al niet gelezen. Abd-el-Krim - 03-02-’10 16:34

Koestler niet, over Orwell heb ik nog twee werkstukken gemaakt. Maar dat PVV gereaguur vind ik erg lijken op de 'two minutes hate' uit 1984 en de varkentjes uit animal farm, als je dat soms bedoelt.

Zou je je kritiek wat verder kunnen toespitsen? Jabir (URL) - 03-02-’10 16:39

@jabir:ik refereerde aan wat die 2 hebben geschreven over de Spaanse burgeroorlog gecombineerd met wat jij zei@16.01.Maar dat is blijkbaar boter aan de galg gesmeerd. Abd-el-Krim - 03-02-’10 17:08

Ok,daar ging iets mis.Ook een manier om het aantal reacties op te krikken(h) Abd-el-Krim - 03-02-’10 17:10

Ach...Jaap heeft het toch net niet helemaal begrepen.

Natuurlijk is dat "vingertje" voor veel mensen irritant. Maar wat moet je anders als je geen argumenten hebt?? Daar komt al al dat gedemoniseer ook vandaan: Ze kunnen inhoudelijk het debat niet aan, dus moet het over een andere boeg. Dan rest er weinig anders dan preken voor eigen parochie tegen de boze buitenwereld. Je gezellig terugtrekken in je eigen heilige gelijk.

Dit gedrag is dus niets anders dan de zoveelste manifestatie van het linkse onvermogen om op basis van argumenten en feiten, het debat inhoudelijk te voeren. erdebe (E-mail) (URL) - 03-02-’10 17:32

erdebe (E-mail) (URL) - 03-02-’10 17:32 - het is voor de linkse elite ook om uit je vel te springen. Decennialang hebben zij er lekker van geleefd en bepaald wat goed is voor de goegemeente, mede dankzij de media waarvan de kopstukken ook tot het kringetje behoorden. Zelfs na een miskleun zoals de verheerlijking van het Roemenie van Ceausescu en Oost-Duitsland, absolute heilstaten volgens hen, bleven ze onaantastbaar. Totdat de gewone man door het internet toegang kreeg tot buitenlandse media van allerlei pluimage en ze via objectievere kanalen hun mening konden bepalen. En erger nog, de brave zwijgende meerderheid begon zich te roeren en hoe, en nu komt last but not least ook nog eens Geert Wilders met zijn PVV het linkse feestje verstoren. Geen wonder dat er gesputterd wordt door lieden als Van Jole, maar hun tijd is echt voorbij. Hopelijk. mariska - 03-02-’10 17:52

Joop.nl is een reservaat voor linkse fossielen en paleontologische salonsocialisten. Gelukkig wordt het kringetje voor die gasten steeds kleiner. Hassan Karimi (URL) - 03-02-’10 19:00

"Fascisme is een sfeer die hangt in een zaal vol linkse mensen" "(Godfried Bomans)":http://www.oosterweed.info/straten/main-frame-godfried-bomans.htm seven - 03-02-’10 19:18

Fraai stukje damage control van die Arne, trouwens! Die arme, immer goedbedoelende en altijd overijverig werkende Jolo wordt ritueel geslachtofferd om nog wat te redden van de aankomende verkiezingen.. Men is er bij de PvdA (eindelijk) achter aan het komen dat het klassiek-linkse 'Jolo'-type niet meer werkt in het moderne Internet tijdperk? Ik blijf me trouwens wel verbazen over het gebruik van het begrip 'links' in dit land. 'Links' lijkt hier synoniem aan minachting voor het minder goed opgeleide gewone werk volk, de klassieke arbeider zeg maar... Waar moet deze klassieke arbeider toch in hemelsnaam politiek terecht in dit land??? marcel - 03-02-’10 20:03

Regelmatig overleven mijn bijdragen de censuur op Joop niet. Waarom begrijp ik ook vaak niet. Oké, ik ben een liberaal (beetje linksig, dat dan weer wel) maar vaak zijn er onbegrijpelijke redenen om een bijdrage niet door te laten en inderdaad, vaak vanwege een keurige kritiek op oud-links. Misschien moet Aert Willem maar sterven... Bart van de Hulsbeek - 03-02-’10 20:38

@ Bart van de Hulsbeek:

Misschien moet Aert Willem eens wat inhoudelijkere reacties insturen, in plaats van die eeuwige one-liners. Prins Pils - 03-02-’10 21:50

Het is dan ook dom om reacties op een site te schrijven waarin je diezelfde site negatief afschildert. Op GeenStijl is al jarenlang het moderatiebeleid om serieuze klachten over GeenStijl of TMG zelf weg te halen. En waarom ook niet: het is geen recht ofzo dat je reactie daadwerkelijk gepubliceerd wordt. Dat Joop.nl een vergelijkbaar selectiebeleid hanteert is dus ook niet raar. Maar precies vanwege die nare censuur reageer ik dus op geen van beide sites (meer). Stonehead - 03-02-’10 22:15

Ik heb wel wat beters te doen Prins Pils. Ik ben nu eenmaal een man van weinig woorden. Maar laten we HP/De Tijd verder niet bevuilen met ad hominems, dat is niets voor hier en dat is ook niets voor mij. Bart van de Hulsbeek - 03-02-’10 22:25

Interessant punt Joeperdepoep. Links is overbodig.

Van nature is ieder mens rechts en dus zijn linkse mensen automatisch hypocriet. Iedere PVDA/SP/GL stemmer die meer dan een modaal salaris verdient, moet zich kapot schamen. Bas (E-mail) - 03-02-’10 22:55

@Bas maar vanaf drie keer modaal hoef je je toch niet meer te schamen? Ik probeerde me een paar jaar geleden nog aan te sluiten bij de SP in Schiedam omdat ze hier aan de macht zijn en ze van die leuke design tomatensoepkommen hadden, maar toen de rode Jehova's bij me langskwamen vielen er toch pijnlijke stiltes toen ik ze vroeg wat ze zoal voor de ondernemer in petto hebben. Toen ik zoiets van 'get a life' had toen ze me vroegen campagne te voeren zijn ze maar weggegaan. Wel fijne soepkommen. Jabir (URL) - 04-02-’10 00:02

Jabir: SP? O ja?, u bent toch (naar eigen zeggen, althans) die fijne meneer die Russisch personeel tot burnout opjaagt? Om dan vervolgens doodleuk weer een 'vers blik' Russische sukkels open trekken? Of was u nou juist een (ex-) JOVDer? U begrijpt, wij begrijpen niets meer van uw merkwaardig geraaskal....GET A LIFE!! marcel - 04-02-’10 09:58

@ Bart van de Hulsbeek:

Ad hominems? Ik maak gewoon een opmerking over de manier waarop Aert Willem meestal reageert. Daar is niets ad hominems aan. Waarschijnlijk raak ik gewoon een punt bij je, maar dat is iets heel anders. Prins Pils - 04-02-’10 11:24

Volgens mij had Jolo het een beetje gehad met GS en het feit (of vooroordeel) dat het debat op internet zich verengde tot rechts geschreeuw aldaar. Je zou denken dat ie dan een zijde opent die een verbaal degens kruisen mogelijk maakt, maar wat Francisco uiteindelijk heeft gebaard, is niets anders dan een linkse GS. Niet erg sterk, imho. Bram - 04-02-’10 13:02

@marcel: ik heb helemaal geen ideologie (tunnelvisie) en bepaal mijn politieke keuzes op pragmatische gronden. wat dat betreft ben ik zwevend kiezer uit principe. Jabir (URL) - 04-02-’10 13:08

Lidmaatschappen van tegenstrijdige politieke partijen erop nahouden is toch niet verboden? Ik vind het allemaal even heerlijk :-) Jabir (URL) - 04-02-’10 13:12

@Jabir: waarvan acte! marcel - 04-02-’10 13:26

Zelf probeer ik ook weleens mijn mening te geven op JOOP nl.Ik moet zeggen;moeilijk om er iets geplaatst te krijgen.Alleen als je dhr van Jole naar de mond praat ben je er welkom.Dhr v.Jole had in de DDR dan ook niet misstaan,een akelig mannetje.Van de andere kant mag ie voor mij op de loonlijst van de PVV.Een betere reclame kan PVV zich niet wensen met iemand die vooroordeel over PvdA zo waarmaakt. Jef van Leeuwen/Maastricht (E-mail) - 04-02-’10 13:30

je kan altijd zeggen dat je 'kaarthoudend lid' bent moehaha.. plus de welkomstgeschenkjes natuurlijk Jabir (URL) - 04-02-’10 13:31

Tjeumig zeg, alsof Arne iets te zoeken heeft bij de PvdA ;-) Jabir (URL) - 04-02-’10 13:50

Joeperdepoep heeft gelijk. Vroeger kwam de PvdA op voor de sociaal zwakkeren in de samenleving. Deze groep mag het nu zelf uitzoeken. Ze zijn vervangen door den heilige allochtoon. Links wil zich alleen maar profileren door per definitie standpunten in te nemen tegen Wilders (ook al komt Wilders met reële problemen en reële oplossingen). Koste wat kost TEGEN Wilders! Wat zijn jullie standpunten (naast natuurlijk anti-Wilders) tegenwoordig eigenlijk? Of zijn deze er niet zoals door Joeperdepoep aangegeven? Als ik links wil stemmen weet ik niet meer waarop ik stem. Ja, alleen dat jullie tegen Wilders zijn en de allochtoon stevig in het Nederlandse zadel willen houden. Kom eens met onontgonnen probleemgebieden. Of bied een serieuze oplossing voor de aangeven minderhedenproblematiek waar Wilders mee komt. Als jullie niet met nieuwe HOOP komen voor de ontevreden (al dan niet zwakkere) burger zal Wilders jullie verpletteren! En terecht hij biedt de verlaten grote groep voormalig linkse kiezers wél HOOP. Dus niet zuur afgeven (dit zijn de linkse azijnpissers, en dat is het merendeel) op Wilders maar opzoek gaan naar reële HOOP! Het geheim is HOOP en niet KRETIEK. mezelf - 04-02-’10 14:36

bied? = biedt :-)... Geert W - 04-02-’10 15:05

Ik ben sinds enkele dagen aan het proberen mijn mening te uiten op joop.nl. Ik meen in mijn reacties fatsoenlijk, onderbouwd en scherp te zijn. Van de zeven reacties zijn er nu twee geplaatst. Mij wordt helemaal niets gemeld over het waarom en ik klik me suf om telkens te checken of mijn mening nou geuit is of dat hij weer in de prullenbak ligt.
Kan iemand mij ervan overtuigen om niet af te haken? Thijs - 04-02-’10 15:33

@ Thijs
Daar gaat het die subsidieslurpers van de VARA om. Dat je blijft F5'en. #pageviews #minderverlies Francisco Visser - 04-02-’10 15:42

Iemand die wanhopig probeert te commenten op de Joop is als iemand die tijdens de koude oorlog wanhopig zou proberen de DDR binnen te komen. Abd-el-Krim - 04-02-’10 15:56

Bovenstaand schisma heb ik al weken geleden beschreven op

http://seksloos.nl/?p=687

Namens Joop kwam 'adjudant' Maarten Reijnders met deze humorloze reactie

http://webwereld.nl/column/64260/stop-me..

Waarna ik 1 en ander in perspectief zette op

http://seksloos.nl/?p=701 Hans van Willigenburg (E-mail) (URL) - 05-02-’10 11:50



  


Persoonlijke info onthouden?:
Kattebel:
Verberg e-mail:

Small print: All html tags except <b> and <i> will be removed from your comment. You can make links by just typing the url or mail-address.

laatste reacties

gerelateerde berichten

laatste berichten

poll

De stakende schoonmakers op Utrecht CS moeten hun loonsverhoging krijgen.

of

Bekijk het poll archief voor alle polls.

stuur dit artikel door

Deze site is gebouwd door Two Kings en draait op PivotX