Spring naar de content

2009 rampjaar voor Paul de Leeuw

2009 was het jaar van de omvallende banken, de jobstijdingen over de toekomst en…  de mislukkingen van Paul de Leeuw. Tijdens de jaarwisseling zal hij met ongenoegen terugblikken op zijn geflopte producties en de nu ook dalende kijkcijfers van zijn eigen show. Wat ging er ook alweer mis? Kijkt u mee.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Redactie

Zo produceerde zijn bedrijf E.V.A Media het weinig succesvolle programma Waar is Elvis?! De zoektocht naar de beste Elvis-kunner en -kenner bleek niet zo aan te slaan en werd gedeporteerd naar een slechter tijdslot. Het kreeg uiteindelijk de finale die het verdiende.

Nog veel slechter verging het De Tafel Van 5. U weet nog wel, dat vrouwenpraatprogramma  dat al vanaf het begin niet meer dan 100.000 kijkers wist te boeien. Het was van meet af aan een aflopende zaak en op het moment dat er nog maar 38.000 kijkers op het programma afstemden, ging prompt de stekker er uit.

De Leeuw moest de gifbeker helemaal leegdrinken, want als klap op de vuurpijl stapte de succesvolle Peter van der Vorst ook nog eens uit het productiebedrijf E.V.A.

En als het allemaal een beetje tegenzit, kunnen de frustraties wel eens hoog oplopen en voelt het soms  fijn om je even af te reageren op je collega’s. En dat deed De Leeuw dan ook

Maar goed, ondanks de tegenslagen lijkt er geen einde te komen aan de output van de ideeënfabriek die Paul de Leeuw heet. Matig geïnformeerde bronnen melden namelijk dat hij zich alweer in een nieuw – tot mislukken gedoemd – tv-avontuur heeft gestort: kwartetten met BN’ers.

Was dat het dan? Nee, de rampspoed van 2009 is namelijk allerminst voorbij voor De Leeuw. Afgelopen weekend stemden een half miljoen kijkers minder af op zijn programma Lieve Paul PS. Een voorbode voor een dramatische finale van 2009?