Spring naar de content

Slordige berichtgeving

Journalisten zijn soms luie wezens. Dat ondervindt Steve Brown, de voormalig drugshandelaar die een beloning van 500.000 gulden uitlooft voor een ‘dood of levende’ Peter R. de Vries, Koen Scharrenberg en Bas van Hout. Bij het ANP dacht men waarschijnlijk dat Brown zich vergiste en maakte euro’s van de guldens. Stom, het bedrag in guldens was juist  een verwijzing naar een [[popup file=”2009-06/afbeelding_17.png” description=”reclameflyer van Bas van Hout” alt=”Flyer, dood of levend” align=”left” ]], die in 1997 als pr-stunt hetzelfde bedrag zette op het hoofd van Steve Brown.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Redactie

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Deze fout van het ANP had tot gevolg dat allerlei kwaliteitsmedia nu met een fout in hun berichtgeving zitten. Overigens niet voor de eerste keer.. Alleen het AD en RTL namen niet klakkeloos het ANP-bericht over en namen een kijkje op de website van Brown. RTL krijgt hiervoor alle [[popup file=”2009-06/afbeelding_15.png” description=”lof” alt=”Alle lof voor RTL” align=”left” ]] van Brown op zijn weblog: “RTL Nieuws rots in de branding in kusjes-beloning tijdperk. RTL is de enige die in de mongolen pulp media tijdperk naar behoren zijn journalistieke werk heeft gedaan in deze en wars is van sensatiezucht.”

Onderwerpen