Spring naar de content

Pet voor het milieu

Niet alle innovaties van Wine Australia (zie elders in dit Eetteam) vinden in de wijngaard plaats. Ook op het gebied van verpakkingen laat Down Under van zich horen. En die staan daar vooral in het teken van het milieu. Zo lanceert Wolf Blass, een van de grootste wijnproducenten, een dezer dagen zijn Green Label-rood en -wit die in plastic flessen op de markt verschijnen. Deze smaken overigens hetzelfde als wijn uit glas, maar zijn beter voor het milieu, omdat de productie ervan resulteert in 29 procent minder CO2-uitstoot. Ook aan boord van Qantas, ‘The Spirit of Australia’, zijn de kunststofbottelingen doorgedrongen, al gaat het hier alleen nog om de miniflesjes die in ‘economy’ worden geschonken. Maar zelfs dan blijkt de overstap van glas naar ‘pet’ de moeite waard. Op jaarbasis scheelt dit de luchtvaartmaatschappij 660.000 te vervoeren kilo’s. That’s the spirit. HH

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Redactie